polityka ekonomia/biznes/finanse

MAKRO Polska wspiera protest polskiej gastronomii

Po kolejnym wydłużeniu przez rząd obostrzeń w sektorze HoReCa, Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej (IGGP) wystosowała oficjalny protest przeciwko przedłużeniu lockdownu gastronomii, szczególnie apelując o otwarcie ogródków gastronomicznych. MAKRO Polska popiera protest w trosce o los polskich lokali, które chcą jak najszybciej wrócić do swojej działalności.

 

IGGP podkreśla w treści sprzeciwu, iż badania naukowe wskazują na dwudziestokrotnie niższe ryzyko transmisji wirusa COVID-19 na świeżym powietrzu, niż w zamkniętych pomieszczeniach. Podnosi także kwestię dramatycznej sytuacji ekonomicznej całego sektora gastronomii, spowodowanej brakiem perspektyw oraz dalece niewystarczającą pomocą rządową w ramach tarcz antykryzysowych. Jak pisze Jacek Czauderna, Przewodniczący Izby, powoduje to dramaty przedsiębiorców i niepewność pracowników, którzy nie są w stanie zapewnić bytu swoim rodzinom.

 

– MAKRO Polska przez cały okres spowodowanego pandemią kryzysu w gastronomii jest lojalnym partnerem polskich restauratorów – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM Horeca & Traders Senior Manager MAKRO Polska. – Proponujemy rozwiązania biznesowe, wspieramy digitalizację lokali w kierunku sprzedaży oferty na wynos, ale bierzemy też udział w inicjatywach organizacji branżowych, wyraźnie prezentujących swój głos i oczekiwania wobec rządu. Dlatego, choć rozumiemy złożoność sytuacji epidemicznej w kraju, zgadzamy się z przytoczonymi przez IGGP argumentami naukowymi i ekonomicznymi i wspólnie z Izbą apelujemy o pilne umożliwienie otwarcia ogródków gastronomicznych.

 

Zasadność otwarcia obsługi gości na zewnątrz potwierdzają najnowsze badania m.in. zespołu niemieckich naukowców z Towarzystwa Badań nad Aerozolami, którzy piszą wprost, że do zakażeń wirusem SARS-CoV-2 dochodzi prawie bez wyjątku w pomieszczeniach[1]. Co więcej, jeśli już pojawi się zakażenie na otwartej przestrzeni, nigdy nie ma ono charakteru masowego, dotyczy rzadkich i pojedynczych przypadków. W świetle danych naukowych, tym ważniejsze stają się raporty o katastrofalnej sytuacji finansowej branż HoReCa[2]. Łączne zadłużenie tylko firm gastronomicznych zbliża się do 1 miliarda złotych, a już 7 na 10 podmiotów określa swoją sytuację jako złą. W tej sytuacji jak na dłoni widać, iż decyzja o otwarciu ogródków gastronomicznych jeszcze w kwietniu dałaby lokalom choć nadzieję na utrzymanie działalności. Przeciwny scenariusz przybliża niestety perspektywę kolejnej już fali bankructw w gastronomii.

 

Jedną z najważniejszych zasad MAKRO Polska w kontaktach z partnerami handlowymi jest hasło „Twój sukces to nasz biznes”. Dziś, kiedy branża gastronomiczna znalazła się pod ostatnią już chyba ścianą, wspólnie z Izbą Gospodarczą Gastronomii Polskiej apelujemy do rządu: otwarcie ogródków gastronomicznych to szansa na przetrwanie biznesu gastro w Polsce. Czas na szybkie, pozytywne decyzje – dodaje Katarzyna Wąsowicz.

 

[1] Więcej: https://www.info.gaef.de/positionspapier oraz https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/koronawirus-o-wiele-grozniejszy-w-pomieszczeniach-niz-na-otwartej-przestrzeni/6hzptbc,2b83378a

[2] Więcej: https://businessinsider.com.pl/firmy/sprzedaz/zadluzenie-gastronomii-lockdown-restauracji-dane-big-infomonitor-i-bik/det58kh

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii polityka

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie