handel praca

Benefity dla pracowników handlu

Poprzedni rok dla branży handlowej był szczególnym wyzwaniem. Część sprzedaży stacjonarnej została zamknięta lub ograniczona, klienci przenosili się do sieci, konsumenci inaczej zaczęli patrzeć na swoje wydatki – zarówno te służbowe jak i prywatne, a niepewni przyszłości pracownicy często szukali nowej ścieżki zawodowej. Czym „kupić” dobrych handlowców i jak stworzyć satysfakcjonującą dla nich ofertę pracowniczą?

Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców, przeprowadziła badanie[1] w opinii specjalistów i menedżerów, aby przeanalizować i dowiedzieć się, jakie są oczekiwania i potrzeby osób specjalizujących się w handlu jeśli chodzi o benefity pozapłacowe.

– Wyniki naszych badań pomogą pracodawcom lepiej poznać potrzeby pracowników. Dzisiaj, aby wyróżnić się na rynku pracy i przyciągnąć odpowiedniego kandydata nie wystarczy tylko zapewnić mu satysfakcjonujące wynagrodzenie. Trzeba dowiedzieć się, co będzie dla niego naprawdę cennym benefitem, a to zależy w dużym stopniu od branży – powiedziała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.

Za sprawą pandemii słowo „elastyczność” zostało odmienione przez wszystkie przypadki. Nie dziwi więc, że na szczycie potrzeb pracowników handlowych znalazł się elastyczny czas pracy – stawia na niego aż 69,2 proc. ankietowanych. Niewiele mniej, bo 61,5 proc., chciałoby mieć także możliwość pracy zdalnej. Te preferencje są zdecydowanie odpowiedzią na potrzebę zapewnienia równowagi między bezkontaktową a kompleksową obsługą.

Pierwsza piątka najbardziej pożądanych benefitów nasuwa wniosek, że pracownicy branży handlowej chcą cieszyć się dobrym zdrowiem. Ankietowani zwracają uwagę, czy pracodawca oferuje pakiet prywatnej opieki medycznej – oczekuje go aż 65,9% proc. pytanych, a 57,7 proc. chciałoby nim objąć także członków swoich rodzin.

Wyniki sprzedażowe w handlu często są premiowane. Nie dziwi więc, że w odpowiedziach badanych znalazły się dodatkowe premie i bonusy, które niezaprzeczalnie motywują do pracy. Wskazywało je 61,5 proc. respondentów. Połowa ankietowanych chciałaby natomiast dofinansowania do ubezpieczenia na życie oraz prezentów i bonów świątecznych, a niewiele mniej (46,2 proc.) oczekuje od pracodawcy wsparcia w formie dofinansowania do wakacji.

Pracownicy są filarami firmy. Im więcej wśród nich osób zaangażowanych, zmotywowanych, tym lepiej dla sukcesu całej organizacji. Sposobów motywacji jest wiele. Bez względu na rodzaj wybranego benefitu ważne jest to, aby dawał on pracownikowi realną korzyść w istotnym dla niego obszarze – a najlepiej zapytać o to samych zainteresowanych, np. w ankiecie satysfakcji pracownika czy badaniu komunikacji wewnętrznej – powiedziała Marta Adamska z Neuron Agencji PR.  

Aby wygrać w igrzyskach rekrutacji i pozyskać najlepszych specjalistów, firmy muszą podążać za potrzebami specjalistów, nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu pracy, ma wpływ wiele czynników. To nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy – tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądanych Pracodawców, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja.

[1] Pierwsze niepublikowane jeszcze dane z badania aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy 2021 – 11 edycja

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl