handel internet

Polski start-up Ergonode obsługuje już ponad 20 europejskich e-sklepów i spogląda za ocean

08.09.2022 | Ergonode

Ergonode podsumowuje pierwsze dwa kwartały od czasu objęcia w nim udziałów przez Marcina Grzymkowskiego, założyciela eobuwie. Oprogramowaniu krakowskiego start-upu zaufali branżowi liderzy sprzedaży online. Na rok 2023 technologiczna spółka zapowiada rywalizację o klientów w USA.

W Polsce na współpracę z Ergonode zdecydowali się m.in. Komfort (lider branży podłóg), browar Pinta (lider produkcji piwa kraftowego) czy Omnires (nagradzany producent armatury). W Europie Ergonode wybrali już m.in. szwedzka grupa Euroflorist (największa sieć kwiaciarni w Europie), duński Dilling (producent organicznej odzieży) czy holenderskie Out at Home (dystrybutor artykułów ogrodowych). 

Co łączy firmy z tak różnych branż? Bardzo szybko wzrastająca sprzedaż online. W sklepach internetowych skuteczne zarządzanie informacjami produktowymi (czyli opisami, zdjęciami i filmami produktów) jest kluczowe do dokładnego poinformowania klienta o ofercie i tym samym zwiększania poziomu sprzedaży, przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości zwrotów. Ergonode zaprojektowało i wdrożyło u swoich klientów oprogramowanie typu PIM (product information management), które pozwala efektywnie zarządzać treściami produktowymi. To istotne zarówno dla sklepów prowadzących sprzedaż na własnych witrynach internetowych, jak i na coraz popularniejszych platformach marketplace (np. Amazon, eBay, Allegro, itp.).

Pierwsze miesiące dynamicznego rozwoju Ergonode to nie tylko sprzedaż oprogramowania w konkretnych e-sklepach - to przede wszystkim rozbudowa europejskiej sieci partnerów. Na bazie pisemnych porozumień, oprogramowanie Ergonode dystrybuują i wdrażają teraz w swoich projektach wiodące agencje e-commerce, m.in. polskie Unity Group i Spyrosoft, holenderski ShopWorks, norweski Nordic Web Team czy czeskie Magexo. Ergonode podpisało również umowy o partnerstwie technologicznym z Shopware (największą w regionie DACH platformą ecommerce) oraz z wiodącą polską platformą B2B - B2B One

Polski start-up bardzo konsekwentnie buduje podwaliny przyszłego rozwoju i ma globalne ambicje.

- Nasz rozwój postępuje nawet szybciej niż zakładaliśmy w planie. Poza podpisywaniem kolejnych kontraktów i wdrożeń naszego oprogramowania, bardzo efektywnie rozwijamy sam produkt, m.in. płynnie wdrożyliśmy nowy engine dla budowania dodatkowych aplikacji. Dzięki temu, zewnętrzni partnerzy mają możliwość rozbudowania standardowych funkcjonalności Ergonode i dostosowania ich do specyficznych wymagań swoich rynków - wskazuje Marcin Piwowarczyk, prezes Ergonode. 

Jednym z celów Ergonode na 2022 było zbudowanie efektywnego działu sprzedaży. Marcin Piwowarczyk podkreśla sukces w tym obszarze:

- Notujemy zapytania o nasz produkt dosłownie z całego świata, w dużej mierze dzięki postawieniu na obecność na prestiżowych wydarzeniach branżowych. W roku 2023 skupimy się, poza wzmacnianiem pozycji w Europie, także na budowaniu rozpoznawalności i szukaniu partnerów w USA. Kolejne możliwe kierunki rozwoju to również kraje Bliskiego Wschodu oraz Indie, w których rynek ecommerce rozwija się w szybkim tempie - podsumowuje Marcin Piwowarczyk.

Ceny korporacyjnej licencji na stosowanie oprogramowania Ergonode, dystrybuowanego w modelu cloud, w sierpniu 2022 rozpoczynały się od 1.999 EUR/mc.

 

informacje o firmie

Ergonode to startup technologiczny, rozwiajający autorskie typu klasy PIM (product information management). Obsługuje klientów w Szwecji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i Polsce. Firma pod koniec 2021 roku pozyskała inwestora, którym jest twórca eobuwie.pl, Marcin Grzymkowski. Dzięki współpracy startup został dokapitalizowany kwotą 5 mln złotych. Firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami opartymi o rozwiązania sztucznej inteligencji, pozwalającymi zwiększyć efektywność tworzenia treści w wielu językach. 

informacje o firmie

Ergonode to startup technologiczny, rozwiajający autorskie typu klasy PIM (product information management). Obsługuje klientów w Szwecji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i Polsce. Firma pod koniec 2021 roku pozyskała inwestora, którym jest twórca eobuwie.pl, Marcin Grzymkowski. Dzięki współpracy startup został dokapitalizowany kwotą 5 mln złotych. Firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami opartymi o rozwiązania sztucznej inteligencji, pozwalającymi zwiększyć efektywność tworzenia treści w wielu językach.