handel zdrowie praca sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

MAKRO Polska wobec sytuacji epidemiologicznej

Kompleksowe wyposażenie placówek w środki dezynfekujące, prowadzenie kampanii informacyjnej poświęconej bezpieczeństwu i higienie, zwiększenie częstotliwości dezynfekcji wózków zakupowych – te i inne działania podejmuje MAKRO Polska w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa. W związku z obecnie panującą sytuacją w kraju, która wymaga mobilizacji oraz adaptacji rynku, sieć hurtowni wykazuje się wysokim zaangażowaniem oraz odpowiedzialnością wobec pracowników i klientów.

 

MAKRO Polska prowadzi szereg działań mających na celu zminimalizowanie ryzyka związanego z zagrożeniem epidemiologicznym. Sieć hurtowni na bieżąco oraz sukcesywnie wyposaża swoje placówki w środki dezynfekujące oraz instrukcje do prawidłowego mycia rąk. W halach i centrach dystrybucji organizowanie pracy przebiega w efektywny sposób, umożliwiający pracownikom częste mycie rąk. Firma zwiększyła także częstotliwość przebiegu procesu kompleksowego mycia i dezynfekcji wózków zakupowych w halach.

 

Sieć hurtowni wprowadziła ograniczenie liczby klientów jednocześnie przebywających na terenie hal oraz rozwiązania mające na celu zachowania odstępów pomiędzy klientami a pracownikami kas. Systematycznie w halach za pomocą komunikatów głosowych emitowane są informacje przypominające o konieczności zachowania odległości pomiędzy klientami oraz stosowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa. W halach prowadzona jest również akcja informacyjna na temat zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, skierowana zarówno do pracowników, jak i odwiedzających hale klientów. Ze względów bezpieczeństwa został wdrożony także profilaktyczny pomiar temperatury pracowników.

 

Zapewniając wsparcie dla pracowników oraz kontynuację operacyjną, firma wprowadziła model pracy zdalnej dla pracowników biurowych. Innymi formami zaradczymi wprowadzonymi przez MAKRO Polska są zwiększenie częstotliwości sprzątania kuchni oraz toalet, połączonego z dezynfekcją pomieszczeń, klamek, blatów w kuchniach i biurek oraz wprowadzenie bezdotykowych podajników do mydła w toaletach. Oprócz tego sieć hurtowni zwiększyła nadzór nad aktualną liczbą osób przebywających w biurze oraz zrezygnowała z podróży międzymiastowych oraz spotkań z kontrahentami na rzecz form zdalnych.

 

Ze względu na dynamikę ruchu klientów sieć hurtowni koncentruje się nie tylko na odtworzeniu i zabezpieczeniu zapasów, ale również podjęciu szeregu działań mających na celu wsparcie klientów. Jako partner polskich przedsiębiorstw MAKRO Polska stara się wspierać zarówno sektor handlu tradycyjnego, jak i branżę gastronomiczną.  

 

W ramach solidarności z polską służbą zdrowia z dniem 19 marca 2020 roku MAKRO Polska dołącza do akcji #posiłekdlalekarza. Zespół kucharzy Akademii Inspiracji MAKRO, zlokalizowanej w Warszawie, we wszystkie dni powszednie będzie przygotowywać ciepłe posiłki dla lekarzy i personelu medycznego szpitala MSWiA w Warszawie, który został przekształcony w szpital zakaźny w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie