ekonomia/biznes/finanse

Grupa Play z najwyższymi przychodami kwartalnymi w historii

14.11.2024 | Play

Grupa Play z najwyższymi przychodami kwartalnymi w historii

Trzeci kwartał 2024 roku przyniósł kolejne znaczące wzrosty wyników finansowych Play we wszystkich kluczowych obszarach działalności. Rosły przychody ogółem (o 3,6% r/r do rekordowego kwartalnego poziomu 2,6 mld zł), a także przychody z usług mobilnych (o 10% r/r do 1,3 mld zł) i dla domu (o 3,7% r/r do 513 mln zł). EBITDAaL wzrósł o 10,3% r/r i wyniósł w tym okresie ponad 1 mld zł. Play pozostaje najchętniej wybieranym operatorem wśród przenoszących numer – utrzymując pozycję lidera MNP już siódmy kwartał z rzędu. Dzięki intensywnemu procesowi inwestycyjnemu, liczba nadajników w sieci Play przekroczyła 12 tysięcy, a kolejnych 232 tys. gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu superszybkiego internetu i telewizji.

Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w III kwartale 2024 r.:

  • Przychody ogółem w trzecim kwartale 2024 roku wzrosły o 3,6% rok do roku i osiągnęły najwyższy kwartalny poziom w historii spółki, 2,6 mld zł.
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 10% r/r do poziomu 1,3 mld zł, a przychody z usług dla domu o 3,7% r/r do 513 mln zł.
  • Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w trzecim kwartale br. wzrósł o 10,3% r/r i wyniósł ponad 1 mld zł.
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 2,2% r/r.
  • Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 3,7% r/r i na koniec III kwartału br. wyniosła 2,1 mln.
  • Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych wzrósł aż o 7,2% r/r do 33 zł. 
  • Play już siódmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 11 841 – co oznacza, że klienci w Polsce niezmiennie najchętniej przenoszą numery do Play.

Osiągnięcia infrastrukturalne i operacyjne:

  • Play w III kwartale br. uruchomił 199 nowych stacji bazowych, kończąc wrzesień br. z bilansem 12 106 nadajników. Rosło pokrycie zasięgiem sieci 5G – obecnie jest to już ponad 70% populacji.
  • Dzięki intensywnej rozbudowie sieci stacjonarnej Play, od początku roku kolejnych 232 tys. gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu superszybkiego internetu i telewizji.
  • Play wspierał mieszkańców obszarów dotkniętych powodziami na południu Polski. Operator skoncentrował się na jak najszybszym przywróceniu usług, a następnie udostępnił osobom przebywającym w regionach powodziowych dostęp do nielimitowanego internetu mobilnego oraz przeznaczył budżet w wysokości nawet 1 mln zł na zakup najpotrzebniejszego sprzętu.
  • Play zapewnił doskonały zasięg usług komórkowych w trakcie masowych letnich wydarzeń plenerowych takich, jak Pol'and'Rock Festival, Pyrkon oraz Open’er Festiwal. Operator instalował na miejscu dodatkowe nadajniki, dzięki którym uczestnicy mogli bez przeszkód kontaktować się z bliskimi.
  • Bezpłatna akademia kodowania 42 Warsaw, której fundatorem przez Play, zakończyła drugi proces rekrutacji, w którym 149 nowych studentów rozpocznie naukę w grudniu. Do końca trzeciego kwartału w procesie rekrutacji zarejestrowało się ponad 12 000 kandydatów.

- Wyniki i osiągnięcia Play pokazują, że firma, której stery właśnie objąłem, jest nie tylko liderem rynku telekomunikacyjnego, ale także liderem wzrostów w sektorze. To zasługa niezwykłego podejścia Play, który mimo swojej pozycji, wciąż kwestionuje rynkowe status quo. Wspólnie z zespołem chcę w pełni wykorzystać ten potencjał, umożliwiając dalszy dynamiczny rozwój firmy – komentuje Ken Campbell, nowy CEO Grupy Play.

kontakt dla mediów
Katarzyna Tajak-Pietrowska
Ekspertka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Play
Katarzyna Tajak-Pietrowska

pr@play.pl

Katarzyna Bonk
Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Play
Katarzyna Bonk

pr@play.pl

Filip Żyro
Starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, Play
Filip Żyro

pr@play.pl

Ewa Sankowska-Sieniek
Kierowniczka ds. PR, Play
Ewa Sankowska-Sieniek

pr@play.pl

Krzysztof Olszewski
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Krzysztof Olszewski

pr@play.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Tajak-Pietrowska
Ekspertka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Play
Katarzyna Tajak-Pietrowska

pr@play.pl

Katarzyna Bonk
Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Play
Katarzyna Bonk

pr@play.pl

Filip Żyro
Starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, Play
Filip Żyro

pr@play.pl

Ewa Sankowska-Sieniek
Kierowniczka ds. PR, Play
Ewa Sankowska-Sieniek

pr@play.pl

Krzysztof Olszewski
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Krzysztof Olszewski

pr@play.pl

informacje o firmie