wydarzenia zainteresowania/hobby zdrowie

Zbliża się piąta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej

W warszawskiej restauracji Stolica Cafe odbył się Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej wydarzenie będące zapowiedzią listopadowego festiwalu organizowanego przez MAKRO Polska. Kolacji degustacyjnej towarzyszyła specjalnie przygotowana ekspozycja, która powstała na podstawie skojarzeń ponad stu szefów kuchni z polskimi smakami. Kolejne spotkania dedykowane mediom i influencerom odbędą się w Sopocie i w Krakowie.

 

Bogdan Gałązka, współwłaściciel i senior szef, zaprosił uczestników wydarzenia do warszawskiej restauracji Stolica Cafe. Wspólnie z Markiem Sosnowskim, szefem kuchni, przygotowali specjalne menu poświęcone akcji Tydzień Kuchni Polskiej, nawiązujące do działalności XIX-wiecznego polskiego kucharza Jana Szyttlera. Goście mieli do wyboru dania mięsne i wegańskie. Można było zatem spróbować takich potraw jak pierożek Szyttlera ze śledziem, ziemniakiem i kawiorem, zupy ziemniaczanej z pieczonych ziemniaków z czerwonym pieprzem, oliwą porową okraszoną chrustem, kalarepy pieczonej w soli podanej z dynią, wężymordem, topinamburem, jabłkiem i wiśnią czy babki cytrynowej z rumem i bakaliami. Degustacji towarzyszył wine pairing poprowadzony przez Tomasza Nogę i Krzysztofa Zysiaka, specjalistów ds. wina w MAKRO.

 

Uczestnicy mieli również okazję obejrzeć specjalnie przygotowaną ekspozycję , która powstała na podstawie skojarzeń ponad stu szefów kuchni. Główne obszary tematyczne, jakie mieli okazję poznać, to dom, pole, rzeka i las. Ekspozycji towarzyszyła narracja Bogdana Gałązki o romantyzmie kulinarnym, powrocie do korzeni i poszukiwaniu tożsamości

 

Tegoroczna edycja odbędzie się od 3 do 26 listopada. Jest poświęcona połączeniu tradycji z nowoczesnością.  

 

– Świadomość, że kuchnia polska jest wyjątkowa i warto ją pokazywać przeżywa swój dobry czas. Przestaliśmy się jej wstydzić, służy inspiracji – mówi Bogdan Gałązka.  

 

Festiwalowe menu oferowane przez restauracje składa się z przystawki bądź zupy, dania głównego oraz deseru, a jego cena wynosi 69 lub 99 zł. Klienci będą mogli spróbować regionalnych przysmaków, takich jak na przykład kapusty modrej z kaczką czy domowych pierogów z kaszą, grzybami i konfiturą albo jagnięciny z grasicą.

 

– Do 26 listopada w restauracjach w całej Polsce goście znajdą trzydaniowe menu przygotowane specjalnie na tę okazję – podkreśla Wojciech Klimas, szef kuchni w restauracji Klimat. W jego restauracji będzie można skosztować między innymi wątróbki drobiowej lub kremu dyniowego, kaczki bądź faszerowanej cukinii oraz musu korzennego lub kremu makowego.

 

Więcej informacji jest dostępnych na stronie https://tydzienkuchnipolskiej.pl.

 

Patronami medialnymi akcji są Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni , FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.

 

O Tygodniu Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl