internet

Netia Ochrona Poczty – pierwsza linia cyber-obrony

21.09.2021 | Netia

Oferta rozwiązań cyberbezpieczeństwa z linii NetiaNext powiększyła się o usługę Netia Ochrona Poczty. Dzięki osadzonej w chmurze Netii, zaawansowanej platformie Forcepoint, firmy i instytucje mogą zwiększyć bezpieczeństwo najczęściej wykorzystywanego do ataków kanału komunikacji – poczty e-mail.

Szacuje się, że aż 91 proc. ataków typu ransomware jest realizowanych poprzez pocztę e-mail, a w 99 proc. przypadków powodzenie tego typu ataku jest „zasługą” nieostrożności pracowników. Konsekwencją skutecznego ataku na użytkowników poczty elektronicznej może być m.in. utrata pieniędzy wskutek przelewu na konto przestępców zamiast kontrahenta, utrata wrażliwych danych, czy zaszyfrowanie dysków przez ransomware  dla okupu, skutkujące całkowitym paraliżem firmy.

- W dobie powszechnych ataków phishingowych, ochrona poczty to niezwykle istotny, wręcz podstawowy element systemu cyberbezpieczeństwa każdej instytucji. Niestety wiele, zwłaszcza mniejszych organizacji, wciąż tę kwestię zaniedbuje. Dlatego w ostatnim czasie wprowadziliśmy kilka nowych usług, tj. Netia Phishing on-Demand, polegająca przede wszystkim na edukacji pracowników, czy właśnie Netia Ochrona Poczty, które są ukierunkowane na zmniejszenie ryzyka padnięcia ofiarą ataku poprzez najsłabsze ogniwo systemów cyberbezpieczeństwa, czyli czynnik ludzki. - powiedział Piotr Moroz, Dyrektor ds. Usług Bezpieczeństwa w Netia S.A.

- Wieloletnie doświadczenie zespołu ekspertów tworzących Security Operations Center oraz osadzona w chmurze Netii,  wysokiej klasy platforma Forcepoint - która służy do aktywnej analizy i blokowania zagrożeń - sprawia, że nasi klienci mogą istotnie ograniczyć ryzyko incydentów związanych z atakami w tym kanale – dodał Piotr Moroz.

Funkcjonalność rozwiązania Netia Ochrona Poczty:

  • ochrona przed złośliwym oprogramowaniem
  • ochrona przed podejrzanymi linkami
  • anty-spam

a dodatkowo także:

  • możliwość kwarantanny e-maili
  • analiza spakowanych plików
  • ochrona przed wyciekiem danych
  • ochrona poczty, również w MS Office 365
  • ocena reputacji nadawcy e-mail
  • analiza podejrzanych plików w bezpiecznym środowisku (sandbox)

Podobnie jak w przypadku innych chmurowych usług świadczonych w modelu subskrypcyjnym, Netia Ochrona Poczty nie wymaga ponoszenia przez klientów żadnych nakładów inwestycyjnych. Klienci nie mają też potrzeby zatrudniania specjalistów ds. bezpieczeństwa teleinformatycznego. Netia zapewnia bowiem pełną obsługę w tym zakresie wraz z ewentualnymi konsultacjami własnych ekspertów.

Skorzystanie z usługi Netia Ochrona Poczty nie wymaga posiadania innych usług Netii. Rozwiązanie do ochrony poczty z powodzeniem funkcjonuje na bazie usług dostępowych i serwerowych systemów pocztowych dowolnego dostawcy.

Kwestie bezpieczeństwa poczty e-mail (wraz z prezentacją live usługi Netia Ochrona Poczty), będą tematem webinaru, który odbędzie się 22 września (środa) o godzinie 13.00. Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie: https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/webinar-bezpieczna-poczta-e-mail

kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
PR Manager, Netia S.A.
Karol Wieczorek

karol.wieczorek@netia.pl

tel: 223522354

informacje o firmie

O Netii:

Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.

Klienci biznesowi znajdą w ofercie Grupy Netia m.in. najwyższej jakości usługi dostępu do internetu, transmisji danych, komunikacji głosowej, komunikacji zintegrowanej oraz szereg zaawansowanych rozwiązań ICT (NetiaNext), opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności.

Netia jest też jednym z czołowych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce oraz właścicielem 5 Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i okolicach. Zapewnia też pełną gamę rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, z Security Operations Center (SOC) włącznie.

kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
PR Manager, Netia S.A.
Karol Wieczorek

karol.wieczorek@netia.pl

tel: 223522354

informacje o firmie

O Netii:

Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.

Klienci biznesowi znajdą w ofercie Grupy Netia m.in. najwyższej jakości usługi dostępu do internetu, transmisji danych, komunikacji głosowej, komunikacji zintegrowanej oraz szereg zaawansowanych rozwiązań ICT (NetiaNext), opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności.

Netia jest też jednym z czołowych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce oraz właścicielem 5 Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i okolicach. Zapewnia też pełną gamę rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, z Security Operations Center (SOC) włącznie.