handel towary konsumpcyjne

Sezonowość i lokalność w kuchni roślinnej

Z roku na rok kuchnia wegańska i wegetariańska zyskują na znaczeniu. Jest to stale rozwijający się trend. Największym zainteresowaniem cieszą się mięsne zamienniki na bazie soi lub grochu w połączeniu z azjatyckimi smakami.

 

Żyjemy w czasach, w których świadomość negatywnego wpływu masowej produkcji na środowisko naturalne jest na bardzo wysokim poziomie. Na popularności zyskuje kuchnia wegetariańska i wegańska.

 

Jak podkreśla Jakub Kowalczyk, szef kuchni w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie: „Wykorzystywanie w kuchni sezonowych warzyw i owoców wzmacnia smak potraw oraz wpływa korzystnie na środowisko. Warto również wziąć pod uwagę lokalne składniki i regionalne dania. Ich stosowanie jest nie tylko ekologiczne, ale zachęca także do odkrywania unikalnych smaków i tradycji kulinarnej danego regionu.”

 

Powrót do korzeni

 

Podróże smakowe należy rozpocząć od powrotu do korzeni. Kuchnia wegańska i wegetariańska to dieta opierająca się na spożywaniu roślin. Wiele jest pełnych smaku i aromatu składników, o których zapomniano z biegiem lat.  

 

Latem polskie warzywa stanowią doskonałą alternatywę dla mięsa roślinnego w kuchni wegetariańsko-wegańskiej. Ogrody obfitują w świeże warzywa, które można wykorzystać w różnorodnych i smacznych potrawach, tak jak na przykład: młoda kapusta, ogórki małosolne, cukinia, kalarepa, młode ziemniaki, pomidory, fasolka szparagowa czy różnego rodzaju sałaty – wskazuje Jakub Kowalczyk.

 

Polskie lato obfituje również w owoce, między innymi: borówki, maliny, truskawki i wiśnie, które są doskonałym składnikiem sałatek, dań głównych, deserów, smoothie czy domowych lodów.

 

Zastosowanie letnich warzyw i owoców umożliwia przygotowanie smacznych posiłków w kuchni wegetariańsko-wegańskiej, opartej na lokalnych i sezonowych składnikach. Dzięki temu można cieszyć się bogactwem smaków i różnorodności, jednocześnie promując kulturę i dziedzictwo kulinarne danego regionu.

 

Jedzenie sezonowe jest również korzystne ze względu na wartości prozdrowotne. Zdaniem dietetyków wybór owoców i warzyw to idealny sposób na zbilansowaną dietę oraz zdrowy tryb życia. Produkty te mają największą wartość odżywczą w danym sezonie, są źródłem witamin A,C oraz B, antyoksydantów i błonnika, który pozytywnie wpływa na przemianę materii, jak również innych składników takich jak: flawonoidy czy karetonoidy, które m.in. zwiększają odporność organizmu i przeciwdziałają dolegliwościom układu krążenia.

 

Kuchnia wegetariańsko-wegańska oferuje szeroki wybór składników i kombinacji, dzięki stosowaniu lokalnych, sezonowych produktów i odwołaniu się do tradycji kulinarnej. To pozwala na tworzenie smacznych i zrównoważonych posiłków, które są przyjazne dla środowiska i pasują do roślinnego stylu życia.

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl