handel towary konsumpcyjne

SHEIN zaostrza procedury dotyczące bezpieczeństwa i jakości produktów. Cel to 2,5 mln testów w 2025 roku

09.06.2025 | SHEIN

SHEIN zaostrza procedury dotyczące bezpieczeństwa i jakości produktów. Cel to 2,5 mln testów w 2025 roku

Globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, SHEIN wyznaczył nowe cele na 2025 rok oraz zwiększył zaangażowanie w działania mające na celu podniesienie standardów jakości i zgodności swoich produktów. Te inicjatywy świadczą o determinacji firmy w zapewnianiu bezpieczeństwa i wysokich standardów jakości oferowanego asortymentu, a także w przestrzeganiu obowiązujących przepisów na kluczowych rynkach.

  • SHEIN rozszerzył swoje procedury testowania produktów, pogłębiając współpracę z 15 uznanymi globalnymi agencjami zajmującymi się testowaniem produktów.
  • Firma szacuje, że w 2025 roku wyda w sumie 15 milionów USD na inicjatywy związane ze zgodnością. Planuje przeprowadzić 2,5 miliona testów bezpieczeństwa i jakości produktów, co stanowi wzrost o 25% r/r (wobec 2 mln testów w 2024).

Kompleksowy protokół bezpieczeństwa produktów SHEIN gwarantuje ich zgodność z obowiązującymi przepisami oraz wewnętrznymi standardami firmy, opartymi na wymogach regulacyjnych i normach branżowych, takich jak amerykańska ustawa o bezpieczeństwie produktów konsumenckich (CPSA) oraz unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR). System ten obejmuje kontrolę bezpieczeństwa produktów na wszystkich etapach – przed sprzedażą, w trakcie oraz po jej dokonaniu – zapewniając, że produkty spełniają wszystkie wymagania prawne i jakościowe.

W 2025 roku SHEIN planuje strategicznie inwestować, wzmacniać i rozwijać inicjatywy mające na celu poprawę transparentności w zarządzaniu zgodnością.

Standardy i regulacje

Dostawcy SHEIN, zarówno producenci, jak i sprzedawcy zewnętrzni, są zobowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa produktów oraz kontroli standardów ustanowionych przez SHEIN, takich jak Lista Substancji Ograniczonych (RSL) oraz kodeksy postępowania dla dostawców.

Firma od zawsze utrzymuje bazę zatwierdzonych tkanin, które spełniają polityki i standardy SHEIN i z której mogą korzystać wszyscy projektanci SHEIN. Obecnie SHEIN rozszerzył wymagania oraz poszerzył tę listę o dodatki i akcesoria, które przeszły testy zgodności dla produktów odzieżowych pod markami SHEIN. Aby tkaniny i elementy wykończeniowe mogły zostać zakwalifikowane i dołączone do bazy zatwierdzonych materiałów, muszą spełniać kryteria SHEIN oraz odpowiadać standardom bezpieczeństwa chemicznego:

  • Kontrola jakości materiałów: Tkaniny cechujące się wysokim ryzykiem, takie jak poliuretan (PU), muszą zostać przetestowane zgodnie z Listą Substancji Ograniczonych (RSL) SHEIN, zanim trafią do bazy zatwierdzonych materiałów. Ponadto, od kwietnia 2025 roku wszystkie tkaniny przeznaczone do produkcji odzieży dziecięcej marki SHEIN będą poddawane testom pod kątem norm chemicznych oraz palności już na etapie wprowadzania do użytku.
  • Proces zatwierdzania dodatków i akcesoriów: W ramach rozszerzenia bazy zatwierdzonych materiałów, SHEIN wprowadził dodatkowy system oceny zgodności dla dodatków i akcesoriów stosowanych w gotowych produktach, aby jeszcze lepiej kontrolować jakość odzieży marki SHEIN już od etapu pozyskiwania surowców. Dostawcy, którzy chcą, aby ich dodatki lub akcesoria znalazły się w bazie zatwierdzonych materiałów, muszą dostarczyć raporty z testów potwierdzające zgodność z Listą Substancji Ograniczonych (RSL) SHEIN oraz innymi obowiązującymi wymaganiami.

Skierowany do tego zadania zespół ds. zgodności w SHEIN na bieżąco monitoruje przepisy dotyczące zgodności na całym świecie, aby regularnie aktualizować i utrzymywać standardy oraz polityki firmy.

Weryfikacja dokumentacji i certyfikatów

SHEIN wprowadził rygorystyczną politykę, która zobowiązuje dostawców do dostarczania dokumentacji dotyczącej produktów z kategorii takich jak elektronika, zabawki dla dzieci, artykuły dziecięce, produkty dla niemowląt, kosmetyki, wyroby medyczne, produkty lekkiego przemysłu, środki ochrony osobistej (PPE) oraz tekstylia, podlegających określonym wymogom regulacyjnym. Dostarczone dokumenty są następnie poddawane szczegółowym kontrolom ręcznym oraz systemowym w SHEIN.

W maju 2025 SHEIN wdrożył dodatkowe środki zgodności, zwiększając częstotliwość kontroli oraz weryfikując raporty z testów, oznaczeń i certyfikatów, takie jak certyfikat RoHS dla UE oraz certyfikat FCC dla USA, dla wszystkich sprzedawców produktów elektronicznych wysokiego napięcia.

Nadzór i badania

Testy bezpieczeństwa produktów, w tym badania chemiczne, realizowane są na wszystkich etapach cyklu życia produktów we współpracy z wiodącymi zewnętrznymi laboratoriami badawczymi.

W 2025 roku SHEIN rozszerzył i zacieśnił współpracę z 15 międzynarodowymi, renomowanymi agencjami badawczymi, takimi jak Bureau Veritas, Intertek, QIMA, SGS oraz TÜV SÜD. Marka planuje zwiększyć łączną liczbę testów jakości i bezpieczeństwa z 2 milionów w 2024 roku do 2,5 miliona do końca 2025 roku.

SHEIN jest naszym wieloletnim klientem, a od 2021 roku współpracujemy nad wzmocnieniem kontroli zgodności produktów tej marki” – powiedziała Joy Jia, Zastępca Dyrektora zespołu e-commerce SGS w Chinach. „Nasza współpraca z SHEIN rozwija się z każdym rokiem i obejmuje testy jakości tkanin, zabawek oraz akcesoriów. SGS z zadowoleniem patrzy na dalsze możliwości współpracy, dążąc do nieustannego podnoszenia standardów zgodności i jakości produktów SHEIN na kluczowych rynkach, co pomoże zdobyć zaufanie coraz większej liczby konsumentów.

W ramach nieustannych działań SHEIN na rzecz transparentności i przestrzegania przepisów lokalnych organów regulacyjnych, marka będzie aktywnie zgłaszać wszelkie produkty niezgodne z normami, których złamanie stwarza istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zgłoszenia będą kierowane do odpowiednich instytucji na poszczególnych rynkach, zgodnie z wymogami, takimi jak amerykańska Ustawa o bezpieczeństwie produktów konsumenckich (CPSA) oraz unijne Rozporządzenie o Ogólnym Bezpieczeństwie Produktów (GPSR).

Ciągła ocena dostawców

SHEIN systematycznie ocenia dostawców na podstawie różnych kryteriów, takich jak wskaźnik pozytywnych wyników testów oraz liczba negatywnych opinii. W przypadku wykrycia niezgodności lub naruszeń ze strony dostawcy, firma podejmuje odpowiednie kroki, takie jak usunięcie produktu z oferty, nałożenie punktów karnych, ograniczenie możliwości składania nowych zamówień, a w poważniejszych sytuacjach – zakończenie współpracy. Po otrzymaniu zgłoszenia dotyczącego produktu, SHEIN niezwłocznie usuwa go z oferty w ramach działań zapobiegawczych i rozpoczyna szczegółowe dochodzenie.

Od startu platformy marketplace, SHEIN zakończył współpracę z ponad 540 sprzedawcami, którzy nie dostosowali się do obowiązujących standardów zgodności.

SHEIN traktuje kwestię bezpieczeństwa produktów z najwyższą powagą i dokłada wszelkich starań, aby oferować klientom bezpieczne i niezawodne produkty – niezależnie od tego, czy są to artykuły marki SHEIN, czy produkty od zewnętrznych sprzedawców dostępnych w ramach marketplace.

Bezpieczeństwo produktów to nie tylko pusta obietnica wobec naszych klientów – to realne, konsekwentne działania podejmowane przez SHEIN jako odpowiedzialnej marki o globalnym zasięgu” – podkreślił Chris Pan, Globalny Szef ds. Zgodności w SHEIN. „Wraz z poszerzaniem naszej oferty produktowej, inwestujemy w rozwój systemów i współprac, które wzmacniają nasze procedury w zakresie zgodności. To wyzwanie, któremu sprostamy, aby osiągnąć zamierzony cel.

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com