środowisko naturalne/ekologia energetyka

W nowej kampanii E.ON Polska „Warszawa świeci przykładem”

03.06.2025 | E.ON Polska

Proste zmiany w korzystaniu z domowych urządzeń mogą obniżyć zużycie prądu i pomóc środowisku. Choć wielu z nas chce działać bardziej świadomie, często brakuje nam konkretnych wskazówek, jak to zrobić. W kampanii edukacyjnej „Warszawa świeci przykładem” E.ON Polska oddaje głos mieszkańcom stolicy, którzy dzielą się sprawdzonymi sposobami na codzienne oszczędzanie energii.

– Warszawa świeci przykładem, bo dla wielu jej mieszkańców oszczędzanie energii to element codzienności. Stworzyliśmy interaktywną mapę miasta, na której można zapoznać się z ich sprawdzonymi sposobami na zmniejszenie zużycia prądu. Kolejny raz łączymy praktyczne narzędzie z rozrywką i pokazujemy, że nawet niewielkie zmiany nawyków mają znaczenie – mówi Małgorzata Nieciecka-Sosińska, managerka marketingu B2C w E.ON Polska.

Bohaterami kampanii są warszawiacy z różnych dzielnic, którzy w krótkich filmikach dzielą się swoimi sposobami na zmniejszenie zużycia energii podczas domowych czynności. Każdy z nich ma własną metodę na oszczędzanie prądu i może inspirować innych do zmian.

W ramach kampanii powstała interaktywna mapa Warszawy, dostępna na stronie swieci przykladem.eon.pl. Można na niej eksplorować poszczególne dzielnice stolicy i poznać ciekawostki dotyczące jej charakterystycznych miejsc, jak na przykład: Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Pałac Kultury i Nauki czy most Świętokrzyski.

Na mapie znajdziemy także awatary warszawiaków, którzy dzielą się prostymi wskazówkami, jak na co dzień oszczędzać energię elektryczną. Łącznie na platformie zaprezentowano ponad 40 przydatnych porad, które dotyczą 25 popularnych urządzeń domowych. Strona zawiera także materiały wideo z praktycznymi sposobami na optymalizację zużycia prądu.

– „Warszawa świeci przykładem” to przykład, jak połączyć angażującą ideę edukacyjną z nowoczesnymi narzędziami technologicznymi. Zbudowaliśmy interaktywny landing page w formie mapy miasta, który zachęca do odkrywania dobrych nawyków energetycznych poprzez awatary mieszkańców i personalizowane treści – mówi Jan Szaras, Head of Tech w 180heartbeats + Jung von Matt.

Kreacje związane z kampanią pojawią się łącznie na ponad 360 nośnikach OOH, w tym na siatkach wielkoformatowych i w metrze warszawskim oraz stołecznych autobusach. Działania będą widoczne także w prasie, warszawskich stacjach radiowych, kanałach online oraz mediach społecznościowych.

Odsłonę marketingową kampanii, landing page, kreacje graficzne i reklamowe w tym do działań digital/social media opracowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Za działania digitalowe odpowiada agencja Sales & More, a za zakup nośników OOH dom mediowy Mediaplus. Materiały wideo przygotował Conrad Maximilian Brożek z zespołem ASAP24. Od strony public relations akcję wspiera agencja MSL.

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.

 

załączniki

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.