nauka/edukacja/szkolenia

Rozwój programu Szef dla Młodych Talentów pod opieką Akademii Inspiracji MAKRO

Od 2021 roku zespół Akademii Inspiracji koordynuje działania związane z programem Szef dla Młodych Talentów. W bieżącym roku planowany jest szereg różnorodnych inicjatyw skierowanych do przyszłych szefów kuchni.

 

Szef dla Młodych Talentów to inicjatywa prowadzona od kilku lat przez MAKRO oraz Akademię Inspiracji MAKRO. Celem projektu jest wsparcie przyszłych szefów kuchni – uczniów szkół gastronomicznych, którzy stawiają pierwsze kroki w swojej karierze. Zespół Akademii Inspiracji, współpracując z nauczycielami szkół gastronomicznych, przygotował dla uczestników inicjatywy pomagające im zdobywać wiedzę i kompetencję przydatne w zawodzie kucharza. Mają być one uzupełnieniem realizowanego przez nich programu nauczania.

 

Uczestnicy programu mają okazję wziąć udział w różnorodnych aktywnościach. Raz w miesiącu odbywają się zdalne lekcje z szefami kuchni Akademii Inspiracji. W tym roku szkolnym uczestnicy mieli już okazję dowiedzieć się więcej o budowaniu kariery szefa kuchni. Za nami także lekcja pt. „Piórnik szefa kuchni” oraz lekcja o świątecznej ofercie restauracji. W trzech zrealizowanych spotkaniach udział wzięło łącznie blisko 450 uczniów z różnych szkół m.in. z Warszawy, Nakła Śląskiego, Ostrołęki, Katowic, Jaworzna, Olkusza czy Bielska-Białej. Co ważne, formuła sprawdza się również w zmiennych warunkach nauki zdalnej. W styczniowej edycji spotkania uczestniczyło blisko 150 uczniów, łączących się
z Akademią ze swoich domów.

 

Przyszli kucharze będą mieli również okazję wziąć udział w Mikserach Kulinarnych, poszerzać wiedzę w trakcie rozmaitych warsztatów oraz zaprezentować swoje umiejętności w corocznym konkursie gastronomicznym. Do programu Akademia włącza również elementy swojej działalności dedykowanej profesjonalnej gastronomii – publikacje e-booków czy zaproszenia do transmitowanych na żywo pokazów i warsztatów kulinarnych online. Z powodu sytuacji pandemicznej, program nauczania realizowany jest w modelu hybrydowym – część zajęć i warsztatów odbywa się zdalnie.

 

Dzięki zapleczu gastronomicznemu, doświadczeniu trenerów i bogatemu programowi szkoleń z oferty dedykowanej profesjonalistom gastronomii, Akademia Inspiracji MAKRO stanowi naturalne miejsce do rozwijania umiejętności i pogłębiania wiedzy uczniów szkół gastronomicznych – mówi Małgorzata Boguska-Kuca, Kierownik Centrum Szkoleń Akademii Inspiracji MAKRO. Akademia współpracuje z programem od dawna, jednakże od teraz niejako przechodzi on w całości pod nasze skrzydła. W ramach działań zaplanowanych na rok szkolny 2021-2022 zaplanowaliśmy szereg aktywności – zarówno kontynuację tych znanych z programu, jak i Miksery Kulinarne oraz zupełnie nowych, czyli np. Lekcja z Akademią Inspiracji MAKRO czy edukacyjne wycieczki szkolne. Gdy unormuje się sytuacja pandemiczna, planujemy również wznowić program ogólnopolskich konkursów kulinarnych dla uczniów szkół gastronomicznych.

 

Więcej informacji na stronie: https://www.facebook.com/szefdlamlodychtalentow/

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl