środowisko naturalne/ekologia

Carrefour planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 roku

05.11.2021 | Carrefour Polska

Grupa Carrefour ogłosiła plan uzyskania globalnej neutralności węglowej w przeciągu dwóch najbliższych dekad. Sieć zakłada m.in. znaczące obniżenie poziomu emisji gazów cieplarnianych, rezygnację z fluorowcopochodnych czynników chłodniczych, dalsze obniżanie konsumpcji energii oraz korzystanie z prądu pochodzącego wyłącznie ze zrównoważonych źródeł już od 2030 roku.

Globalny plan Carrefoura przewiduje obniżenie własnej emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 roku (względem poziomu z 2019 roku) oraz o 70% do 2040 roku. Cele te są spójne ze strategią ograniczenia ocieplenia klimatu do 1.5°C do 2100 roku opracowaną przez inicjatywę Science Based Targets STBi, która zrzesza instytucje CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) oraz World Wide Fund for Nature (WWF). Realizacja założenia pozwoli na ograniczenie przez Grupę Carrefour emisji równowartości 1 280 000 ton CO2 do 2040 roku.

Trzy filary neutralności węglowej

Osiągnięcie celów będzie możliwie dzięki trzem głównym założeniom. Pierwszym jest pobór prądu pochodzącego wyłącznie z odnawialnych źródeł od 2030 roku, co wiąże się z priorytetyzacją produkcji i dystrybucji własnej energii elektrycznej. Jako drugi filar zmian wyznaczono ograniczenie konsumpcji energii o 27,5% do 2030 roku, co przekłada się na zaoszczędzenia 1 000 000 MWh lub 240 000 ton CO2. Trzecim obszarem innowacji będzie ograniczenie wykorzystywania czynników chłodniczych o 50% do 2030 roku i o 80% do 2040 r. Grupa Carrefour zobowiązała się wykorzystywać wyłącznie naturalne czynniki, zgodne z europejskim rozporządzeniem F-Gas.

Branżowy lider działań na rzecz klimatu

Zobowiązanie ogłoszone przez Grupę Carrefour podczas trwania szczytu klimatycznego COP26 to kolejny element działań sieci na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. Carrefour już dwukrotnie – w 2015 oraz 2020 roku – podwyższał swoje cele redukcji emisji CO2. Kierunek zaproponowanych zmian, zakładający redukcję emisji o 30% do 2030 roku oraz o 55% do 2040 roku (w porównaniu do poziomu emisji w 2019 roku), został zatwierdzony w 2020 roku przez ekspertów STBi. Już w samym 2020 roku sieci udało się obniżyć emisję o 9% względem poprzedniego roku, co zachęciło ją do wyznaczenia jeszcze bardziej ambitnego planu. Jego realizacja będzie możliwa dzięki ściślejszej współpracy z klientami, dostawcami i partnerami sieci.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.