handel towary konsumpcyjne

Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour — sieć rozszerza koncept jadalnych owadów na kolejne lokalizacje w Polsce

23.04.2024 | Carrefour Polska

Carrefour Polska, po zeszłorocznym sukcesie wprowadzenia jadalnych owadów do swojej oferty, rozszerzył właśnie dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Tym samym liczba sklepów oferujących te nietypowe przysmaki wzrosła do 38 sklepów w całej Polsce. Wysokobiałkowe przekąski cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a Polacy skuszeni nowymi smakami i doświadczeniami kulinarnymi,  wracają po kolejne propozycje, które sieć dołącza do swojego asortymentu.

Według naukowców z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów przyczyniają się do zdrowej mikroflory jelitowej i są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy, spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego. Polscy konsumenci postanowili sprawdzić to i coraz częściej sięgają po produkty z tej kategorii.

Carrefour w swojej ofercie posiada szeroki wybór tego typu produktów, jednak wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Owady w „czystej postaci”, takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą, cieszą się największą popularnością wśród świadomych klientów. Alternatywą dla tych nieco mniej odważnych, są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono swoich nabywców, szczególnie w większych miastach.

Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co podkreśla ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter. Rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową i zrównoważoną dietą.

Rozszerzając naszą ofertę produktów na bazie owadów, Carrefour Polska nie tylko podąża za globalnymi trendami żywieniowymi, ale również wyznacza nowe standardy w branży detalicznej. Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor ds. Rozwoju Konceptów Handlowych Carrefour Polska.

Poszerzenie oferty owadów jadalnych w Carrefour to również szansa rozwoju dla młodych firm i startupów z branży foodtech. Zaistnienie w dużej sieci sklepów umożliwia młodym przedsiębiorcom nie tylko uzyskanie przestrzeni do prezentacji i sprzedaży produktów, ale także wiąże się z kompleksowym doradztwem otrzymywanym od sieci i wsparciem w rozwoju. Jedną z takich firm jest FoodBugs - polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej polskiej firmy dostępne były w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych sklepów jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów -  obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce, dostępnych jest już 14 unikalnych produktów tej firmy stworzonych na bazie owadów jadalnych. 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.