sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

UNIQA i Instytut Lema ponownie rekrutują do programu "Ogarnij hejt"

  • UNIQA kontynuuje współpracę przy projekcie „Ogarnij hejt” w 2023 roku
  • W ramach programu w szkołach prowadzone będą warsztaty dotyczące cyberprzemocy
  • Od 6 marca szkoły mogą zgłaszać chęć udziału w projekcie na stronie www.maszmocnahejt.uniqa.pl

     

UNIQA od kliku lat angażuje się w działania komunikacyjne i edukacyjne związane z problemem hejtu w Internecie. W ramach projektu „Masz moc na hejt” realizuje działania skierowane głównie do rodziców, aby jak najlepiej wspierać ich w trudnych chwilach, które przeżywają razem ze swoimi dziećmi. W 2022 roku UNIQA wspólnie z Instytutem Lema zrealizowała warsztaty dotyczące cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Trenerzy Instytutu odwiedzili 30 szkół podstawowych w całej Polsce. W programie wzięło udział 4209 uczniów klas 7 i 8, 1321 nauczycieli oraz 925 rodziców, czyli łącznie ponad 6000 uczestników.

Jeszcze więcej warsztatów w 2023 roku

UNIQA kontynuuje współpracę z Instytutem Lema także w tym roku i współorganizuje warsztaty edukacyjne w kolejnych 40 szkołach. Właśnie rozpoczyna się rekrutacja do udziału w programie.

– Zeszłoroczny projekt pokazał nam, jak wielka jest skala problemu. Chęć udziału w warsztatach zgłosiło nam ponad 1000 szkół. Trenerzy Instytutu dzielili się z nami doświadczeniami z warsztatów, opowiadali o trudnych i bolesnych historiach hejtu w Internecie, jakie przeżywają dzieci. Zdajemy sobie sprawę, że nie istnieje żadne magiczne remedium na cyberprzemoc. Jednak to, co możemy i chcemy wspólnie z Instytutem Lema robić,  to budować otwartość u młodych ludzi w mówieniu o swoich problemach, a dorosłym pokazywać, jak dzieci w tych trudnych chwilach wspierać – mówi Agnieszka Durst–Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA.

Jak zgłosić szkołę do udziału w projekcie

Od 6 marca ubezpieczyciel daje możliwość zgłaszania szkół do udziału w tegorocznej edycji „Ogarnij hejt”. Wystarczy wejść na stronę www.maszmocnahejt.uniqa.pl, wypełnić i odesłać znajdujący się tam formularz. Zgłoszenie może przesłać przedstawiciel szkoły, rodzic lub uczeń – każdy kto czuje, że w jego szkole potrzebne są warsztaty edukacyjne dotyczące hejtu w Internecie.

- Do udziału w warsztatach szczególnie mocno zachęcamy rodziców i nauczycieli, ponieważ to właśnie na ich pomoc liczy dziecko, gdy spotyka je hejt w Internecie. To bardzo ważne, żeby dorośli byli wyczuleni na zmiany w zachowaniu dziecka, umieli i chcieli pytać o jego problemy i ich nie bagatelizowali, kiedy dziecko zdecyduje się przed nimi otworzyć. Hejt internetowy jest szczególnie dotkliwy – nie kończy się wraz z wyjściem ze szkoły,  dotyka dzieci przez 24 godziny na dobę. Dlatego tak ważne jest wsparcie, także emocjonalne, jakiego mogą udzielić rodzice i nauczyciele - mówi Karolina Rosińska, liderka projektu „Masz moc na hejt” w UNIQA.


Rekrutacja do udziału w programie potrwa do 2 kwietnia 2023 roku. Pierwsze warsztaty rozpoczną się w maju i wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego będą kontynuowane w wybranych szkołach.

 

Więcej informacji o rekrutacji:

Karolina Rosińska
liderka projektu „Masz moc na hejt” UNIQA
e-mail: karolina.rosinska@uniqa.pl
tt/instagram/facebook @uniqapolska

 

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 

załączniki

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com