internet nauka/edukacja/szkolenia

E-nauczenie, rewolucja czy ewolucja?

Czy wiesz, że prawie każdy, kto korzysta z komputera, ukończył jakiś rodzaj e-learningu? Być może nazywało się to szkoleniem internetowym, nauką online lub szkoleniem komputerowym, ale wszystko to można zaliczyć do kategorii e-learningowej. E-nauczanie to szybko rozwijająca się branża, której początki możemy prześledzić od lat 80. XX wieku, a nawet znacznie wcześniej (w formie kształcenia na odległość i kursów telewizyjnych).

W szerokim ujęciu można do e-learningu zaliczyć wykorzystywanie urządzeń elektronicznych (komputerów, tabletów lub telefonów) do dostarczania odbiorcom treści edukacyjnych lub szkoleniowych.

E-learning oferuje wiele korzyści, których nie zapewniają bardziej tradycyjne opcje szkolenia, takie jak warsztaty lub wykład. Na przykład:

  • może być działaniem asynchronicznym lub synchronicznym: tradycyjnie e-learning jest asynchroniczny, co oznacza, że ​​nie ma z góry określonego czasu na naukę. Każdy może pracować w swoim własnym tempie i nie spieszyć się, aby zrozumieć poszczególne treści. Bardziej synchroniczny e-learning jest obecnie oferowany przez opcje konferencji internetowych lub czatów. Wspaniałą rzeczą w e-learningu jest to, że daje możliwość wyboru dogodnej opcji;
  • ma zasięg globalny: e-learning może być umieszczony na platformie online i łatwo dostępny dla ludzi na całym świecie. Nie ma potrzeby drogich podróży lub spotkań w wielu strefach czasowych. Sprzyja to studiowaniu w innych krajach bez konieczności przeprowadzki i pozwala na korzystanie z doświadczeń uczelni zagranicznych;
  • obejmuje wiele urządzeń, w tym urządzeń mobilnych: kursy online mogą działać na komputerach, a także na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Oznacza to, że kursy e-learningowe mogą być wykorzystywane w każdym miejscu i w każdej chwili;
  • jest oparty na potrzebach: oprogramowanie do tworzenia e-learningu jest tak łatwe w użyciu, że każdy może stworzyć, opublikować i udostępnić kurs w ciągu kilku godzin, umożliwiając zapewnienie ludziom zasobów i szkoleń, do których mają prawo dostępu, kiedy tego potrzebują;
  • jest bardziej efektywny: dzięki e-learningowi możesz opracować kurs, który można rozsyłać elektronicznie do tysięcy, zamiast organizować osobiście odrębne sesje szkoleniowe i wykładowe;
  • obniża koszty: wszystkie powyższe czynniki prowadzą do oszczędności kosztów dla organizacji, które korzystają z kursów e-learningowych, w celu zastąpienia niektórych tradycyjnych szkoleń prowadzonych przez instruktorów oraz dla odbiorców (np. koszty dojazdów);
  • pozwala na stałą jakość i treść: za pomocą jednego kursu e-learningowego możesz konsekwentnie przekazywać tę samą wiadomość wszystkim uczącym się. Podczas szkolenia stacjonarnego przesłanie, wyposażenie i inne warunki mogą się znacznie różnić w zależności od miejsca, co może mieć wpływ na wyniki kursu.

Mimo wielu zalet, e-nauczanie posiada kilka wad, wśród których jedną z najważniejszych jest brak bezpośredniego kontaktu z innymi osobami uczestniczącymi w procesie edukacji. Odpowiedzią na ten problem jest tzw. blended-learning zwany również mix-learningiem i hybryd-learningiem, który łączy w sobie klasyczną edukację z metodami e-learningowymi.

Czym jest blended-learning? Systemem łączącym klasyczne metody nauczania stacjonarnego z innowacyjnymi sposobami wykorzystywanymi w nauczaniu zdalnym, który znacząco wpływa na wzbogacenie procesu edukacyjnego. Szkolenia mieszane to odpowiedź na społeczną potrzebę ciągłego i nieograniczonego dostępu do informacji i konieczność kształcenia się przez całe życie.

__________________________________________________________________________________________________

 

Artykuł pochodzi z Magazynu Akademickiego „Koncept” i został opublikowany w ramach projektu ekonomicznego „Student na rynku”.

informacje o firmie

Fundacja Inicjatyw Młodzieżowych ma na celu integrację środowiska studencko-akademickiego. Prowadzi działalność edukacyjną w przestrzeni publicznej w zakresie patriotyzmu oraz historii Polski poprzez promowanie postaw obywatelskich oraz społecznych. Fundacja włącza się w wydarzenia organizowane przez inne organizacje m.in. wydarzenia edukacyjne i szkoleniowe, wystawy, spotkania dyskusyjne oraz doraźną pomoc polskim kombatantom i Polakom mieszkającym na wschodzie. Do inicjatyw Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych należy Akademia Liderów Rzeczpospolitej, studencki magazyn „Koncept”, raport Start na rynku pracy, Kongres Liderów Rzeczypospolitej, Liderzy Wspólnoty oraz portal istotnie.pl.

załączniki

informacje o firmie

Fundacja Inicjatyw Młodzieżowych ma na celu integrację środowiska studencko-akademickiego. Prowadzi działalność edukacyjną w przestrzeni publicznej w zakresie patriotyzmu oraz historii Polski poprzez promowanie postaw obywatelskich oraz społecznych. Fundacja włącza się w wydarzenia organizowane przez inne organizacje m.in. wydarzenia edukacyjne i szkoleniowe, wystawy, spotkania dyskusyjne oraz doraźną pomoc polskim kombatantom i Polakom mieszkającym na wschodzie. Do inicjatyw Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych należy Akademia Liderów Rzeczpospolitej, studencki magazyn „Koncept”, raport Start na rynku pracy, Kongres Liderów Rzeczypospolitej, Liderzy Wspólnoty oraz portal istotnie.pl.