polityka media/marketing/reklama

Money.pl uruchomił licznik obietnic wyborczych

Serwis money.pl przyjrzał się obietnicom składanym przez komitety wyborcze. We współpracy z Forum Obywatelskiego Rozwoju podliczył koszty wszystkich projektów złożonych przez największe komitety startujące w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Uruchomił stronę, na której działa licznik sumujący koszt realizacji każdej nowej obietnicy. Licznik wystartował we wtorek, 5 września i będzie działał do dnia wyborów.

Redakcja serwisu money.pl patrzy politykom na ręce w trwającej kampanii wyborczej. Przy wsparciu Forum Obywatelskiego Rozwoju podsumowała koszty projektów, które obiecują wprowadzić po swojej wygranej w wyborach. Projekt uruchomienia licznika łączy w sobie dziennikarstwo ekonomiczne z obywatelskim. Daje użytkownikom szansę na poznanie szczegółów, kwot i źródeł finansowania projektów złożonych przez pięć największych komitetów: Koalicję Obywatelską, Konfederację, Lewicę, Prawo i Sprawiedliwość oraz Trzecią Drogę. Przez najbliższe tygodnie ich aktywność będzie monitorowana, a koszty kolejnych pomysłów podliczane.

Licznik dostępny jest tutaj.

Karuzela obietnic wyborczych dopiero zaczyna się rozkręcać, ale na liczniku wyborczym, co może przerażać, jest już ponad 700 miliardów złotych. Za te pieniądze można by sfinansować osiemnaście lat programu 500 plus.  Politycy nie mają swoich pieniędzy, rozdają więc pieniądze nasze, obywateli - i co gorsza - przyszłych pokoleń. O tym też są te wybory!  Misją dziennikarzy jest patrzenie władzy na ręce. Money.pl wspólnie z Forum Obywatelskiego Rozwoju prezentuje pierwszy "Licznik Wyborczy". Obiecujemy, że będziemy liczyć dalej i to będzie obietnica spełniona — mówi Łukasz Kijek, szef obszaru biznes i finanse Wirtualnej Polski.

 — Mamy nadzieję, że nasz projekt skłoni obywateli do przyjrzenia się bezrefleksyjnie składanym obietnicom wyborczym i zadawania pytań o źródła ich finansowania. Stabilność finansów publicznych to zbyt ważna sprawa, by pozwolić politykom na rzucanie obietnic bez pokrycia i oszukiwanie wyborców  — mówi Marcin Zieliński, główny ekonomista FOR.

Każdego dnia money.pl dociera niemal 1,5 mln Polek i Polaków. Ułatwia im poruszanie się po świecie finansów i prawa, przybliża informacje biznesowe z kraju i ze świata, notowania giełdowe, kursy walut i wskaźniki gospodarcze.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.