praca ekonomia/biznes/finanse

Czego pragnie finansista? Czyli o najbardziej pożądanych benefitach w branży

Branża finansowa obfituje w ekspertów, którzy pomimo trwającej pandemii, wciąż mogą liczyć na atrakcyjne oferty pracy i kontroferty obecnych przełożonych. Co może zrobić pracodawca, by zatrzymać u siebie pracownika lub przyciągnąć odpowiedniego kandydata? Na co zwracają uwagę specjaliści i menedżerowie z tej branży przy wyborze miejsca pracy?

Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy, postanowiła zbadać, co najbardziej interesuje specjalistów z sektora finansowego.

Zebraliśmy dane, które potwierdzają to, co obserwujemy od dawna – wynagrodzenie nie jest już jedynym czynnikiem, który absorbuje pracownika. Dziś oczekuje on czegoś ekstra – preferencje zmieniły się nie tyle na przestrzeni lat, co ostatnich miesięcy – powiedziała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.

Z przeprowadzonego przez Antal badania[1] wynika, że pandemiczna potrzeba zachowania dystansu społecznego wymusiła przeniesienie pracy z biura do domu. Choć to sytuacja zupełnie nowa dla finansistów, wyraźnie się w niej odnaleźli. Ankietowani najczęściej wskazywali właśnie możliwość pracy zdalnej jako najbardziej pożądany benefit pozapłacowy – aż 68 proc. z nich nie tęskni za biurem. Prawie równie istotny okazuje się elastyczny czas pracy, sprzyjający zachowaniu równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym – wskazuje na niego, aż 64 proc. respondentów.

Mimo wszystko pieniądze nie tracą na atrakcyjności i wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, choć w innej formie niż dotychczas. Na dodatkowe premie i bonusy liczy 62 proc. pytanych, 46 proc. oczekuje natomiast prezentów i bonów świątecznych. W badaniach pojawiają się także różnego rodzaju dofinansowania: do ubezpieczenia emerytalnego (38 proc.), na życie (34 proc.) czy edukacji (36 proc.).

Choć o zdrowiu mówiło się zawsze, trudno oprzeć się wrażeniu, że ostatnio martwimy się o nie zdecydowanie bardziej niż wcześniej. Badania Antal to odzwierciedlają. Na prywatnej opiece medycznej zależy 58 proc. pracowników sektora finansowego, a 42 proc. życzyłoby sobie objęcia nią również członków swojej rodziny. Ponad połowa ankietowanych (52 proc.) chciałaby także dodatkowych dni wolnych, by mieć więcej czasu na odpoczynek.

Wśród nieco niestandardowych oczekiwań pracowników branży finansowej dość często (38 proc.) pojawiało się zagwarantowane przez pracodawcę miejsce parkingowe, a blisko co trzeci ankietowany, w ramach benefitu, chętnie wybrałby się do kina czy teatru.

Pracownicy są filarami firmy. Im więcej wśród nich osób zaangażowanych, zmotywowanych, tym lepiej dla sukcesu całej organizacji. Sposobów motywacji jest wiele. Bez względu na rodzaj wybranego benefitu ważne jest to, aby dawał on pracownikowi realną korzyść w istotnym dla niego obszarze – a najlepiej zapytać o to samych zainteresowanych, np. w ankiecie satysfakcji pracownika czy badaniu komunikacji wewnętrznej – powiedziała Marta Adamska z Neuron Agencji PR.

Aby pozyskać najlepszych specjalistów, firmy muszą podążać za potrzebami specjalistów, nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu prac, ma wpływ wiele czynników. To nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy – tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądanych Pracodawców, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja.

[1] Pierwsze niepublikowane jeszcze dane z badania aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy 2021 – 11 edycja

kontakt dla mediów
Neuron Agencja PR
Grażyna Stec

g.stec@neuron.pl

tel: 535 357 162

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl

załączniki

więcej z kategorii praca

kontakt dla mediów
Neuron Agencja PR
Grażyna Stec

g.stec@neuron.pl

tel: 535 357 162

informacje o firmie

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl