ekonomia/biznes/finanse

Santander Bank Polska partnerem strategicznym konkursu promującego ekspansję polskich firm

Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” promuje aktywność polskich firm na światowych rynkach oraz pomaga przedsiębiorstwom wzmocnić swoją markę i promować międzynarodową działalność. Organizatorem konkursu jest PwC Polska i Puls Biznesu. Santander Bank Polska jest partnerem strategicznym konkursu.

Otoczenie, w jakim muszą funkcjonować od kilkunastu miesięcy polskie firmy, nigdy nie było tak trudne w ostatniej historii Polski. Pomimo wstrząsów wywołanych pandemią, a później wojną w Ukrainie, udział eksportu w przychodach firm pozostał na podobnym poziomie. Jednak zerwane łańcuchy dostaw, rosnące ceny surowców i logistyki, zaczęły negatywnie wpływać na firmy z wielu branż. Wcześniej zawarte kontrakty okazywały się nieopłacalne, a czasem nawet niemożliwe do realizacji. Od wybuchu wojny firmy musiały się mierzyć z dynamicznym wzrostem cen surowców, a także pierwszymi oznakami słabnącego popytu na rynkach unijnych. Wynikiem tego był spadek rentowności w niemal wszystkich sektorach pro-eksportowych.

Warunki do prowadzenia działalności międzynarodowej i ekspansji na rynki zagraniczne w ostatnich miesiącach nie były łatwe. Niestety nie należy się spodziewać, że sytuacja ta ulegnie szybkiej poprawie. W takich okolicznościach tym bardziej warto docenić polskie firmy, które odnoszą sukcesy za granicą i podbijają inne rynki swoimi produktami oraz usługami. Taką platformą jest właśnie Konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion, którego jesteśmy partnerem strategicznym. Jako bank wspieramy wiele polskich przedsiębiorstw w ekspansji poza granice kraju, dlatego włączyliśmy się także w promowanie takich działań i zachęcanie polskich firm do odwagi w rozwijaniu działalności eksportowej – podkreśla Lech Gałkowski, członek Zarządu Santander Bank Polska odpowiadający za Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

Ruszył nabór do 11. edycji konkursu, zgłoszenia są przyjmowane w dwóch kategoriach głównych – Inwestor oraz Eksporter. Są także cztery kategorie dodatkowe – Czempion zrównoważonego rozwoju – ekologia, Czempion zrównoważonego rozwoju – społeczeństwo, Globtroter oraz Czempion cyfrowego eksportu.

  • Kategoria Inwestor – wyróżnienie za najlepszą strategię inwestycyjną i jej realizację.
  • Kategoria Eksporter – wyróżnienie za najlepszą strategię eksportową i jej realizację.

 

Nagrody są przyznawane także w czterech kategoriach dodatkowych:

  • Czempion zrównoważonego rozwoju – ekologia – nagroda przyznawana w uznaniu działalności ekologicznej podejmowanej przez firmę przy prowadzeniu eksportu – ekostandardy przy produkcji towarów eksportowych lub ekoprodukt/ekousługa.
  • Czempion zrównoważonego rozwoju – społeczeństwo – nagroda przyznawana w uznaniu działalności charytatywnej podejmowanej przez firmę w celu niesienia pomocy poza granicami kraju lub wobec osób/organizacji z zagranicy.
  • Globtroter – nagroda dla firmy, która decyduje się wychodzić na największą liczbę nowych oraz najbardziej odległych geograficznie i kulturowo rynków.
  • Czempion cyfrowego eksportu – nagroda dla firmy, która wyróżnia się udziałem procentowym e-eksportu w wartości eksportu ogółem lub specjalizuje się w e-eksporcie. E-eksport rozumiany jako sprzedaż kanałami elektronicznymi produktów i usług do innych krajów, poprzez strony internetowe (w tym platformy marketplace) lub aplikacje mobilne.

 

W konkursie zostanie przyznana także nagroda specjalna – Wizjoner ekspansji zagranicznej

Nagroda jest przyznawana przez kapitułę dla ambasadora polskiej marki i polskiej przedsiębiorczości za granicą, osoby, która w sposób przemyślany i konsekwentny, a jednocześnie nieszablonowy realizuje strategię ekspansji.

Kto może się zgłosić do konkursu?

W 11. edycji konkursu o nagrodę w kategoriach Inwestor i Eksporter, a także w kategoriach dodatkowych ubiegać się mogą bezpłatnie wszystkie polskie firmy prywatne, w których decyzyjność jest w rękach polskiego kapitału prywatnego oraz polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa, które:

  • w ciągu ostatnich trzech lat (2019-2021) dokonały inwestycji zagranicznej, wybudowały poza granicami Polski zakład produkcyjny, centrum usługowe, sieć dystrybucji lub przejęły zagraniczną firmę i/lub
  • prowadzą szeroko zakrojoną działalność eksportową i odnoszą sukcesy na zagranicznych rynkach i dzięki temu: dynamicznie zwiększają sprzedaż, poprawiają wyniki finansowe, zwiększają udział w rynku regionalnym lub globalnym, osiągają oszczędności, wykorzystują nowe technologie, promują jakość polskiej marki na rynkach zagranicznych.

 

Zgłoszenia oceniać będzie kapituła konkursu, w której, obok przedstawicieli organizatorów konkursu i firm wspierających zasiądzie również Paweł Stamburski, dyrektor obszaru Klienta Biznesowego i Korporacyjnego Santander Bank Polska.

Organizatorem merytorycznym tegorocznej, jedenastej edycji konkursu, jest PwC Polska, organizatorem medialnym Puls Biznesu, konkurs wspierają także KUKE i PFR TFI. Udział w konkursie jest bezpłatny.

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

informacje o firmie