handel towary konsumpcyjne

Jak smakował Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej?

Niebawem rozpocznie się Tydzień Kuchni Polskiej. Akcja potrwa od 3 do 26 listopada i będzie okazją do poznania dań naszej rodzimej kuchni. Dobiegł końca zaś cykl spotkań zapowiadających festiwal, skierowany do mediów i influencerów. Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej odbył się w Warszawie, Sopocie i Krakowie.

 

W Przedsmaku wzięło udział blisko 100 uczestników w trzech lokalizacjach: Warszawie, Sopocie i Krakowie. Spotkaniom towarzyszyła specjalnie przygotowana ekspozycja, która powstała na bazie skojarzeń ponad stu kucharzy na temat kuchni polskiej. W Warszawie goście mieli okazję wysłuchać narracji Bogdana Gałązki, współwłaściciela i senior szefa w Stolica Cafe. Mówił on o romantyzmie kulinarnym i poszukiwaniu tożsamości kulinarnej. Z kolei w Sopocie i w Krakowie menu festiwalowe prezentowali Adrian Gabryszak,  szef kuchni w restauracji M15 oraz Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym.

 

Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej był okazją do przedpremierowego spróbowania festiwalowych dań. Podczas spotkań uczestnicy poznali m.in. potrawy inspirowane XIX-wiecznym kucharzem Janem Szyttlerem oraz kuchnią Warmii i Mazur.

 

– Poprzez dania chciałem przywołać smaki swojego dzieciństwa. Poszczególne składniki były elementami sentymentalnej podróży – mówi Adrian Gabryszak – W menu nie zabrakło również nawiązań do kuchni kaszubskiej. Goście mogli spróbować takich potraw jak: consome z brukwi na gęsinie z ziemniakiem pieczonym, marchewką i pieczoną gęsią z olejem majerankowym, krupniku wegańskiego z grzybami, włoszczyzną, koperkiem i śmietaną roślinną, dorsza ze struganą słoniną, tłuczonymi pulkami, kapustą szmurowną i sosem z wędzonej ryby, pieczeni z buraka podanej na gulaszu z brukwi z ziemniakiem pieczonym i sosem demi glass z malinami czy śliwek duszonych w winiaku pod kruszonką z migdałami.

 

W Stolica Café podano: pierożek Szyttlera ze śledziem, ziemniakiem i kawiorem, zupę ziemniaczanej z pieczonych ziemniaków z czerwonym pieprzem, oliwą porową okraszoną chrustem, kalarepę pieczoną w soli podanej z dynią, wężymordem, topinamburem, jabłkiem i wiśnią czy babkę cytrynową z rumem i bakaliami.

 

Z kolei Krzysztof Żurek przygotował: pieczonego kalafiora z sosem z pomidorów i curry, orzechami i świeżą kolendrą, tatar wołowy z owczym serem, oliwą rzepakową i majonezem kimchi, jagnięcinę z grasicą cielęcą i marchewkowym purée, turbota bałtyckiego w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem, deser czekoladowy z konfiturą z wiśni i porzeczek z chantilly aromatyzowanym kirschem bądź śliwkowy nugat w piernikowych aromatach.

 

Degustacji towarzyszył wine pairing poprowadzony przez Tomasza Nogę i Krzysztofa Zysiaka i Daniela Gadziałę - specjalistów ds. wina w MAKRO.

 

Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej jest dostępnych na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl/

 

Patronami medialnymi akcji są Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni , FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.

 

O Tygodniu Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl