ekonomia/biznes/finanse

Lenovo Group: wyniki finansowe trzeciego kwartału roku fiskalnego 2022/23

23.02.2023 | Lenovo

Lenovo osiąga dobre wyniki dzięki zróżnicowanym motorom wzrostu i doskonałym działaniom operacyjnym, które zwiększają rentowność firmy

Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ogłosiła wyniki trzeciego kwartału roku finansowego 2022/23, wykazując przychód Grupy w wysokości 15,3 mld USD i dochód netto w wysokości 437 mln USD. Przychody Grupy z działalności niezwiązanej z komputerami PC osiągnęły wysoki poziom 41%, a rentowność pozostała na dobrym poziomie, ponieważ zróżnicowane źródła wzrostu Lenovo - Solutions and Services Group (SSG) oraz Infrastructure Solutions Group (ISG) - zwiększyły przychody do rekordowych poziomów odpowiednio 1,8 mld USD i 2,9 mld USD, co oznacza wzrost o 23% i 48% w stosunku do poprzedniego roku. Wszystkie główne grupy biznesowe odnotowały zysk operacyjny piąty kwartał z rzędu. 

Choć branża boryka się ze znaczącą presją makroekonomiczną, Lenovo widzi przed sobą długoterminowe szanse, ponieważ globalne trendy digitalizacji i inteligentnej transformacji nadal przyspieszają, a wydatki na IT mają powrócić do umiarkowanego tempa wzrostu w perspektywie średnio i długoterminowej. W sektorze PC rzeczywisty popyt, odzwierciedlony przez dane dotyczące aktywacji w 2022 r., jest znacznie większy, niż wskazują na to dane dotyczące statusu wysyłek urządzeń w branży. Dzieje się tak ponieważ wykorzystywane są nadmiary zapasów. Grupa oczekuje, że wzrost w ujęciu rocznym zostanie wznowiony w drugiej połowie roku kalendarzowego, przy czym popyt ze strony użytkowników końcowych będzie wyższy od poziomów sprzed czasu pandemii Covid-19.

Grupa kontynuuje aktywne działania w celu dalszego wzmocnienia swojej konkurencyjności kosztowej. Będzie to robić poprzez inwestowanie w wysokomarżowe czynniki wzrostu, a także ograniczanie bieżących kosztów operacyjnych. Bilans gotówkowy Lenovo jest nadal silny, cykl konwersji gotówki ulega poprawie, zapasy uległy zmniejszeniu, a firma nadal inwestuje w badania i rozwój oraz zrównoważony rozwój - pozostając zaangażowana w podwojenie rentowności w perspektywie średnioterminowej.

 

 

Q3 22/23

US$ millions

Q3 21/22

US$ millions

Change

 

Group Revenue

15,267

20,127

(24%)

 

Pre-tax income

605

855

(29%)

 

Net Income (profit attributable to equity holders)

437

640

(32%)

 

Net Income (profit attributable to equity holders – non-HKFRS) [1]

447

652

(31%)

 
 

Basic earnings per share (US cents)

3.65

5.50

(1.85)

 

Komentarz Prezesa i CEO - Yuanqing Yang:

"Dzisiejsze solidne wyniki pokazują, że nasza strategia transformacji oparta na usługach opłaca się. Nasze zdywersyfikowane źródła wzrostu w segmencie komputerów innych niż PC stanowią obecnie ponad 40% przychodów grupy i zapewniają solidną rentowność. Pomimo złożonego otoczenia makroekonomicznego, utrzymaliśmy pozycję lidera na rynku komputerów osobistych. Jestem przekonany, że nasza jasna strategia, odporność operacyjna, zdrowa płynność i ciągłe inwestycje w innowacje zapewnią nam długoterminowy zrównoważony wzrost i lepszą rentowność."

Grupa Rozwiązań i Usług (SSG): rekordowe przychody i wysoka marża

 

Oczekuje się, że rynek usług IT o wartości biliona dolarów pozostanie silny w perspektywie średnio- i długoterminowej, przy czym oczekuje się, że wzrost usług zarządzanych w zakresie chmury, on-prem i edge wyniesie 7% CAGR. Wydatki na rozwiązania i usługi wertykalne w edukacji, inteligentnym handlu detalicznym, inteligentnym mieście i produkcji to prawie dwucyfrowy CAGR.

Wyniki Q3 FY22/23:

  • W ostatnim kwartale przychody SSG wzrosły o 23% rok do roku do 1,8 mld USD, przy czym marża operacyjna wyniosła 20,2%, a zysk operacyjny wzrósł o 12% rok do roku.
  • Wszystkie segmenty po raz kolejny zapewniły wysoką rentowność i silny wzrost przychodów.
  • Udział przychodów z rozwiązań i usług niezwiązanych ze sprzętem komputerowym osiągnął rekordowy poziom 53%, przy czym usługi zarządzane wzrosły niemal dwukrotnie w stosunku do roku poprzedniego, dzięki TruScale Everything as a Service.

Zrównoważony wzrost:

  • SSG kontynuuje inwestycje w budowanie skalowalnych i powtarzalnych rozwiązań horyzontalnych i wertykalnych z IP Lenovo.
  • Ponadto SSG wzbogaciło swoje rozwiązania w zakresie cyfrowego miejsca pracy, wzmocniło portfolio chmury hybrydowej i jeszcze bardziej rozszerzyło ofertę w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Infrastructure Solutions Group (ISG): rekordowe przychody, rekordowy zysk

Do 2025 roku sam rynek serwerów ma osiągnąć wartość 135 mld USD. W tym samym czasie rynek infrastruktury brzegowej wzrośnie o 17% CAGR i osiągnie poziom 37 mld USD, a rynek pamięci masowych przekroczy 35 mld USD.

Wyniki za III kwartał FY22/23:

  • Przychody ISG za kwartał wzrosły o 48% rok do roku do historycznie wysokiego poziomu 2,9 mld USD.
  • Zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając najwyższy poziom 43 mln USD, co oznacza siedem kolejnych kwartałów poprawy w ujęciu rocznym.
  • Przychody z działań związanych z serwerami wzrosły o 35% rok do roku, osiągając nowy rekord, dzięki czemu Lenovo stało się trzecią największą firmą serwerową na świecie. Przychody z pamięci masowej wzrosły ponad trzykrotnie (obecnie nr 5 na świecie), a przychody z oprogramowania wzrosły o 52% - w obu przypadkach osiągnęły one najwyższy poziom.

Zrównoważony wzrost:

  • ISG kontynuuje wzmacnianie swojego kompleksowego portfolio infrastrukturalnego i inwestuje w innowacje, szczególnie w zakresie AI powered edge computing i chmury hybrydowej.
  • ISG koncentruje się na byciu jednym z najszybciej rozwijających się i docelowo największym dostawcą kompleksowych rozwiązań infrastrukturalnych na świecie, jednocześnie równoważąc skalę i zysk.

Intelligent Devices Group (IDG): solidna rentowność, ekspansja na obszary wzrostu

Pomimo spadku rynku PC, realny popyt, odzwierciedlony w danych aktywacyjnych w 2022 r., jest znacznie lepszy, niż wskazują na to dane o wysyłkach w branży, przy czym oczekuje się, że w drugiej połowie 2023 r. rynek ustabilizuje się na poziomie wyższym niż przed pandemią.

Wyniki Q3 FY22/23:

  • IDG z powodzeniem utrzymało pozycję #1 na rynku PC z 23,1% udziałem w rynku. Utrzymała również wiodącą w branży rentowność na poziomie 7,3%, do czego przyczyniła się silna konkurencyjność produktów, odzwierciedlona w wiodących aktywacjach systemu Windows i skutkująca poprawą poziomu zapasów.
  • Dział smartfonów był rentowny przez aż 11 kwartałów z rzędu. Aktywacje produktów premium Motorola Edge wzrosły o 74% rok do roku.
  • Zwiększył się miks produktów premium w portfolio tabletów, a rozwiązania dla inteligentnych przestrzeni nadal wykazywały potencjał wzrostu.

 Zrównoważony wzrost:

  • Innowacja nadal napędza ewolucję od inteligentnych urządzeń do całych przestrzeni wykorzystujących najnowocześniejsze technologie.
  • Lenovo Yoga Book 9i zdobył historyczną liczbę 50 nagród na ostatnich targach CES jako pierwszy[2] na świecie pełnowymiarowy laptop z podwójnym ekranem OLED, a Lenovo ThinkPhone by Motorola, pierwszy smartfon firmy skoncentrowany na sektorze B2B, zdobył 15 nagród "Best of CES" dzięki silnemu pozycjonowaniu w zakresie bezpieczeństwa i produktywności.
  • Udoskonalone rozwiązania dla cyfrowych miejsc pracy poprawiają doświadczenia użytkowników w hybrydowych miejscach pracy.

Najważniejsze wydarzenia operacyjne i inwestowanie w przyszłość

Środowisko, społeczeństwo, zarządzanie - Lenovo znalazło się niedawno w pierwszej grupie firm, które otrzymały potwierdzenie zerowej emisji netto w ramach inicjatywy Science Based Targets, partnerstwa między UN Global Compact, CDP, World Resources Institute i World Wide Fund for Nature, dzięki czemu jest pierwszym producentem komputerów i smartfonów z celami potwierdzonymi przez Net-Zero Standard. W ramach szerszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju Lenovo nawiązało współpracę z firmą Kuehne+Nagel, aby zaprojektować zrównoważone rozwiązanie logistyczne, które pomoże klientom zmniejszyć ich ślad węglowy. Firma po raz czwarty znalazła się na liście 2023 Bloomberg Gender-Equity Index (GEI). Ramy Bloomberg Gender-Equity Index śledzą postępy 484 firm, w 11 sektorach oraz 45 krajach i regionach na całym świecie w zakresie wzmocnienia pozycji kobiet i równości w miejscu pracy.

Doskonałość łańcucha dostaw - Podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos fabryka Lenovo w Hefei, LCFC, została uznana za jeden z 18 dodatkowych zakładów dodanych do Globalnej Sieci Latarni Forum obejmującej 132 wiodących producentów, z których każdy został wybrany ze względu na swoje przywództwo i integrację technologii czwartej rewolucji przemysłowej (4IR). Założona w 2011 roku LCFC jest jedną z najbardziej zaawansowanych fabryk inteligentnej produkcji na świecie i największą dla inteligentnych urządzeń obliczeniowych (komputery PC, serwery, edge computing, inteligentny Internet of Things). Jest flagowym okrętem w sieci ponad 35 zakładów produkcyjnych Lenovo na dziewięciu rynkach i dostarcza produkty na 126 rynków na całym świecie. Dzieje się to przy jednoczesnym zarządzaniu 300 tysiącami pojedynczych sztuk materiałów i części każdego dnia, 300 nowymi produktami każdego roku i ponad 200 000 różnych konfiguracji produktów.

Wyróżnienia branżowe - Magazyn Fortune opublikował niedawno swoją coroczną listę największych i najbardziej rozpoznawalnych firm w której Lenovo awansowało o 11 miejsc na liście na pozycję #189. W corocznym rankingu oceniana jest reputacja globalnych organizacji i analizowane jest 1000 największych firm amerykańskich obok firm z listy FORTUNE's Global 500 o rocznych przychodach powyżej 10 miliardów USD. Lenovo zajmuje obecnie 171 miejsce na liście FORTUNE Global 500. Na liście znajdują się globalne firmy z 52 różnych branż. Wśród firm z podkategorii "przemysł komputerowy" Lenovo zostało szczególnie uznane za "Najbardziej podziwiane", uzyskując dobre wyniki za jakość produktów i usług, zarządzanie, innowacyjność i odpowiedzialność społeczną.

Firma Fast Company uznała niedawno technologię edukacyjną Mixed Reality firmy Lenovo za jedną z "Next Big Things in Tech". Wyróżnienie to przyznawane jest przez redaktorów i pisarzy badających świat technologii, aby zaprezentować to, co uważają za "Next Big Thing in Tech" w firmach różnej wielkości, od międzynarodowych przedsiębiorstw po firmy rozpoczynające działalność. W tym roku Lenovo zostało wybrane obok 120 innych firm, które wykazały się świeżym innowacyjnym myśleniem i najnowocześniejszą technologią. Lenovo zostało wyróżnione jako jedna z kilku firm, które próbują uczynić świat lepszym poprzez rozwiązywanie podstawowych problemów społecznych.

[1] miara niezwiązana z HKFRS została skorygowana poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez rachunek zysków i strat, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, opłat związanych z fuzjami i przejęciami oraz odpowiednich skutków w zakresie podatku dochodowego, jeśli takie wystąpiły.

[2] Na podstawie wewnętrznych badań przeprowadzonych na dzień 2 grudnia 2022 r. wśród wszystkich głównych producentów komputerów PC sprzedających rocznie ponad milion sztuk na całym świecie.

 

 

 

 

 

LENOVO GROUP

FINANCIAL SUMMARY

For the quarter ended December 31, 2022

(in US$ millions, except per share data)

 

 


Q3 22/23


Q3 21/22


Y/Y CHG

Revenue

 

15,267

20,127

(24%)

Gross profit

 

2,612

3,355

(22%)

Gross profit margin

 

17.1%

16.7%

0.4 pts

Operating expenses

 

(1,862)

(2,423)

(23%)

R&D expenses
(included in operating expenses)

 

(579)

(549)

5%

Expenses-to-revenue ratio

 

12.2%

12.0%

0.2 pts

Operating profit

 

750

932

(20%)

Other non-operating income/(expenses) - net

 

(145)

(77)

88%

Pre-tax income

 

605

855

(29%)

Taxation

 

(123)

(173)

(29%)

Profit for the period

 

482

682

(29%)

Non-controlling interests

 

(45)

(42)

6%

Profit attributable to equity holders

 

437

640

(32%)

Profit attributable to equity holders-  non-HKFRS [1]

 

447

652

(31%)

EPS (US cents)
Basic
Diluted

 


3.65
3.44


5.50
4.92


(1.85)
(1.48)

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach rzędu 70 mld USD, zajmująca miejsce #171 w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 82 000 osób na całym świecie i obsługująca codziennie miliony klientów na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces największej na świecie firmy komputerowej poprzez dalszą ekspansję w kluczowych obszarach wzrostu, takich jak serwery, pamięci masowe, urządzenia mobilne, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę https://www.lenovo.com i zapoznaj się z najnowszymi wiadomościami za pośrednictwem naszego StoryHub.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach rzędu 70 mld USD, zajmująca miejsce #171 w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 82 000 osób na całym świecie i obsługująca codziennie miliony klientów na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces największej na świecie firmy komputerowej poprzez dalszą ekspansję w kluczowych obszarach wzrostu, takich jak serwery, pamięci masowe, urządzenia mobilne, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę https://www.lenovo.com i zapoznaj się z najnowszymi wiadomościami za pośrednictwem naszego StoryHub.