budownictwo/nieruchomości ekonomia/biznes/finanse

Świadczenia pozapłacowe w branży nieruchomości. Czego oczekują specjaliści i menedżerowie?

Pomimo perturbacji minionego roku bilans na rynku nieruchomości jest korzystny, co przekłada się na stałe zapotrzebowanie na doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników. I chociaż niezmiennie wysokość wynagrodzenia odgrywa kluczową rolę przy wyborze pracodawcy, coraz częściej kandydaci biorą pod uwagę czynniki pozafinansowe takie jak: dodatkowe dni urlopu, elastyczny czas pracy, możliwość pracy zdalnej oraz prywatną opiekę medyczną i służbowy samochód.  Na co stawiają najbardziej?

Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy, przeprowadziła badanie opinii specjalistów i menedżerów z wybranych branż, aby przeanalizować i dowiedzieć się, jakie zmiany zaszły w zakresie potrzeb osób specjalizujących się w branży nieruchomości.

Z przeprowadzonego przez Antal badania[1] wynika, że na rynku nieruchomości najbardziej oczekiwanym benefitem są premie i bonusy. Na pierwszym miejscu wskazuje je prawie 71 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się dodatkowe dni urlopu. Więcej czasu na odpoczynek chciałoby mieć prawie 60 proc. badanych. Natomiast niemal co drugi pracownik nieruchomości docenia również możliwość dofinansowania przez pracodawcę wypoczynku wakacyjnego (47,1 proc.). Z kolei prezenty i bony świąteczne są ważne dla 53 proc. respondentów.  

Ankietowani wskazywali także na różne formy dofinansowania – najbardziej oczekiwane to ubezpieczenia na życie (35,3 proc.) i emerytalne (29,4 proc.), przedszkola (17,60 proc.) oraz dojazdy do pracy (41,2 proc.).

Jak znaleźć benefit, który spowoduje zastrzyk motywacji u pracowników? Najprostszym sposobem będzie zapytanie o to samych zainteresowanych, np. w ankiecie satysfakcji pracownika czy badaniu komunikacji wewnętrznej. Doświadczenie wielu firm pokazuje, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników i zapewniając im dostosowane do ich potrzeb benefity, nie tylko pobudzamy motywację, ale również budujemy ich lojalność, której nie można kupić za żadne pieniądze – powiedział Paweł Soproniuk, partner w Neuron Agencji PR.

Oprócz kwestii związanych z korzyściami finansowymi, benefitami, które pomogą przyciągnąć potencjalnych kandydatów i pozwolą zatrzymać obecnych pracowników jest zapewnienie bezpiecznych oraz przyjaznych warunków pracy. Dla ponad połowy ankietowanych (52,90%) elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej są istotnym udogodnieniem umożliwiającym zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.

Aby wygrać w igrzyskach rekrutacji i pozyskać najlepszych specjalistów firmy muszą podążać za potrzebami pracowników, nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu pracy ma wpływ wiele czynników. Są to nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy - tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów z tego obszaru jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który weryfikuje, identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już jego 9. Edycja więcej informacji na https://najbardziejpozadanipracodawcy.pl/.

[1] Pierwsze nieopublikowane dane z badania  Aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy 2021 – 11 edycja.​

 

kontakt dla mediów
Neuron Agencja PR
Grażyna Stec

g.stec@neuron.pl

tel: 535 357 162

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl

załączniki

więcej z kategorii budownictwo/nieruchomości

kontakt dla mediów
Neuron Agencja PR
Grażyna Stec

g.stec@neuron.pl

tel: 535 357 162

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl