sport ekonomia/biznes/finanse

Golfowa pasja połączyła ludzi biznesu

30.05.2023 | Puls Biznesu
Niezapomniane wydarzenie sportowe i towarzyskie – po raz piąty rozegrany został turniej PB Cup. Była rywalizacja, networking i fantastyczna atmosfera.
 
PB Cup to unikatowa kombinacja sportowej rywalizacji na bardzo wysokim poziomie z doskonałą atmosferą. To niezmienne elementy turnieju co roku goszczącego na polu golfowym Sobienie Królewskie Golf & Country Club pod Warszawą, a organizowanego przez Puls Biznesu we współpracy z Mastercard i Santander Bank Polska. Partnerami tegorocznego wydarzenia byli również: Bunkier Store, Winemates oraz Mattoni, producent wody Magnesia. Partnerami medialnymi tegorocznego turnieju byli: magazyn golfowy Golf&Roll oraz serwisy topgolf.pl i golfguru.pl.
 
PB Golf Cup stał się jednym z najważniejszych turniejów golfowych dla ludzi biznesu. W tym roku lista zawodników zapełniła się już pierwszego tygodnia zapisów. Wielu z nich turniej ma na stałe wpisany do kalendarza i z „Pulsem Biznesu” gra od pierwszej edycji wydarzenia.
 
– Poziom PB Golf Cup rośnie z roku na rok. W tym sporcie zawodnicy są architektami własnej klęski lub zwycięstwa – powiedział Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments, prezes stowarzyszenia instruktorów golfa i zawodników turniejowych PGA Polska, stały uczestnik turnieju.
 
Wspólna pasja i sportowa rywalizacja
 
PB Golf Cup co roku przyciąga biznesową śmietankę, przedstawicieli firm z różnych branż, których łączy wspólna pasja. W turnieju po raz kolejny zagrał Artur Wiza, wiceprezes Asseco Poland.
 
– Golf łączy ludzi. Turnieje takie jak PB Cup są okazją do spotkań i ciekawych rozmów. Golf to także sport rodzinny, świetny sposób na spędzanie wolnego czasu, weekendów, wakacji – podkreślił Artur Wiza.
 
Potwierdzili to zawodnicy, którzy rozgrywali turniej z wiceprezesem Asseco w jednym „flighcie”.
 
– Jak się pokocha golfa, to na zawsze. Trzeba spróbować. To sport dla każdego, bez względu na wiek czy płeć. Grać można z ludźmi o różnym poziomie umiejętności – zaznaczył Marcin Benbenek, prezes Kom-Eko.
 
W PB Golf Cup w tym roku zagrałem po raz pierwszy. Wcześniej o turnieju słyszałem wiele dobrego. Biorę udział w turniejach, choć golfa dopiero się uczę, gram od czterech lat z małą przerwą. Golf to dla mnie forma aktywności fizycznej, możliwość przebywania w ładnych miejscach, blisko natury, w towarzystwie ciekawych ludzi, spędzania czasu ze znajomymi i przyjaciółmi – podkreślił Jacek Poświata, dyrektor zarządzający w Bain & Company.
 
Najlepsi zawodnicy turnieju PB Golf Cup
 
PB Golf Cup rozgrywany był w kilku kategoriach: stableford netto kobiet i mężczyzn (HCP 24,1-36, 12,1-24 oraz 0-12), open – strokeplay brutto kobiet oraz open – strokeplay brutto mężczyzn. Rozegrane zostały ponadto konkursy nearest the hole oraz the longest drive. Nie zabrakło też popularnego wśród uczestników konkursu puttowania. Jak co roku, osoby towarzyszące zawodnikom także mogły spróbować swoich sił na twz. greenie i pod okiem profesjonalistów nauczyć się podstaw gry w akademii golfa. Droga od pierwszej lekcji do zbierania laurów nie musi być długa, wymaga natomiast zaangażowania.
 
– Trzeba ćwiczyć, aby pozostawać w dobrej formie. Nie chodzi tylko o szlifowanie umiejętności gry w golfa, ale także aktywność ogólnorozwojową. Warto było ćwiczyć. PB Golf Cup to jeden z moich ulubionych turniejów. Z pewnością spotkamy się więc także za rok – zapowiedziała Dorota Ciesielska, która okazała się najlepsza wśród pań w kategorii open – strokeplay brutto.
 
Wśród mężczyzn bezkonkurencyjny w turnieju okazał się Mikołaj Geritz. Z golfem związany jest od ok. 20 lat, zaczynał mając zaledwie 5 lat. Był wśród najlepszych golfistów-juniorów w Polsce. Dziś golf jest jego pasją, stara się być „profesjonalnym amatorem”. Miłością do tego sportu zarazili go rodzice. Jest synem Ewy Geritz, w ostatnich latach wielokrotnej mistrzyni Polski seniorów.
 
Golf w biznesowym wymiarze
 
Golfistom mocno kibicowała Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
 
– W Mastercard wspieramy rozwój sportu, zarówno elitarnych, jak i powszechnych dyscyplin. A golf, wbrew opiniom wielu, nie jest już sportem trudno dostępnym, ekskluzywnym. Każdy może spróbować. Jest to natomiast dyscyplina, które pozwala nawiązywać kontakty, z tego powodu przyciąga m.in. ludzi biznesu – powiedziała Marta Życińska.
 
Z drugiej strony, popularyzacja golfa w Polsce poszerza pole działania dla wielu firm.
 
– Rynek golfowy w Polsce nadal jest mały, ale w ostatnich latach zaczął dość dynamicznie rosnąć. Wiele firm i korporacji na golfie opiera część swojej aktywności marketingowej, rośnie zainteresowanie sprzętem i treningami. Za zwiększającym się popytem nie nadąża jednak podaż. W kraju mamy niewystarczającą liczbę pól golfowych, konieczne jest zwiększenie kadry trenerskiej itd. Potrzebne są duże zmiany na rynku – zaznaczył Michał Kołatkowski, właściciel sieci sklepów Epic Golf i Bunkier Store.
 
Zwycięzcy PB Cup 2023
 
Najlepszy Mężczyzna Stroke Play Brutto Open
I — Mikołaj Geritz (78)
II — Maciej Fibakiewicz (79)
III — Leszek Fibakiewicz (80)
 
Najlepsza Kobieta Stroke Play Brutto Open
I — Dorota Ciesielska (86)
II — Rhea Wiatr (87)
III — Aneta Mościcka (89)
 
HCP Stroke Play Netto 0-12 mężczyźni i kobiety
I — Grzegorz Czelej (71)
II — Paweł Pupiec (72)
III — Arkadiusz Majsterek (74)
 
HCP Stableford Netto 12,1-24 mężczyźni i kobiety
I — Leszek Borys (37)
II — Krystyna Sitek (33)
III — Jarosław Skręta (33)
 
HCP Stableford Netto 24,1-36 mężczyźni i kobiety
I — Krzysztof Zdeb (36)
II — Ryszard Michalewski (33)
III — Leszek Klicki (32)
 
Konkurs Puttowania Kobiet
Dorota Ciesielska (127)
 
Konkurs Puttowania Mężczyzn
Jarosław Zieliński (hole in one)
 
Nearest the Hole (dołek 9)
1. miejsce kobiet – Sabina Pilarska (3,23)
1. miejsce mężczyzn – Robert Świerczyński (0,35)
 
The Longest Drive (dołek 18)
1. miejsce kobiet – Agnieszka Słowik
1. miejsce mężczyzn – Paweł Pupiec
 
Pełne wyniki turnieju znajdują się >>TUTAJ<<
Turniej spełnia kryteria rankingowe Polskiego Związku Golfa. Tegoroczna edycja otrzymała II kategorię wśród mężczyzn i III kategorię wśród kobiet. 
 
 
 
kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

 

 

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie