środowisko naturalne/ekologia zdrowie

Zmiana świata może zacząć się na talerzu – uczymy dzieci, jak to zrobić

17.10.2022 | WWF Polska

WWF Polska i Lidl Polska zaczynają dziś rekrutację szkół podstawowych do programu edukacyjnego „Dieta Przyjazna Planecie”. Celem programu jest edukacja najmłodszych o tym, jak to, co jemy, wpływa na stan środowiska naturalnego i co warto jeść, żeby było to dobre dla naszego zdrowia i dla zdrowia planety. Rekrutacja trwa do 18 listopada.

Podejmowane przez nas codziennie wybory żywieniowe kształtują system produkcji żywności, który z kolei poważnie wpływa na stan Ziemi. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.

„To, co jemy, każdy nasz posiłek, nasze drugie śniadanie, obiad spożywany w szkolnej stołówce, może się przyczynić do ratowania środowiska przyrodniczego. To, skąd pochodzi nasza żywność i jak jest wytwarzana, ma znaczenie. Im więcej wiemy o tym, co spożywamy, tym nasze wybory mogą być lepsze – dla zdrowia i dla planety” - mówi dr inż. Julia Dobrzańska, koordynatorka programu z ramienia WWF Polska.

By wesprzeć i przyspieszyć pozytywną zmianę, WWF Polska i Lidl Polska zapraszają nauczycielki oraz nauczycieli do wspólnego odkrywania razem z uczniami i uczennicami niezwykłej sieci powiązań między różnorodnością biologiczną, klimatem, żywnością i nami! Do udziału w programie organizatorzy zapraszają także szkolnych żywieniowców, szefowe i szefów kuchni szkolnych oraz inne osoby zaangażowane w żywienie uczniów, którym chcą opowiedzieć o tym, jak założenia diety przyjaznej planecie można praktycznie stosować w szkole.

„Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania, a także dbania o naszą planetę - ochrona klimatu i promocja zdrowia to jedne z celów Lidl Polska uwzględnionych w strategii CSR na lata 2020-2025. Cieszymy się, że jesteśmy częścią programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, ponieważ łączy on te dwa obszary, które są dla nas niezwykle istotne. Sposób odżywiania ma nie tylko wpływ na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. To bardzo ważne, aby edukować na ten temat najmłodszych. Wierzymy, że dzięki programowi edukacyjnemu jeszcze więcej Polaków w swoim codziennym jadłospisie będzie uwzględniać składniki, które są dobre dla środowiska naturalnego” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Zgłosić się można poprzez stronę:  https://www.wwf.pl/dieta-przyjazna-planecie. Rekrutacja trwa do 18 listopada br.

Aktualna, pierwsza edycja programu, poprzedzona była pilotażem, który odbył się w zeszłym roku szkolnym, w którym wzięło udział 14 szkół z siedmiu województw. W edycji pilotażowej wzięło udział ponad 700 uczestników i uczestniczek (uczniowie i uczennice, nauczycielki, intendentki oraz pracownice stołówek szkolnych). Po pilotażu została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna, w której zdecydowana większość uczniów i uczennic stwierdziła, że chce zmienić swoją dietę na bardziej przyjazną planecie, przez co rozumie jedzenie większej ilości warzyw i owoców, niemarnowanie żywności, jedzenie mniejszej ilości produktów przetworzonych oraz odpowiedzialne zakupy.

 

Informacje o WWF Polska:

 

WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie.

Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej Planety w zrównoważony sposób.

 

www.wwf.pl

media.wwf.pl

 

Informacje o Lidl Polska:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce około 800. 

Kontakt:

Strona www: https://www.lidl.pl

Facebook: https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram: https://www.instagram.com/lidlpolska/

YouTube: https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL

 

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

informacje o firmie

 

WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. Naszą misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą poprzez ochronę światowej różnorodności biologicznej, zrównoważone wykorzystanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie zanieczyszczenia i marnotrawstwa. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

informacje o firmie

 

WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. Naszą misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą poprzez ochronę światowej różnorodności biologicznej, zrównoważone wykorzystanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie zanieczyszczenia i marnotrawstwa. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.