sport kultura/sztuka/rozrywka

Polski triathlon już wkrótce w kinach. Enea mecenasem filmu „WinEverything”

07.03.2024 | Enea

Enea, koncern energetyczny z Wielkopolski, jest mecenasem filmu dokumentalnego „WinEverything” o wyjątkowych ludziach, dla których triathlon, jest czymś więcej niż sport. Twórcy produkcji przez dwa i pół roku uczestniczyli z kamerą w przygotowaniach do zawodów szóstki triathlonistów, obserwując ich wysiłek i determinację.

Pokaz przedpremierowy odbędzie się już 28 marca. Natomiast film trafi do kin w całej Polsce w drugiej połowie kwietnia w ramach pokazów specjalnych organizowanych przez Woodpecker Motion Pictures - producenta oraz sieć kin Multikino.

Film „WinEverything” opowiada historie sportowców przekraczających granice wydolności ludzkiego organizmu, pokonujących własne słabości i przeciwności losu. To produkcja nie tylko o sportowej rywalizacji, ale przede wszystkim o niezwykłych ludziach, dla których triathlon stał się celem i sensem życia. Twórcy filmu przez dwa i pół roku podglądali treningi i zmagania sportowców oraz starty w zawodach w kilku krajach. Wśród nich znaleźli się profesjonaliści: Agnieszka Jerzyk i Robert Wilkowiecki, zawodnik startujący na dystansach kwalifikowanych: Mateusz Głuszkowski oraz trzej zawodnicy startujący jako amatorzy: Agnieszka Nowak, Małgorzata Nowak oraz Łukasz Szałkowski.

Chciałabym serdecznie podziękować twórcom filmu za uchwycenie istotnego momentu w moim życiu – chwili, gdy zdecydowałam się przejść z zawodowego uprawiania sportu w pełnym wymiarze na rzecz uprawiania triathlonu w mniejszym wymiarze. Cieszę się nie tylko dlatego, że mogłam wziąć udział w tym niezwykłym projekcie, ale również dlatego, że jest to dla mnie bardzo osobista i wyjątkowa pamiątka na całe życie – powiedziała Agnieszka Jerzyk, dwukrotna olimpijka oraz triathlonowa mistrzyni świata oraz Europy.

– Nasz dokument sportowy to próba uchwycenia tego co dla zawodników występujących w filmie jest najważniejsze. Dla każdego z nich „WinEverything” to zupełnie co innego. Każdy z nich jest na innym etapie życia i innym etapie swojej kariery sportowej. Łączy ich natomiast jedna rzecz: aktywna postawa życiowa, którą chcemy pokazać i w ten sposób inspirować naszych widzów – powiedział Dariusz Kabsch, producent „WinEverything”, właściciel studia filmowego Woodpecker Motion Pictures.

– Z Darkiem znam się od niemal dwudziestu lat. Regularnie śledzi on moje treningi i zawsze wspiera mnie w social mediach. W czasie premiery jego ostatniego filmu "Allseasons", zapytał mnie, co sądzę o pomyśle stworzenia filmu o triathlonie. Po obejrzeniu, jak mistrzowsko potrafi pokazać sport na ekranie, bez wahania powiedziałem: to świetny pomysł – powiedział Łukasz Szałkowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych triahlonistów-amatorów w Polsce.

Dzięki „WinEverything” widzowie w Polsce i na całym świecie będą mieli okazję dowiedzieć się, co dzieje się za kulisami tego wyjątkowego sportu. Film pokaże nie tylko niezwykle wymagające treningi i przygotowania do zawodów, ale również rolę triathlonu w życiu zawodników i ich otoczenia. Rok premiery filmu nie jest przypadkowy – właśnie obchodzimy 40. rocznicę pierwszego polskiego triathlonu, który odbył się 14 lipca 1984 r. w podpoznańskim Kiekrzu.

Mecenasem projektu została Enea, która już od dekady związana jest z największymi zawodami triathlonowymi w kraju. Sponsoruje m.in. Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, Enea IRONMAN 70.3 Poznań, Enea Bydgoszcz Triathlon.

Triathlon jest dla nas szczególną dyscypliną sportu, której rozwój w Polsce Enea wspiera od wielu lat. W zawodach, obok profesjonalistów, do sportowej walki stają amatorzy, dla których są one próbą sprawdzenia własnych możliwości i zmierzenia się z samym z sobą. Ogromnie cieszy nas rosnąca popularność tej dyscypliny sportu. Liczymy, że film „WinEverything” wzmocni to zainteresowanie i przyczyni się do jeszcze większego udziału triathlonistów w nadchodzących, tegorocznych zawodach – powiedziała Berenika Ratajczak, rzecznik prasowy Enei.

Triathlon to fenomen społeczny, który wykracza daleko poza ramy sportowe. Ludzie utożsamiają się z tą dyscypliną tak mocno, że często poświęcają na nią nawet czterdzieści godzin tygodniowo, to jak drugi etat. Dziesięć lat temu triathlon w Polsce uprawiało około 500 osób, obecnie szacujemy, że ta liczba wynosi nawet 60 tys. - mało która dyscyplina sportowa może pochwalić się takim wzrostem zainteresowania – powiedział Michał Drelich, prezes Sport EvolutionGroup, organizator imprez z cyklu IRONMAN.

Uczestnicy konferencji promującej „WinEverything” mieli również okazję obejrzeć oficjalny zwiastun filmu, który można obejrzeć TUTAJ.

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzecznik prasowy, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzecznik prasowy, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie