media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Ruszył nabór do nowej edycji rankingu Gazele Biznesu

18.06.2020 | Puls Biznesu

Do grudnia, kiedy tradycyjnie — już po raz dwudziesty pierwszy — redakcja „Pulsu Biznesu” opublikuje doroczny ranking Gazele Biznesu, pozostało jeszcze ponad pół roku, jednak już rozpoczynamy pracę nad jego przygotowaniem. Przypomnijmy, Gazele Biznesu to firmy małe i średnie, które dynamicznie się rozwijają, osiągając jednocześnie bardzo dobre wyniki finansowe. Nasz znany wśród przedsiębiorców od dwóch dekad ranking służy ich promowaniu, potwierdzeniu doskonałej kondycji finansowej i ułatwianiu nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.

Choć znaczna część firm trafiających do naszego zestawienia jest typowana przez współpracującą z redakcją „PB” wywiadownię gospodarczą Coface, która ich dane finansowe pozyskuje z ogólnodostępnych źródeł, a potem poddaje weryfikacji,to całkowitą pewność, że kandydatura przedsiębiorstwa zostanie rozpatrzona, daje samodzielne jego zgłoszenie. Można to zrobić, korzystając z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie gazele.pl. Termin składania zgłoszeń upływa 30 września 2020 r.

Gazelą Biznesu warto zostać z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że ten tytuł jest potwierdzeniem dobrej kondycji firmy i jej dynamicznego rozwoju. W ciągu dwóch dekad nieprzerwanego ukazywania się rankingu stał się on już rekomendacją rozpoznawalną zarówno przez kooperantów, jak i instytucje finansowe. Ponadto organizowane przez redakcję „Pulsu Biznesu” spotkania, podczas których do laureatów trafiają certyfikaty Gazeli Biznesu, są okazją do nawiązania znajomości i bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi partnerami w biznesie.

O popularności wiarygodności naszego rankingu nie decyduje jednak wyłącznie jego długa historia. Najważniejsze są przejrzyste i niezmienne kryteria. Miejsce firmy na liście zależy wyłącznie od osiągniętych przez nią wyników, a konkretnie, od wypracowanego w ciągu trzech lat przyrostu obrotów. To jego wartość wyrażona w procentach decyduje o miejscu w zestawieniu. Ponadto w każdym z branych pod uwagę lat firma musiała osiągać zyski, jednocześnie jej obroty musiały co roku rosnąć.

O możliwości zakwalifikowania się do rankingu decyduje także przejrzystość działania firm przejawiająca się właśnie publikowaniem wyników finansowych. Lista Gazel Biznesu powstaje w wyniku gromadzenia i weryfikacji danych finansowych firm — od lat zadanie to na zlecenie „Pulsu Biznesu” wykonują specjaliści ze wspomnianej już wywiadowni gospodarczej Coface. Nie ma natomiast żadnej kapituły, której subiektywne opinie mogłyby decydować o sukcesie lub porażce firm. Do ustalania ich pozycji nie stosuje się także skomplikowanych algorytmów, tylko wspomniany już przyrost obrotów. Ponadto udział w rankingu jest dla Gazel Biznesu całkowicie bezpłatny.

Choć problemy związane z pandemią COVID-19 szczególnie mocno dotykają małe i średnie firmy, a więc potencjalne Gazele Biznesu, jesteśmy przekonani, że wciąż można wśród nich znaleźć wiele przedsiębiorstw, które są w stanie spełnić niełatwe kryteria naszego rankingu. Warto również zwrócić uwagę, że spodziewane skutki koronakryzysustaną się zauważalne dopiero w kolejnych edycjach rankingu. W tym roku będziemy bowiem brali pod uwagę wyniki finansowe z lat 2017-19, w których o pandemii nikt jeszcze nie słyszał. Poza tym już przy okazji poprzednich kryzysów najlepsze polskie małe i średnie firmy — a tylko takie mają szansę trafić do naszego rankingu — udowadniały, że są w stanie osiągać ponadprzeciętne wyniki nawet w najtrudniejszych warunkach gospodarczych. Nie mamy zatem wątpliwości, że podobnie będzie i tym razem, dlatego zachęcamy do zgłoszeń.

Kto może zostać Gazelą Biznesu 2020?

Gazelą Biznesu 2020 może zostać firma, która:

— rozpoczęła działalność przed rokiem 2017 i prowadzi ją nieprzerwanie do dziś,

— w latach 2017-19 ani razu nie odnotowała straty,

— w roku 2017 osiągnęła wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł i nie większą niż 200 mln zł,

— w latach 2017-19 z roku na rok notowała przyrost sprzedaży.

Więcej szczegółów na stronie gazele.pl

Formularz zgłoszeniowy można znaleźć TUTAJ

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie