środowisko naturalne/ekologia nauka/edukacja/szkolenia

Powrót do szkoły w ekologicznym stylu

27.09.2021 | P&G

Oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii oraz odpowiednia segregacja odpadów to działania w zasięgu nieomal każdego z nas, dzięki którym możemy włączyć się w ruch na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Na tych trzech obszarach koncentrują się kompleksowe materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych przygotowane przez firmę Procter & Gamble i Fundację Nasza Ziemia, we współpracy z eksperckim zespołem metodyków nauczania. „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” oraz „Uczniowskie Ekonawyki” to dwa projekty dopasowane formą i zakresem wiedzy do wieku uczniów. Scenariusze lekcji dla nauczycieli, karty pracy dla uczniów oraz projekty specjalne pomogą promować ekologiczne, codzienne zachowania oraz kształtować świadomość najmłodszych w zakresie ich wpływu na środowisko naturalne. Materiały można pobrać ze strony internetowej – www.naszaziemia.pl/czystaziemia, a rozpoczęcie roku szkolnego może być odpowiednim momentem na wykorzystanie ich nie tylko podczas lekcji różnych przedmiotów szkolnych, ale także podczas godziny wychowawczej. 

Ostatnie dwa lata były dla wszystkich wyjątkowe, zarówno dla uczniów, którzy uczyli się w większości zdalnie, jak i dla ich rodziców, którzy musieli odpowiednio rozplanować podział obowiązków domowych. Pandemia COVID-19 spowodowała, że konsumenci zaczęli inaczej patrzeć na kwestie związane z ochroną środowiska. Spędzając więcej czasu w domu, można było np. zauważyć jak wiele produkujemy śmieci, a koszty energii czy wody wzrosły proporcjonalnie do zwiększonego zużycia. W ciągu ostatnich dwóch lat, każdy z nas mógł zauważyć ilość śmieci, które powstają w naszym codziennym życiu.  Fundacja Nasza Ziemia od niemal 30 lat edukuje, jak można pomóc naszej planecie zmieniając swoje codzienne nawyki. Szczególnie istotne są tutaj dzieci i krzewienie w nich proekologicznych postaw, dlatego wspólnie z P&G oraz zespołem metodycznym stworzyliśmy dwa projekty, które w łatwy i przystępny dla uczniów sposób dostarczą wiedzy z zakresu ekologii. „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia” są realnym wsparciem dla nauczyli, materiałami, których potrzebowali i szukali.” – komentuje Beata Butwicka, Prezes Fundacji Nasza Ziemia.

Materiały edukacyjne mogą służyć jako inspiracja do rozpoczęcia nowego, ekologicznego roku szkolnego. Aby jak najlepiej dopasować je do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, partnerzy stworzyli dwa projekty edukacyjne, oba wspierane przez doświadczony zespół metodyczny.  

„Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” to program skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, który zawiera materiały gotowe do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach.  Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i uwrażliwienie uczniów na kwestie związane z pozostawianym śladem środowiskowym. Materiały edukacyjne zawierają całościowe scenariusze zajęć, karty pracy dla uczniów, jak również propozycje projektów specjalnych, do zrealizowania z uczniami. Stworzenie materiałów edukacyjnych było efektem wcześniejszych współprac ze szkołami oraz rozmów z gronem pedagogicznym, które od ponad 2 lat realizował koncern. Od czerwca 2019 roku odbywały się ekologiczne prelekcje prowadzone przez „zielonych” wolontariuszy firmy w szkołach podstawowych na warszawskim Targówku, w Aleksandrowie Łódzkim oraz w Łodzi, a także wspólne sprzątanie najbliższej okolicy szkół, w którym łącznie wzięło udział ponad 1800 uczniów.

Nie zapominając o najmłodszych, Fundacja Nasza Ziemia i P&G przygotowały także materiały wideo dla uczniów klas 1-6. W prostej graficznie formie partnerzy przekazują kluczową wiedzę dotyczącą sposobów na oszczędzanie wody i energii elektrycznej, a także podstaw i znaczenia segregowania śmieci.

Jedną z kluczowych zasad działania P&G jest dbanie o środowisko naturalne. Zależy nam na tym, aby pokazać, że ochrona środowiska to coś, na co wpływ mamy każdego dnia. Wystarczą nawet niewielkie zmiany codziennych zachowań, jak np. zakręcanie kurka z wodą podczas mycia zębów czy zastąpienie kąpieli krótkim prysznicem, by ograniczyć ślad, który pozostawiamy w środowisku naturalnym. Warto taką wiedzę zdobywać jak najwcześniej, dlatego wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia przygotowaliśmy materiały edukacyjne dla wszystkich klas szkoły podstawowej – dodaje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.

Materiały edukacyjne przygotowane w ramach projektów „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowy nawyków” można bezpłatnie pobrać ze strony: www.naszaziemia.pl/czystaziemia  

Firma P&G dba o ochronę środowiska naturalnego wszędzie tam, gdzie pojawia się ona i jej marki. Podejmuje w tym zakresie wiele inicjatyw, które realizuje zgodnie z ogłoszoną w 2018 strategią „Ambition 2030”. Wiedząc, jak ważne są codzienne wybory konsumentów, firma stawia także na edukację oraz umożliwianie podejmowania rozsądnych względem środowiska decyzji zakupowych. Kluczowe zmiany wprowadzone przez P&G w ostatnim roku to m.in. wprowadzenie aluminiowych opakowań wielorazowych do produktów do pielęgnacji włosów oraz wkładów uzupełniających do nich w opakowaniach nadających się do recyklingu, wymiana plastikowych opakowań produktów premium marki Gillette i Gillette Venus na papierowe, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych czy całkowite zasilanie wszystkich zakładów produkcyjnych firmy znajdujących się w Polsce energią z odnawialnych źródeł. Firma ogranicza także zużycie plastiku, jak również w coraz większym stopniu wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu do produkcji opakowań swoich marek.

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.