polityka media/marketing/reklama

Szef misji kosmicznej NASA Endeavour STS-49 konsultantem i inwestorem w RedDeerGames

Dr Alexander Nawrocki, były dyrektor Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej w Kanadzie oddelegowany do NASA, pełniący obowiązki na najwyższym szczeblu, będzie konsultantem RedDeerGames podczas produkcji gry „Time Hole”.

Dr Alexander Nawrocki będzie doradzał spółce RedDeerGames jako konsultant podczas produkcji gry „Time Hole”. Jest to gra indie z gatunku horror, inspirowana takimi klasykami jak "Space Odyssey" i "Solaris”, której fabuła osadzona jest na tajnej, załogowej stacji kosmicznej umieszczonej na orbicie okołoziemskiej w pobliżu Księżyca. Więcej o głównym bohaterze gry i jego historii dowiemy się po premierze, która zaplanowana jest na czwarty kwartał br.

- Nawiązanie współpracy z naszym ekspertem zbiegło się w czasie z dobiegającym końca road-show spółki i nabyciem przez Airspeed Equity (kalifornijski fundusz inwestycyjny, zarządzany przez Dr Alexandra Nawrockiego) praw udziałowych w przygotowanej przez nas, kolejnej już, prywatnej rundzie inwestycyjnej, skierowanej do wybranych Inwestorów. To wyraz wielkiego zaufania dla naszego studia i wiary w jego sukces. Goszczenie w gronie zaangażowanych nie tylko kapitałowo, ale i operacyjnie, wielu wspaniałych udziałowców niewątpliwie przyspiesza rozwój firmy - mówi Michał M. Lisiecki, prezes RedDeerGames.

Dr Nawrocki posiada tytuł licencjata z wyróżnieniem w dziedzinie elektroniki, tytuł magistra informatyki („Summa Cum Laude”) oraz doktorat z inżynierii kosmicznej. Był dyrektorem Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej w Kanadzie oddelegowanym do NASA, gdzie pełnił obowiązki na najwyższym szczeblu (zarządzał 1200 pracownikami), dyrektorem kontroli lotów w Houston, profesorem na Politechnice w Montrealu, trenerem astronautów. Jest jednym z autorów języka programowania Java. Obecnie jako biznesmen posiada wiele własnych firm, w tym 8 spółek w Polsce. Zatrudnia ok. 800 inżynierów, z czego 420 w naszym kraju. Jedna z jego firm, Airspeed Equity, która pomaga w rozwoju młodych przedsiębiorców, do tej pory zainwestowała już w 31 startupów z różnych branż.

- Dla zespołu to niezwykłe doświadczenie móc pracować przy produkcji gry "Time Hole" ze światowej rangi ekspertem jakim jest dr Nawrocki. Akcja naszego survival horroru rozgrywa się na tajnej stacji kosmicznej, przy projektowaniu której chcemy skorzystać z wiedzy i doświadczenia dr Nawrockiego jako dyrektora w NASA i kontrolera wahadłowca koordynującego naprawę satelity w przestrzeni kosmicznej - dodaje Dominik Czarniga, producent i dyrektor kreatywny RedDeerGames.

Dr Alexander „Rocky” Nawrocki - Dyrektor Generalny w Airspeed Equity

Dr Alexander „Rocky” Nawrocki specjalizuje się w rozwoju międzynarodowej infrastruktury technologicznej. Biegle włada 7 językami. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w przywództwie technologicznym oraz zarządzaniu w wielu dziedzinach związanych z technologią i jej rozwojem. Ma szerokie doświadczenie zarządcze. Jest członkiem-założycielem Java-Consortium, a także aktywnie działa w kilku innych radach norm technologicznych oraz przewodniczy różnym komitetom technicznym i doradczym.

Dr Nawrocki był wczesnym inwestorem w Proximetry, firmie, która dostarcza rozwiązania do zarządzania siecią i wydajnością dla sieci bezprzewodowych. Jest współwłaścicielem Ameritege Technology Partners, która została założona w 1999 roku jako firma specjalizująca się w zakupach oprogramowania biznesowego. Ameritege z powodzeniem nabyła lub dokonała znacznych inwestycji w dwunastu przedsiębiorstwach, w tym JB Systems Inc.

Pracował również jako profesor w École de technologie supèrieure (ÉTS), ucząc „Object-Oriented Software Engineering” oraz profesor w École Polytechnique de Montrèal Educational Institution nauczając „Operacje lotów w kosmosie” i „Kosmiczna tele-robotyka”. Przed swoją karierą jako profesor dr Nawrocki pracował dla NASA i Kanadyjskiej Agencji Kosmicznej w Montrealu w Kanadzie, pełniąc funkcję kierownika segmentu naziemnego, kierownika szkolenia astronautów, oraz kierownika operacji kosmicznych. Został również przydzielony do NASA Johnson Space Center w Houston w Teksasie jako kierownik ds. Robotyki, projektant operacji kosmicznych dla wahadłowców i międzynarodowej stacji kosmicznej. Był też kontrolerem lotu wahadłowca.

RedDeerGames sp. z o.o.

RedDeerGames (RDG) to niezależne studio deweloperskie, obecne na rynku gier zaledwie od czwartego kwartału 2018 r. Spółka jest producentem, a także wydawcą indie games własnych oraz tytułów innych producentów sprzedawanych na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem dedykowanych platform, w szczególności Nintendo eShop, Microsoft Store oraz STEAM, które są największymi dystrybutorami gier i aplikacji na świecie.

Łącząc kompetencje zespołu składającego się z pełnych pasji projektantów, artystów, muzyków, programistów i producentów, RDG tworzy zabawne i wciągające gry typu casual games. Od września 2019 r., spółka wydała kilka ciekawych tytułów gier m.in: dostrzeżona podczas Poznań Game Arena 2019 i wyróżniona za design gry „Cyber Protocol”. W portfolio studia znajdują się także „Nirvana Pilot Yume”, „OMG Police”, „Clumsy Rush”, „Art Sqool”, „Brawl Chess Gambit”, "Clumsy Rush X Astro Bears Spinoff” „Under Leaves” oraz „Little Mouse's Encyclopedia”, których łączna sprzedaż na platformach gamingowych wyniosła dotąd ponad 300 000 sztuk. Portfolio wszystkich gier RedDeerGames dostępne: TUTAJ.