internet technologie nauka/edukacja/szkolenia

Lenovo i Fikołki edukują i wzmacniają świadomość cyfrową dzieci. Ruszają warsztaty uczące najmłodszych bezpiecznego poruszania się w świecie technologii

15.10.2025 | Lenovo

Lenovo Polska, we współpracy z siecią Klubów Fikołki przygotowało nowy projekt edukacyjny „Mali odkrywcy jutra: AI i cyberbezpieczeństwo w praktyce” – zajęcia dla dzieci z pierwszych czterech klas szkół podstawowych. Głównym celem warsztatów jest edukacja technologiczna i pokazanie najmłodszym możliwości, ale i zagrożeń, w sieci. W każdym miesiącu w zajęciach będzie mogło wziąć udział aż 250 uczestników ze szkół z aglomeracji warszawskiej.

Warsztaty „Mali odkrywcy jutra: AI i cyberbezpieczeństwo w praktyce” to kolejna edukacyjna inicjatywa Lenovo kierowana do dzieci. Jej celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych, a przede wszystkim umiejętności świadomego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Od teraz w wybranych Klubach Fikołki dostępne są sale technologiczne Lenovo, gdzie będą odbywać się spotkania edukacyjne dla dzieci.

Uczestnicy w trakcie 45-minutowych warsztatów dowiedzą się, jak tworzyć bezpiecznie treści w Internecie, zadbać o swoje bezpieczeństwo online i higienę cyfrową, czyli zachowanie balansu między czasem ekranowym a tym poza siecią. Oprócz tego będą mogli sprawdzić swoje umiejętności w cyfrowej grze detektywistycznej z kodami QR. Dodatkowo, dzieci nauczą się jak świadomie i z zachowaniem ostrożności tworzyć wizerunek w social media. Warsztaty są również dużym wsparciem dla rodziców, którzy zastanawiają się, jak mądrze wprowadzić maluchy w świat technologii.

Chcemy, by już od najmłodszych lat dzieci potrafiły krytycznie myśleć i umiejętnie podejść do poruszania się po świecie cyfrowym. To dla nich naturalne środowisko, ale my, dorośli, musimy zadbać o to, by były bezpieczne w każdym momencie korzystania z sieci. Lenovo wierzy, że edukacja najmłodszych to najważniejsze, co możemy zrobić. Najnowsze warsztaty „Mali odkrywcy jutra”, które są rozszerzeniem już zakończonych letnich szkoleń, to nie tylko zabawa technologią, ale przede wszystkim okazja do zbudowania zdrowych nawyków cyfrowych i rozwijania kreatywnego myślenia. Pokazujemy dzieciom, że Internet jest nieodłączną częścią naszego życia, ale trzeba z niego korzystać z wyczuciem – mówi Ewelina Woldan, Communications Manager w Lenovo Polska.

W nowo powstałych salach technologicznych Lenovo w Klubach Fikołki, na najmłodszych czekają stanowiska z tabletami Lenovo Idea Tab z akcesoriami, a także ekspozytory z konsolą Lenovo Legion Go S. To szansa, by każde dziecko mogło samodzielnie wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Po warsztatach uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.

– Kluby Fikołki to miejsce rozwijania pasji oraz edukowania, m.in. w temacie nowoczesnych technologii. W Fikołkach stawiamy na rozwój fizyczny naszych najmłodszych gości, ale nie zapominamy, że otacza nas także świat cyfrowy. Kontakt z nim jest nieunikniony. Poprzez warsztaty dla grup szkolnych wpisujemy się w program nauczania realizowany przez nauczycieli w klasach 1-4 szkół podstawowych. Współpraca z Lenovo pokazuje, że nasze dwie marki czują się mocno odpowiedzialne za edukację dzieci. Cieszymy się, że nasz projekt odpowiada na aktualne zapotrzebowanie rodziców i ich dzieci  – mówi Bertrand Jasiński, prezes zarządu Family Benefits S.A., właściciela Klubów Fikołki.

Cykl warsztatów „Mali odkrywcy jutra: AI i cyberbezpieczeństwo w praktyce” już wystartował i potrwa cały rok. To oznacza, że w ciągu roku aż 3 000 dzieci zyska nowe umiejętności dotyczące cyberbezpieczeństwa i pozna możliwości AI. Szkolne klasy z nauczycielami będą mogły edukować się w trzech Klubach Fikołki – w Warszawie (Westfield Mokotów, Wola Park) oraz w Pruszkowie (CH Nowa Stacja).

Dodatkowo, uczestnicy warsztatów oraz nauczyciele otrzymają w prezencie vouchery ze zniżką 10% na urządzenia Lenovo i Motorola dostępne stacjonarnie w Showroomie Lenovo & Motorola mieszczącym się przy placu Powstańców Warszawy 9 (wejście od ul. Świętokrzyskiej).

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

O firmie Lenovo

Lenovo to globalny lider technologiczny o przychodach w wysokości 57 mld USD, zajmujący 196. miejsce w rankingu Fortune Global 500 i obsługujący miliony klientów w 180 krajach każdego dnia. Firma Lenovo, największy na świecie producent komputerów z pełnym portfolio urządzeń obsługujących sztuczną inteligencję, przystosowanych do wdrażania rozwiązań na niej opartych i zoptymalizowanych pod tym kątem (w tym komputerów PC, stacji roboczych, smartfonów i tabletów), infrastruktury (serwery, pamięć masowa, urządzenia brzegowe, urządzenia do obliczeń o wysokiej wydajności i infrastruktura definiowana programowo), oprogramowania, rozwiązań i usług, osiągnęła swój sukces, koncentrując się na śmiałej wizji dostarczania inteligentniejszych technologii dla wszystkich. Ciągłe inwestycje Lenovo w rewolucyjne innowacje pozwalają budować bardziej inkluzywną, inteligentniejszą przyszłość opartą na zaufaniu dla wszystkich ludzi na całym świecie. Firma Lenovo jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod nazwą Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.lenovo.com, a najnowsze wiadomości w portalu StoryHub.

O Klubach Fikołki

Family Benefits S.A. to spółka koncentrująca się na dostarczaniu rodzinom produktów z grupy smart entertainment (inteligetna zabawa), która posiada w swoim portfolio markę Kluby Fikołki. Sieć działa od ponad 10 lat na terenie całej Polski w największych centrach handlowych.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

O firmie Lenovo

Lenovo to globalny lider technologiczny o przychodach w wysokości 57 mld USD, zajmujący 196. miejsce w rankingu Fortune Global 500 i obsługujący miliony klientów w 180 krajach każdego dnia. Firma Lenovo, największy na świecie producent komputerów z pełnym portfolio urządzeń obsługujących sztuczną inteligencję, przystosowanych do wdrażania rozwiązań na niej opartych i zoptymalizowanych pod tym kątem (w tym komputerów PC, stacji roboczych, smartfonów i tabletów), infrastruktury (serwery, pamięć masowa, urządzenia brzegowe, urządzenia do obliczeń o wysokiej wydajności i infrastruktura definiowana programowo), oprogramowania, rozwiązań i usług, osiągnęła swój sukces, koncentrując się na śmiałej wizji dostarczania inteligentniejszych technologii dla wszystkich. Ciągłe inwestycje Lenovo w rewolucyjne innowacje pozwalają budować bardziej inkluzywną, inteligentniejszą przyszłość opartą na zaufaniu dla wszystkich ludzi na całym świecie. Firma Lenovo jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod nazwą Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.lenovo.com, a najnowsze wiadomości w portalu StoryHub.

O Klubach Fikołki

Family Benefits S.A. to spółka koncentrująca się na dostarczaniu rodzinom produktów z grupy smart entertainment (inteligetna zabawa), która posiada w swoim portfolio markę Kluby Fikołki. Sieć działa od ponad 10 lat na terenie całej Polski w największych centrach handlowych.