handel

Jak zorganizować strefę impulsową, aby pracowała na wyniki w sklepie?

Na osiągnięcie sukcesu przez właściciela sklepu ma wpływ wiele czynników. Jedną ze stref, na którą warto zwrócić uwagę przy organizacji wnętrza, jest obszar przykasowy. O tym, dlaczego jest on tak istotny opowiedzieli Michał Bartyzel, właściciel sklepu ODIDO w Zawoi, Zbigniew Korzec, właściciel sklepu ODIDO w Zabrzu oraz Sebastian Łukasik, właściciel sklepu ODIDO w Łącznej.  

 

Dołączenie do franczyzy miękkiej ODIDO wiąże się ze zmianą wyglądu sklepu i ustawienia produktów. Eksperci zajmujący się rozwojem placówek należących do sieci pod pomarańczowo-zielonym szyldem wiedzą, że każdy, nawet najdrobniejszy element, może zadecydować o sukcesie klientów. Podkreślają, że warto zwrócić uwagę na zachowanie porządku, zapewnienie dostępu do miejsc parkingowych czy zmianie oświetlenia wnętrza sklepu.

 

Jednym z rozwiązań proponowanych franczyzobiorcom należącym do sieci, jest także rozwój strefy impulsowej. Jest ona kluczowym elementem, ponieważ znajdują się tam produkty wysokomarżowe, przyczyniające się do wzrostu wartości koszyka zakupowego.

 

Istotne jest jednak, aby była ona odpowiednio zorganizowana. Jak wskazuje Michał Bartyzel: „Strefa impulsowa została w całości zaprojektowana przez specjalistów z ODIDO, dzięki czemu przy samych kasach znajdują się produkty wysokomarżowe, które zwiększają rentowność sklepu.” Właściciel podkreślił również, że produkty przyciągają wzrok klientów nie tylko dzięki właściwemu umiejscowieniu, ale także odpowiednio dobranemu oświetleniu.

 

Z kolei Sebastian Łukasik mówi o tym, że „Klient czekając w kolejce sięga po słodycze czy przekąski czy batony, a to automatycznie przyczynia się do wzrostu obrotów w sklepie.” Dodaje również, że dzięki odpowiedniej ekspozycji, produkty bardziej zachęcają do zakupu, mimo że wcześniej konsumenci nie brali ich pod uwagę.

 

Dla Zbigniewa Korzca ważne jest, aby asortyment był odpowiednio wyeksponowany i przyciągął wzrok każdego klienta. Dodaje również, że „Za strefą impulsową znajduje się regał z odpowiednio ułożonymi i oświetlonymi butelkami wina, co również ma duży wpływ na sprzedaż.”

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl