turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse

Barometr Providenta: Polacy szykują się na majówkę w plenerze

17.04.2024 | Provident Polska SA

Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji cyklicznego badania Barometr Providenta. Wśród tych, którzy wiedzą już, jak spędzą długi weekend, przeważają domatorzy.

Dalsze wyjazdy nie należą do popularnych sposobów spędzania tych kilku wolnych dni – mówi Karolina Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. – Zaledwie 5,6 proc. przepytanych Polaków deklaruje, że na początku maja zamierza wyruszyć za granicę. Natomiast podróże w obrębie Polski to plan 13,1 proc. – dodaje.

Ci którzy nie myślą o wojażach, ale zdążyli już podjąć decyzję co do majówki, spędzą ją w domu  swoim lub należącym do osób z bliskiego grona. Co trzeci Polak odpoczywać będzie sam lub z domownikami, co piąty odwiedzi rodzinę lub znajomych, a co ósmy zaprosi ich do siebie.

–  Co ciekawe, to wcale nie najmłodsi respondenci są amatorami majowych wyjazdów – niemal 40 proc. badanych w wieku 18-24 lat wolne spędzi w domu – zauważa Karolina Łuczak. – W Polskę najchętniej ruszają ankietowani w wieku 25-43 lat, a zagraniczne podróże najczęściej planują osoby w wieku 55-64 lata.

Majówka w plenerze

Dla 22,4 proc. badanych, początek maja wiąże się z dniem urlopowym – przy czym co piąty respondent decyduje się na wzięcie wolnego 2 maja. Długi weekend majowy to wydatek rzędu średnio 1274 złotych. Wyższy średni budżet planują kobiety (1363 zł vs 1173 zł wśród mężczyzn). Aż 27,4 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zamierza wydać żadnej dodatkowej sumy w związku z początkiem maja, a około 20 proc. nie chce przekroczyć kwoty 500 zł. Dwóch na trzech Polaków planuje sfinansować majówkę z bieżących dochodów, a około 1/3 sięgnie do oszczędności.

– W długi weekend chcemy skorzystać z wiosennej pogody i spędzić te dni na świeżym powietrzu. Niemal 61 proc. Polaków planuje odpoczynek w plenerze, 51 proc. ma zamiar spacerować, a 42,5 proc. spędzić czas przy grillu – komentuje Karolina Łuczak. – Majówka to także okazja, by wykorzystać czas na czynności, na które nie mamy wystarczającej przestrzeni na co dzień – co trzeci badany wolne przeznaczy na integrację z bliskimi, a niemal co czwarty nadrobi zaległości kulturalne czytając książki lub oglądając filmy.

Wśród respondentów nie brakuje także amatorów zwiedzania (22,5 proc.) czy aktywności fizycznej (19 proc.). Zwolennikami odpoczynku w plenerze okazali się najmłodsi badani. Około 70 proc. ankietowanych poniżej 35 roku życia ma zamiar spędzić czas na świeżym powietrzu, a ok 55 proc. wybrać się na spacer. Nieco węższa grupa wiekowa (25-34 lata) przewodzi w grillowaniu – na tak sporządzone specjały ochotę ma niemal 60 proc. wśród nich. Najmłodsi natomiast najczęściej marzą o majówce z książką i filmem – wskazało tak niemal 65 proc. z nich, podczas gdy wśród innych grup odsetek ten nie przekracza dwudziestu kilku procent.

O badaniu:

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze rozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae sp. z o.o. metodą CAWI na próbie N=1000 dorosłych Polaków, w kwietniu 2024 r.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 11 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos-Siddiqui.

 

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartę Provi Smart.

 

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2022 roku Provident zaprezentował piąty raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2020-2021. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. firma po raz jedenasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 11 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos-Siddiqui.

 

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartę Provi Smart.

 

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2022 roku Provident zaprezentował piąty raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2020-2021. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. firma po raz jedenasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer.