internet ekonomia/biznes/finanse

Porozumienie BIK i UKNF na rzecz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni

02.09.2022 | Grupa BIK

Biuro Informacji Kredytowej (BIK) oraz Urząd Komisji nadzoru Finansowego (UKNF) podpisały porozumienie o współpracy na rzecz zwiększania bezpieczeństwa sektora finansowego w Polsce oraz podnoszenia poziomu jego odporności na cyberzagrożenia.

Celem porozumienia pomiędzy BIK i UKNF jest popularyzowanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni w obliczu rosnącej skali zagrożeń w sieci. Planowana kooperacja zakłada podejmowanie wspólnych działań edukacyjnych oraz wymianę informacji pomiędzy instytucjami.

Zarówno UKNF, jak i BIK pełnią istotną rolę w krajowym systemie wymiany informacji, w którym obszar bezpieczeństwa odgrywa fundamentalną rolę.

Zespół CSIRT KNF, realizujący zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, prowadzi działania mające na celu analizę trendów, naruszeń i zagrożeń w obszarze cyberbezpieczeństwa.  

BIK to największa w Polsce baza informacji o kredytach i zobowiązaniach wszystkich dorosłych Polaków, współtworzona przez zespół najwyższej klasy analityków danych. Usługi BIK chroniące przed wyłudzeniami obejmują zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy, ale przede wszystkim BIK dostarcza unikalne rozwiązania antyfraudowe dla sektora finansowego.

Połączenie kompetencji i doświadczeń obu organizacji przy realizacji projektów edukacyjnych zarówno na poziomie ogólnym, jak również kierowanych do środowisk szkolnych i  akademickich, ma na celu dotarcie z praktyczną wiedzą jak radzić sobie z cyberzagrożeniami do jak najszerszej grupy odbiorców.

- BIK oraz UKNF na podstawie porozumienia o współpracy już aktywnie wymieniają doświadczenia oraz bieżące informacje, m.in. o zagrożeniach w cyberprzestrzeni, w ramach swoich kompetencji podejmują działania prewencyjne lub reagują na nie – mówi Andrzej Karpiński, szef bezpieczeństwa Grupy BIK.

- Inicjatywa wspólnych działań o charakterze edukacyjno-informacyjnym wzmocni nasze dotychczasowe aktywności na rzecz promowania wśród konsumentów proaktywnych postaw w zakresie ochrony przed wyłudzeniami. Jako BIK od lat aktywnie edukujemy klientów w zakresie ochrony danych osobowych, kształtowania wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych i poruszania się w sieci. Obok narzędzi chroniących klientów indywidualnych, BIK sprawnie wdraża rozwiązania systemowe dla instytucji sektora finansowego takie jak Platforma Antyfraudowa BIK, Platforma Cyber Fraud Detecion BIK, oraz unikalne na skalę światową rozwiązanie Platformę Biometrii Behawioralnej BIK – wyjaśnia Karpiński i dodaje, że wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań, promowanie dobrych praktyk i kształtowanie swego rodzaju kultury informacyjnej, to misja i zarazem naturalna droga dla takich podmiotów jak BIK i UKNF, ukierunkowana na poprawę dobrostanu społecznego w zakresie cyberbezpieczeństwa.

 

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl oraz aplikację mobilną Mój BIK umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu.

BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 159 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,6 mln firm, w tym o 989 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.

załączniki

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl oraz aplikację mobilną Mój BIK umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu.

BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 159 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,6 mln firm, w tym o 989 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.