internet ekonomia/biznes/finanse

GfK wprowadza na rynek gfknewron – platformę market intelligence wspomaganą przez sztuczną inteligencję

07.09.2021 | GfK Polonia

GfK wprowadza na rynek gfknewron – platformę market intelligence wspomaganą przez sztuczną inteligencję
• Innowacyjna platforma do analizowania rynków, konsumentów i marek łącząca dane, analitykę i prognozy wsparte sztuczną inteligencją
• Źródło informacji wspomagające procesy planowania strategicznego i prognozowania w ramach jednej interaktywnej platformy
Warszawa, 7 września 2021 r. – Instytut GfK, dostawca usług analitycznych i konsultingowych w zakresie wiedzy o konsumentach i rynkach, wprowadza platformę gfknewron – zintegrowane oprogramowanie bazujące na technologii AI. W ramach jednego źródła klienci mogą uzyskać dostęp do danych rynkowych, konsumenckich, o markach oraz prognoz i rekomendacji wspartych sztuczną inteligencją. Wprowadzenie gfknewron stanowi dla GfK ważny krok w procesie transformacji – od klasycznej firmy badającej rynek w kierunku firmy analitycznej i konsultingowej opartej na zasilanych danymi technologiach sztucznej inteligencji.

W ramach platformy gfknewron abonenci mogą przeglądać swoje wyniki biznesowe poczynając od walidacji rynków ze względu na dopasowanie asortymentu do potrzeb konsumentów, po oceny przyszłego potencjału biznesowego wybranych rynków. Platforma umożliwia bezpośredni dostęp do danych w dowolnym momencie, jednoczesną pracę wielu użytkownikom, daje możliwość rozwiązywania złożonych problemów biznesowych pomiędzy działami pracującymi przy użyciu tego samego zestawu danych. Pozwala także na symulacje scenariuszy rynkowych identyfikujących na wczesnych etapach problemy biznesowe oraz na związane z nimi planowanie strategicznie.

Informacje na platformie gfknewron pogrupowane są w trzech modułach: gfknewron Market, gfknewron Consumer, gfknewron Predict.

1. gfknewron Market (zakres analiz: produkt, miejsce i cena zakupu)
Moduł gfknewron Market zasilany przez dane z Panelu Handlowego GfK pozwala klientom korzystać z rzeczywistych danych transakcyjnych do pomiaru efektywności portfolio produktów w stosunku do benchmarków rynkowych, opracowywać skuteczne strategie go-to-market, identyfikować zmiany rynkowe i potencjały wzrostu, opracowywać odpowiednie strategie reagowania.

2. gfknewron Consumer (zakres analiz: konsument, miejsce i powód zakupu)
Moduł gfknewron Consumer to kolejna wersja narzędzia Consumer Insight Engine (CIE). Pomaga szczegółowo analizować grupy docelowe: kto kupuje, które produkty, za pośrednictwem których kanałów, jakie inne marki są atrakcyjne dla grupy docelowej klienta. Dzięki CIE marki mogą identyfikować szanse i zagrożenia na ich wczesnych etapach oraz dostosowywać strategie do zmieniających się zachowań konsumentów.

3. gfknewron Predict (zakres analiz: prognozy i rekomendacje)
Moduł gfknewron Predict zapewnia firmom wsparcie na poziomie prognoz opartych na technologiach AI oraz konkretnych rekomendacji dotyczących działań w procesach podejmowania decyzji opartych na danych. Dzięki modułowi gfknewron Predict firmy są w stanie symulować scenariusze rynkowe i prognozować ich wpływ na biznes, planować bardziej efektywnie, optymalizować strategie cenowe i promocyjne, zwiększać współczynniki konwersji i przychody.

Peter Feld, CEO GfK, komentuje: – W GfK wiemy, iż aby wygrać w dzisiejszym intensywnym i szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, nasi klienci potrzebują czegoś więcej niż czystych danych. Potrzebują nas do zapewnienia strategicznych rekomendacji i prognoz rynkowych zakorzenionych w danych. Platforma Business Intelligence gfknewron została zaprojektowana tak, aby dostarczać wszystkie potrzebne informacje w sposób intuicyjny, w jednym miejscu, z wykorzystaniem mocy sztucznej inteligencji. Nasz cel to umożliwienie naszym klientom pracy znacznie bardziej skoncentrowanej i powiązanej z danymi. Wprowadzenie gfknewron to również kamień milowy w transformacji GfK w kierunku firmy analitycznej i konsultingowej opartej na sztucznej inteligencji, dostarczającej wiedzę poprzez kompletną infrastrukturę w modelu Software as a Service.

Sean O'Neill, Chief Product Officer GfK, komentuje: – Wielu naszych klientów z sektora Tech & Durables potwierdza, jak gfknewron zmienia sposób postrzegania i rozumienia ich rynków, obserwowania jak zmieniają się nastroje konsumentów, jak korzystać z prognoz i mocy AI. GfK jest jedynym dostawcą na rynku, który oferuje producentom urządzeń z kategorii TCG (technical consumer goods) zintegrowaną platformę z wymienionymi funkcjonalnościami. Ponadto dbamy o to, aby ta oparta na chmurze platforma oprogramowania stale ewoluowała. Planujemy już kolejne moduły, a także włączenie dodatkowych danych rynkowych.

Oficjalna premiera gfknewron
Nowa platforma gfknewron zostanie oficjalnie uruchomiona dzisiaj, 7 września, o godzinie 14:00 w trakcie wirtualnego wydarzenia. Aby wziąć udział, kliknij ten link. Nagranie z wydarzenia będzie dostępne od 8 września pod tym linkiem.
Więcej informacji: www.gfk.com/products/gfknewron

 

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK
Od ponad 85 lat, pomagając odpowiadać na strategiczne pytania biznesowe pojawiające się w procesach podejmowania decyzji dotyczących konsumentów, rynków, marek i mediów, budujemy zaufanie naszych klientów na całym świecie. Nasze wiarygodne dane i analityka, wraz z zaawansowanymi możliwościami sztucznej inteligencji, zrewolucjonizowały dostęp do praktycznych rekomendacji w czasie rzeczywistym, które zasilają procesy marketingowe, sprzedażowe i podnoszą efektywność organizacyjną naszych klientów i partnerów. W ten sposób urzeczywistniamy nasze hasło Growth from Knowledge. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.gfk.com lub śledź GfK na Twitterze www.twitter.com/GfK.

 

załączniki

więcej z kategorii internet

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK
Od ponad 85 lat, pomagając odpowiadać na strategiczne pytania biznesowe pojawiające się w procesach podejmowania decyzji dotyczących konsumentów, rynków, marek i mediów, budujemy zaufanie naszych klientów na całym świecie. Nasze wiarygodne dane i analityka, wraz z zaawansowanymi możliwościami sztucznej inteligencji, zrewolucjonizowały dostęp do praktycznych rekomendacji w czasie rzeczywistym, które zasilają procesy marketingowe, sprzedażowe i podnoszą efektywność organizacyjną naszych klientów i partnerów. W ten sposób urzeczywistniamy nasze hasło Growth from Knowledge. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.gfk.com lub śledź GfK na Twitterze www.twitter.com/GfK.