handel towary konsumpcyjne

Produkty z Polski zawalczą o European Food Transition Award

27.10.2021 | Carrefour Polska

Wegańska alternatywa dla sera, naturalny płyn do mycia twarzy czy gotowy roślinny posiłek z kaszą – do 1 listopada można zagłosować na produkty w I edycji nagrody European Food Transition Award. Europejska inicjatywa organizowana przez Grupę Carrefour ma na celu docenienie produktów, które popularyzują zdrowie i rozwiązania przyjazne środowisku. Zwycięskie produkty, wybrane spośród finalistów przez międzynarodowe jury, zostaną ogłoszone 1 grudnia. Dla osób głosujących w konkursie przygotowano 250 bonów na zakupy.

European Food Transition Awards (Europejska Nagroda Transformacji Żywieniowej) to nowy konkurs zorganizowany przez Grupę Carrefour dla globalnych i lokalnych dostawców sieci. Celem wydarzenia jest docenienie i popularyzacja produktów, które są wzorem zrównoważonego rozwoju i zdrowych wyborów żywieniowych. W pierwszej edycji EFTA wzięli udział dostawcy z sześciu krajów: Francji, Belgii, Włoch, Hiszpanii, Rumunii oraz Polski. Wśród 38 produktów zgłoszonych z polskiego rynku znalazły się m.in. chrupki z soczewicy Przysnacki, ciastka San Łakotki Złotokłose czy szampon regenerujący z awokado Nature Box.

Jak można głosować?

W lecie bieżącego roku europejscy dostawcy sieci otrzymali zaproszenia do zgłoszenia swoich produktów, które ich zdaniem oddają ideę transformacji żywieniowej pod kątem czterech aspektów: zdrowia, opakowania, klimatu oraz bioróżnorodności. Następnie zgłoszenia zostały uporządkowane według 9 kategorii: produkty spożywcze słone; produkty spożywcze słodkie; dania gotowe, świeże i mrożone; produkty mleczarskie, desery; produkty w płynie; produkty dla niemowląt; produkty utrzymania domu; kosmetyki; produkty dla zwierząt.

W pierwszej fazie konkursu finalistów każdej kategorii wybiorą konsumenci z sześciu krajów. Służy do tego specjalny serwis online dostępny pod adresem: european-foodtransition-awards.com. Głosowanie jest możliwe do 1 listopada, a wśród głosujących zostanie rozlosowane 250 bonów o wartości 50 zł każdy na zakupy w Carrefour.

Odpowiedzialność społeczna priorytetem

Drugą fazę wydarzenia stanowią obrady 10-osobowego międzynarodowego jury złożonego z ekspertów odpowiedzialności społecznej. Specjaliści wybiorą europejskich zwycięzców każdej kategorii oraz po jednym krajowych zwycięzcy z każdego państwa uczestniczącego w konkursie. Wybranym produktom zapewniona zostanie roczna ekspozycja w katalogach sieci oraz szczególne miejsce w sklepach stacjonarnych podczas Tygodnia Transformacji Żywieniowej Carrefour. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi 1 grudnia podczas oficjalnej ceremonii, którą poprowadzi CEO Grupy Carrefour - Alexandre Bompard.

Konkurs został zorganizowany jako kolejne rozwinięcie Strategii Transformacji Żywieniowej, którą Grupa Carrefour ogłosiła w 2019 roku. Celem sieci jest zostanie światowym liderem w zakresie transformacji żywieniowej dla wszystkich, poprzez oferowanie klientom - każdego dnia i w każdym miejscu - żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie.

Lista wszystkich produktów z rynku polskiego jest dostępna pod adresem: www.european-foodtransition-awards.com/pl#/

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

więcej z kategorii handel

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.