środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

Generali aktualizuje swoją strategię ochrony klimatu

30.06.2021 | Grupa Generali

Generali aktualizuje swoją strategię ochrony klimatu.

  • 8,5 - 9,5 mld euro nowych ekologicznych i zrównoważonych inwestycji w latach 2021-2025
  • Zdefiniowanie kompleksowego planu działania dla całkowitego wyłączenia inwestycji i działalności ubezpieczeniowej w sektorze węgla energetycznego w krajach OECD i na świecie
  • Stopniowa dekarbonizacja portfela inwestycji bezpośrednich w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.

Mediolan – Nowa strategia Grupy dotycząca zmian klimatycznych została przekazana Radzie Dyrektorów Assicurazioni Generali, której przewodniczy Gabriele Galateri di Genola.

Strategia, która aktualizuje i rozszerza istniejący plan Grupy, zatwierdzony w lutym 2018 r., jest zobowiązaniem do podjecia istotnych działań związanych z działalnością inwestycyjną i ubezpieczeniową, podstawowymi obszarami działalności Grupy, angażując się w zapewnienie niskiego wpływu na klimat w przyszłości.

Dyrektor Generalny Grupy Generali, Philippe Donnet, oświadczył: „Grupa Generali ogłasza dziś nowe ambitne cele swojej strategii klimatycznej, zgodnie z jej zaangażowaniem i przekonaniami w tym konkretnym obszarze oraz wykorzystując już osiągnięte wyniki. W szczególności 6 miliardów euro nowych ekologicznych i zrównoważonych inwestycji dokonanych w ciągu ostatnich trzech lat, pozwoliło nam przekroczyć wstępnie ustalone cele przed terminem. Wierzymy, że sektor prywatny może odegrać kluczową rolę we wspieraniu finansowym ‘sprawiedliwej transformacji’ na rzecz przyszłości z zerową emisją gazów cieplarnianych netto, pomagając instytucjom publicznym w podejmowaniu niezbędnych działań”.

INWESTYCJE BEZPOŚREDNIE

Nowe cele obejmują:

  • 8,5 - 9,5 mld euro nowych ekologicznych i zrównoważonych inwestycji w latach 2021–2025. Jest to zgodne z wcześniejszym celem 4,5 mld euro w latach 2019–2021, który został przekroczony i osiągniety z rocznym wyprzedzeniem i wyniósł 6 mld euro na koniec 2020 r.;
  • Coraz bardziej restrykcyjne kryteria wykluczenia dla sektora węglowego, w kierunku stopniowej, ale całkowitej rezygnację z inwestycji w tę działalność. Nowa strategia ma na celu całkowite wycofanie emitentów działających w sektorze węgla energetycznego w krajach OECD do 2030 i 2040 roku w pozostałych częściach świata;
  • Stopniowa dekarbonizacja portfela inwestycji bezpośrednich w celu osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 r. Jest to zgodne z celem Porozumienia Paryskiego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej oraz ze zobowiązaniem podjętym w ramach Net-Zero Asset Owner Alliance. Jako cel pośredni do 2025 r. Generali zmniejszy emisję dwutlenku węgla dla portfela korporacyjnego (obligacje korporacyjne, akcje notowane na giełdzie) o 25% i dostosuje portfel nieruchomości do ścieżki 1,5°C.

UNDERWRITING

Nowe cele obejmują:

  • Zmniejszenie obecnej minimalnej ekspozycji na sektor węgla energetycznego, w celu osiągnięcia zerowej ekspozycji do 2030 r. w krajach OECD i 2038 r. w pozostałych krajach świata;
  • Kontynuacja zobowiązania do zaprzestania ubezpieczania działalności polegajacej na wydobyciu ropy naftowej i gazu. Obejmuje to zobowiązanie do zaprzestania ubezpieczania ryzyk związanych z poszukiwaniem i produkcją paliw kopalnych z piasków bitumicznych, ze złóż łupkowych (ropa i gaz) lub wydobywanych w strefie arktycznej, zarówno na lądzie, jak i na morzu.

ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY I POPARCIE DLA ‘SPRAWIEDLIWEJ TRANSFORMACJI’

Nowe cele obejmują:

  • Zobowiązanie do zaangażowania interesariuszy w tworzenie przyszłości opartej na zerowej emisji netto i wspieranie ‘sprawiedliwej transformacji’. Z tego powodu Generali zamierza do 2025 r. zaangażować co najmniej 20 przedsiębiorstw z portfela inwestycyjnego Grupy, które emitują duże ilości dwutlenku węgla, w celu osiągnięcia realnych efektów.

DEKARBONIZACJA OPERACJI GRUPY,  PROWADZĄCA DO TEGO, BY GENERALI NIE MIAŁO NEGATYWNEGO WPŁYWU NA ŚRODOWISKO

Nowe cele obejmują:

  • Ambicję, by nie mieć negatywnego wpływu na środowisko w 2040 r,. z pośrednim celem osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2023 r.;
  • Do 2025 r. redukcja emisji gazów cieplarnianych związanych z biurami, centrami danych i flotą samochodów służbowych o co najmniej 25% w stosunku do poziomu bazowego z 2019 r., oparta na podstawach naukowych;
  • Zakup energii w 100% ze źródeł odnawialnych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe oraz dalsze zobowiązanie do inwestowania w efektywność energetyczną.

Więcej informacji można znaleźć w nocie technicznej i na stronie internetowej.

Informacja prasowa Grupy Generali znajduje się poniżej.

kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie

GRUPA GENERALI

Generali jest jednym z największych światowych dostawców ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Założona w 1831 r., jest obecna w 50 krajach na świecie, z przypisem składki w wysokości 70,7 mld EUR w 2020 r. Z ponad 72 000 pracowników obsługujących 65,9 mln klientów, Grupa zajmuje wiodącą pozycję w Europie i coraz bardziej obecna jest w Azji i Ameryce Łacińskiej. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój jest jednym z elementów strategii Generali, inspirowanej ambicją bycia partnerem na całe życie dla swoich klientów, oferującym innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania dzięki niezrównanej sieci dystrybucji.

załączniki

kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie

GRUPA GENERALI

Generali jest jednym z największych światowych dostawców ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Założona w 1831 r., jest obecna w 50 krajach na świecie, z przypisem składki w wysokości 70,7 mld EUR w 2020 r. Z ponad 72 000 pracowników obsługujących 65,9 mln klientów, Grupa zajmuje wiodącą pozycję w Europie i coraz bardziej obecna jest w Azji i Ameryce Łacińskiej. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój jest jednym z elementów strategii Generali, inspirowanej ambicją bycia partnerem na całe życie dla swoich klientów, oferującym innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania dzięki niezrównanej sieci dystrybucji.