środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”. Ponadto projekty banku zostały wyróżnione w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2024”.

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako istotne. Tym samym po raz pierwszy zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej oraz w klasyfikacji branżowej w kategorii „bankowość i sektor finansowy”. Organizatorzy wyróżnili także bank tytułem lidera obszarów S (społeczny) i G (postępowanie w biznesie).

Ranking potwierdza, że zrównoważony rozwój nadal jest wyzwaniem dla polskiej gospodarki. Pokazuje też, że największe firmy podchodzą poważnie do tych wyzwań i poprzez swoje praktyki motywują do zmian również swoich partnerów biznesowych.

Ponadto pięć projektów, które realizuje Santander Bank Polska oraz jego Fundacja, zostało wyróżnionych w corocznej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Są to:

  • Finansiaki - dwa badania opinii społecznej zrealizowane dla projektu edukacji finansowej: „Socjalizacja ekonomiczna w polskich domach” oraz „Postawy dzieci i młodzieży wobec finansów”, w ramach Roku Edukacji Ekonomicznej.
  • Platforma edukacyjna Santander Open Academy.
  • Cykl webinarów edukacyjnych „O biznesie przy kawie”.
  • Nasze sieci pracownicze.
  • „Klub Płomyka” - remonty w szpitalach z oddziałami dziecięcymi.

 

- Takie wyróżnienia potwierdzają, że zmierzamy we właściwym kierunku. Motywują nas do codziennych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z naszym kierunkiem strategicznym Total Odpowiedzialność. Udział w niezależnym rankingu pozwala nam nie tylko mierzyć nasze postępy, ale też uczciwie porównywać się z innymi firmami. Konkretne, przejrzyste wyniki budują wiarygodność naszego banku i potwierdzają jego pozycję na rynku – mówi Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

 

Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie

Jest to 19. Edycja rankingu organizowanego przez Kozminski Business Hub w Akademii Leona Koźmińskiego. Publikacja powstaje w oparciu o zgłoszenia firm, które następnie są poddawane niezależnej weryfikacji przez Radę Naukową Rankingu ESG. W tegorocznej ankiecie zawarto 70 pytań w jedenastu częściach. Podział ten wynika z Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (ESRS) i unijnej dyrektywy CSRD.

Partnerami rankingu są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Centrum UNEP/GRID i Rzeczpospolita. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi jest firma Deloitte.

Łącznie w „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” wzięło udział już ponad 300 największych polskich firm. Wszystkie informacje na temat wyników rankingu można znaleźć na stronie www.resg.pl.

 

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

To coroczna publikacja wydawana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jest kompleksowym przeglądem realnych działań firm w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej, 23 edycji zebrano 957 przykładów dobrych praktyk, zgłoszonych przez 265 firm. Zgłoszone działania zostały przyporządkowane do 7 obszarów zgodnych z normą ISO 26000, czyli międzynarodowym standardem, który wyznacza kierunki odpowiedzialności społecznej organizacji.

Raport jest dostępny do pobrania na stronie: https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2024/.

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl