środowisko naturalne/ekologia energetyka

Play z zieloną energią elektryczną

04.10.2021 | Play

Spółka P4 w lipcu 2021 roku nawiązała współpracę z dostawcą energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Dostarczana energia ma tzw. gwarancję pochodzenia, czyli certyfikat potwierdzający jej pozyskanie z elektrowni wodnych, farm wiatrowych czy słońca.

4 października 2021 r. Grupa iliad podsumowała dotychczasową realizację zobowiązań klimatycznych ogłoszonych w styczniu br. Działania zostały podzielone na trzy etapy, z których pierwszy – korzystanie wyłącznie z zielonej energii - został już zrealizowany na rynkach francuskim i włoskim. Do końca tego roku, 100% energii elektrycznej wykorzystywanej przez Grupę do jej działalności będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych. Oznacza to zmniejszenie emisji CO2 o prawie 138 000 ton od 2021 roku, co jest równowartością rocznej emisji dwutlenku węgla przez 50 tysięcy samochodów. Play, który jest częścią Grupy iliad zobowiązuje się także do realizacji tego celu.

Plan dojścia do korzystania wyłącznie z odnawialnych źródeł energii w Polsce zakłada weryfikacje dostawców, wdrażanie technologii, które pozwalają na ograniczenie zużycia energii oraz gwarancje pochodzenia energii. W tym zakresie Play współpracuje z firmą Respect Energy. Zakontraktowane poświadczenia energii wyprodukowanej przez instalacje farm wiatrowych i fotowoltaicznych obejmują okres od lipca br. Zakupiony wolumen pokryje w 100 procentach zapotrzebowanie Play, które w drugiej połowie tego roku wyniesie blisko 120 mln kWh, a w kolejnym ponad 250 mln kWh.

- Przyszłość naszej planety stała się globalnym wyzwaniem nie tylko dla obywateli i organizacji międzynarodowych, ale także dla firm. My w Play, będąc częścią Grupy iliad, zdecydowaliśmy się podjąć konkretne działania, aby zmniejszyć naszą emisję dwutlenku węgla i sprawić, że Polska będzie lepszym i bezpieczniejszym krajem do życia  - mówi Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Play.

Od blisko 10 lat Grupa illiad podejmuje działania ograniczające wpływ własnej działalności na środowisko naturalne. Grupa zainwestuje 1 miliard euro w ciągu 15 lat, aby osiągnąć zakładane cele klimatyczne. Po realizacji pierwszego z nich – wykorzystania wyłączenie energii ze źródeł odnawialnych illiad i jego spółki skupią się na osiągnięciu kolejnych dwóch celów:

  • do 2035 roku, 15 lat przed celem wyznaczonym przez Porozumienie Paryskie, 0 emisji netto w przypadku emisji bezpośrednich (zakresy emisji 1 i 2);
  • w 2050 roku, 0 emisji netto naszych najbardziej znaczących emisji pośrednich, czyli pochodzących z łańcuchów dostaw, które nie są kontrolowane przez organizację (zakres 3).

Więcej na temat zobowiązań klimatycznych Grupy iliad: www.iliad.fr/en/actualites/article/climate-strategy-major-headway-in-7-areas-168

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

załączniki

więcej z kategorii środowisko naturalne/ekologia

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.