ekonomia/biznes/finanse

Bank Pocztowy z 3,5-krotnym wzrostem liczby wniosków o konto składanych przez internet. Już 1/3 z nich to rachunki otwarte tylko online przez klientów innych banków w ramach otwartej bankowości (AIS)

11.10.2022 | Bank Pocztowy SA

Coraz więcej klientów zakłada rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe w Banku Pocztowym w pełni online. W ujęciu kwartalnym Bank Pocztowy zanotował 3,5-krotny wzrost liczby ROR-ów zakładanych poprzez stronę internetową. Od czerwca do września br. udział kont osobistych otwieranych na podstawie wniosków składanych na stronie internetowej wzrósł z ok. 3% w czerwcu do 9% we wrześniu. Już 1/3 z nich to rachunki otwarte przez klientów innych banków, z wykorzystaniem usługi AIS (Account Information Service), realizowanej w ramach otwartej bankowości.  

Bank Pocztowy, w ramach konsekwentnie realizowanej ścieżki cyfryzacji swoich usług, od czerwca udostępnia zupełnie nowy proces otwarcia ROR przez internet oraz nową stronę internetową Banku. Miesiąc temu Bank Pocztowy wdrożył także możliwość założenia konta w 100% online, z wykorzystaniem otwartej bankowości, dla  klientów posiadających rachunek w jednym z 6 innych  banków.

-  W ujęciu kwartalnym odnotowaliśmy 3,5-krotny wzrost liczby rachunków otwieranych z wniosku na stronie internetowej Banku. Udział ROR otwieranych z wniosków internetowych w całej akwizycji rachunków wzrósł z ok. 3% w czerwcu br. do 9% we wrześniu br. Tak istotny wzrost w krótkim czasie wskazuje, że dynamicznie budujemy skuteczność Banku w pozyskiwaniu Klientów przez internet.  Już ponad 30%  rachunków w tym kanale zostało otwartych w ramach tzw. „otwartej bankowości”, z wykorzystaniem usługi AIS (Account Information Service).  W przypadku pozostałych ROR-ów umowa finalizowana była za pośrednictwem kuriera lub
w placówkach Banku Pocztowego albo Poczty Polskiej –
informuje Joanna Moskalik, Naczelnik Wydziału Produktów Płatniczych, Depozytowych i Inwestycyjnych  Banku Pocztowego.

Wnioski o założenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku Pocztowym można składać online, w placówkach własnych Banku oraz w placówkach pocztowych. Usługa zawarcia umowy i otwarcia ROR w pełni online dostępna jest obecnie  dla Klientów, którzy posiadają konto w innym banku (Alior, mBank, Santander, Millennium, ING lub Pekao) .Osoby nie będące klientami wymienionych banków mogą z kolei wybrać opcję podpisania umowy za pośrednictwem Kuriera Pocztex. Dostarczy on dokumenty pod wskazany przez zamawiającego adres (np. do domu lub pracy), a następnie podpisany egzemplarz przekaże do placówki Banku.  

Bank Pocztowy oferuje rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe dla trzech pokoleń. Konta osobiste dedykowane są: osobom od 13 do 25 roku życia (Konto w Porządku Start), osobom pomiędzy 26 a 64 rokiem życia (Konto w Porządku) oraz seniorom od 65 roku życia (Konto
w Porządku Plus). W trakcie otwierania rachunku istnieje możliwość zamówienia dowolnej karty debetowej z oferty Banku, czyli karty wirtualnej, biometrycznej lub tradycyjnej w wersji plastikowej.

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie