handel sprawy społeczne

Fundacja Carrefour ogłosiła w 8 krajach, w których obecna jest Grupa Carrefour, pierwszy konkurs na projekty w ramach programu „Razem na rzecz transformacji żywieniowej 2022”

18.10.2022 | Carrefour Polska

W związku z nadzwyczajnym zainteresowaniem, jakim w ciągu ostatnich dwóch lat cieszyły się francuskie edycje konkursu na projekty lokalnych inicjatyw stowarzyszeniowych pt. Ensemble pour la transition alimentaire, Fundacja Carrefour postanowiła wdrożyć ten model w ośmiu innych krajach Grupy Carrefour: Argentynie, Belgii, Brazylii, Włoszech, Polsce, Rumunii, Hiszpanii i na Tajwanie. Celem programu „Razem na rzecz transformacji żywieniowej” jest pomoc lokalnym organizacjom pożytku publicznego we wdrażaniu projektów w zakresie zrównoważonego rolnictwa, walki z marnowaniem żywności oraz edukacji żywieniowej. Zwycięska organizacja pozarządowa z każdego kraju otrzyma dofinansowanie w wysokości 30 000 euro, a całkowita pula nagród wynosi 240 000 euro.

Nabór projektów w ramach programu „Razem na rzecz transformacji żywieniowej 2022” rozpoczął się w poniedziałek 17 października 2022 r. Konkurs skierowany jest do organizacji pożytku publicznego. Ma na celu wyróżnienie projektów dotyczących jednego z trzech tematów: 

  • zrównoważone rolnictwo,
  • ograniczanie marnotrawienia żywności,
  • edukacja żywieniowa. 

„Od ponad 20 lat Fundacja Carrefour wspiera inicjatywy stowarzyszeniowe w zakresie solidarnej transformacji żywieniowej. Nasz międzynarodowy konkurs ma przetrzeć szlaki, pomagając w dotarciu do większej liczby obszarów, w tym wiejskich i odizolowanych, które potrzebują specjalnego bodźca, szczególnie w tym trudnym czasie” − powiedziała Marie-Astrid Raoult − dyrektor Fundacji Carrefour.

Organizacje mogą składać projekty do niedzieli 13 listopada 2022 r. Jury, złożone z przedstawicieli Fundacji Carrefour oraz zespołów Carrefour zajmujących się działaniami społecznymi w każdym kraju, będzie zwracało szczególną uwagę na takie aspekty jak ochrona środowiska, wpływ na okoliczne obszary oraz beneficjenci projektu (osoby znajdujące się w trudnym położeniu, takie jak młodzież, osoby starsze, mieszkańcy wsi itd.).

Ogłoszenie 8 zwycięzców (po jednym z każdego kraju) odbędzie się w poniedziałek 12 grudnia 2022 roku. Każdy z nich otrzyma od Fundacji Carrefour dofinansowanie w wysokości 30 000 euro na rozwój projektu. Zespół Fundacji Carrefour zapewni roczne wsparcie na poszczególnych etapach wdrożenia.

Więcej na temat projektu „Razem na rzecz transformacji żywieniowej”: https://bit.ly/3DsIxuv

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Fundacji Carrefour 

Fundacja Carrefour powstała w roku 2000 r. Pełni misję użyteczności publicznej we Francji i na świecie, działając na rzecz solidarnej transformacji żywieniowej. Jej zaangażowanie opiera się na 3 programach: zrównoważonym i świadomym społecznie rolnictwie, solidarnym przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz zaangażowaniu obywatelskiemu. Dysponując rocznym budżetem w wysokości 6,75 mln euro, w 2021 roku Fundacja wsparła około 70 projektów i tysiące osób w krajach Grupy. Od jej założenia fundacja przeznaczyła ponad 18 milionów euro na pomoc w nagłych wypadkach.

Więcej informacji na: www.fondation-carrefour.org/en oraz na Twitterze: @Fonda_Carrefour

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Fundacji Carrefour 

Fundacja Carrefour powstała w roku 2000 r. Pełni misję użyteczności publicznej we Francji i na świecie, działając na rzecz solidarnej transformacji żywieniowej. Jej zaangażowanie opiera się na 3 programach: zrównoważonym i świadomym społecznie rolnictwie, solidarnym przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz zaangażowaniu obywatelskiemu. Dysponując rocznym budżetem w wysokości 6,75 mln euro, w 2021 roku Fundacja wsparła około 70 projektów i tysiące osób w krajach Grupy. Od jej założenia fundacja przeznaczyła ponad 18 milionów euro na pomoc w nagłych wypadkach.

Więcej informacji na: www.fondation-carrefour.org/en oraz na Twitterze: @Fonda_Carrefour

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.