zdrowie praca

Dopłata za zdrowie – pracownicy są na tak

21.11.2022 | enel-med

Aż 60 proc. pracowników jest gotowych partycypować w kosztach spersonalizowanych pakietów medycznych. Liczba ta wzrasta do 67 proc., jeśli rozwiązanie obejmuje dodatkowe usługi stomatologiczne. Najnowszy raport IR Center pokazuje, jak zmieniły się priorytety i oczekiwania polskich pracowników. Wciąż mniej niż połowa z nich ma zapewnioną opiekę medyczną w swoim miejscu pracy.

Obecnie 4 na 10 specjalistów w Polsce deklaruje gotowość zwolnienia się z pracy pomimo braku alternatywy. Pandemia gwałtownie przewartościowała rynek, zmieniając tym samym oczekiwania wobec pracodawców. IR Center we współpracy z Centrum Medycznym ENEL-MED przeprowadziło kompleksową analizę na próbie prawie 900 osób, z której jednoznacznie wynika, że Polacy przede wszystkim stawiają na zdrowie – swoje i najbliższych. 97 proc. uczestników badania podkreśla znaczenie troski o zdrowie innych członków swojej rodziny, 94 proc. zaznacza, że ważne dla nich jest dbanie o własne zdrowie psychiczne i fizyczne. W dbaniu o zdrowie zdecydowanie znaczenie ma jakość usługi – aż 68 proc. osób jest skłonna zapłacić więcej, jeśli umożliwi im to skorzystanie z usług lepszego specjalisty. Trend ten jest widoczny szczególnie wśród osób w wieku 25-34 lat, mieszkańców dużych miast oraz wśród pracowników umysłowych i specjalistów z branży IT.

Pracownicy dużą wagę przywiązują do tego, czy ich obecny lub potencjalny pracodawca oferuje im opiekę medyczną. Abonament zdrowotny w miejscu pracy jest ważny dla 73 proc. zapytanych, a bardzo ważny dla 28 proc. osób. Mimo że zatrudnieni przywiązują do tego aspektu bardzo dużą wagę, nie stał się on jeszcze standardem. Obecnie do posiadania benefitu w tej formule przyznaje się 43 proc. osób. Pakiety są szczególnie powszechne w dużych firmach zatrudniających powyżej 250 osób, tu posiada je 63 proc. badanych. W małych przedsiębiorstwach opiekę medyczną zapewnioną ma mniej niż jedna trzecia badanych.

Aż 83 proc. badanych chciałoby mieć pakiet dopasowany do swoich potrzeb, jednak większość nie życzy sobie, aby pracodawca prowadził analizy dotyczące profilowania pakietów. Otwartość na tego typu badanie wykazuje zaledwie 28 proc. Jednocześnie coraz częściej pracownicy wyrażają chęć partycypowania w kosztach profilowanych usług medycznych. Dopłacić do pakietu mogłoby aż 60 proc. badanych, a 67 proc., jeśli pracodawca uwzględni w pakiecie usługi stomatologiczne. Najmniej skłonni do dopłacania do dopasowanego do potrzeb abonamentu medycznego są pracownicy tzw. white collar oraz osoby zatrudnione w małych firmach. Bardziej zainteresowani dopasowanym pakietem (ale bez usług stomatologicznych) są osoby z branży budowlanej, IT oraz osoby pracujące w dużych firmach.

– Pracownicy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i znaczenia równowagi życiowej oraz zdrowia dla osiąganych w pracy wyników. Równocześnie wykazują się większą otwartością do partnerskiej dyskusji dotyczącej ponoszenia dodatkowych kosztów z własnego portfela. Warunkiem jest, aby pracodawca zaoferował rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To szansa zwłaszcza dla mniejszych biznesów, które z obawy przed obciążeniami budżetu często nie decydowały się na ofertę zdrowotną dla pracowników, tym samym tracąc zdolność do konkurowania o talenty. Doświadczony dostawca usług zdrowotnych nie tylko może pomóc w doborze oferty, ale również zaproponować pakiety dostosowane do realiów pracowniczych i finansowych danej firmy – podkreśla Alina Smolarek, dyrektor personalna w enel-med.

Cały raport pt. „Rola pracodawcy w czasach nieustannych zmian – jak personalizować ofertę dla pracowników i wyjść naprzeciw ich potrzebom?” zrealizowany przez IR Center we współpracy z Centrum Medycznym ENEL-MED dostępny jest na stronie:

https://ebook.enel.pl/badanie-pracownikow 

 

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 29-letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.

załączniki

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 29-letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.