handel rolnictwo

Cudze chwalicie, swego nie znacie — ponad 5500 produktów w Carrefour od lokalnego rolnika lub producenta

21.09.2023 | Carrefour Polska

Już ponad 5500 produktów w sklepach Carrefour Polska dostarczanych jest bezpośrednio przez małych, lokalnych rolników lub producentów żywności, zlokalizowanych nie dalej niż 50 km od sklepu. Od początku 2023 roku liczba takich lokalnych dostawców wzrosła w sieci o 15%. Obecnie w Carrefour trwa “Tydzień Dostawców Lokalnych”, w ramach którego klienci mają możliwość degustacji i zakupu wyjątkowych, lokalnych wyrobów w promocyjnych cenach. 

W 2020 roku Carrefour, jako jedna z pierwszych dużych sieci handlowych, uruchomił w Polsce koncept “Prosto z Pola do 50km”. Jego założeniem było nawiązanie i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami, prowadzącymi swoje gospodarstwa w najbliższym otoczeniu konkretnego hiper- lub supermarketu (w promieniu do 50 km). Celem programu było pozyskanie dla klientów ultraświeżych produktów lokalnych, z pominięciem magazynu centralnego, w ramach dostaw bezpośrednich i skracania łańcucha logistycznego. W sierpniu 2021 roku koncept ten ewoluował i w ten sposób powstał długofalowy program “Kupujemy Lokalnie”. Carrefour oferuje klientom już ponad 5500 produktów lokalnych, pozyskanych w modelu fairtrade, w ramach krótkich łańcuchów dostaw, które znacząco zmniejszają ślad węglowy wytworzonych produktów.

Sieć współpracuje obecnie z lokalnymi dostawcami we wszystkich 16 województwach w Polsce. Dostarczają oni swoje produkty do 215 sklepów, zlokalizowanych w ponad 100 polskich miastach. To w większości nabiał, pieczywo i wędliny, ale wśród lokalnych przysmaków znajdziemy również gotowe dania garmażeryjne, konserwy, przetwory, a także owoce i warzywa. W samym 2023 roku Carrefour sprzedał już ok. 13 milionów sztuk produktów lokalnych.

- “Kupujemy Lokalnie” to program stworzony w kontrze do pojawiających się na rynku stereotypów, dotyczących relacji dużej sieci z małym, lokalnym dostawcą. Oferujemy jednokartkową umowę, z prostym modelem rozliczeniowym, bezpośrednimi dostawami do najbliższego sklepu oraz z gwarancją odbioru zakontraktowanych ilości. Umowa uwzględnia także sezonowość zbiorów lub procesu produkcji, a sprzedaż produktów można rozpocząć już w ciągu 48 godzin od jej podpisania. Jest to jedna z najbardziej transparentnych na rynku ofert dla małych dostawców — podsumowuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. Obecnie w tym modelu działa już co dziesiąty partner handlowy Carrefour, ale chcemy znacznie poszerzyć naszą ofertę. Dlatego aktywnie zachęcamy lokalnych producentów do kontaktów z nami i organizujemy akcje promocyjne, jak np. trwający obecnie “Tydzień Dostawców Lokalnych”, aby szerzej przedstawiać naszą ofertę klientom i dodatkowo wspierać w ten sposób naszych dostawców - dodaje Lubiewa-Wieleżyński.

Tydzień Dostawców Lokalnych w Carrefour trwa do 23 września. W ramach tej akcji, w wybranych super- i hipermarketach, odbywają się specjalnie ekspozycje, prezentacje i degustacje lokalnych produktów. Wszystkie firmy chcące nawiązać współpracę z Carrefour, mogą skontaktować się z dyrektorami lokalnych sklepów, którzy rozpatrzą zgłoszenia i odpowiedzą na zadane pytania.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. 
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. 
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.