technologie

„Amica 4.0” – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGD

24.01.2020 | Amica S.A.

Transformacja cyfrowa oraz przemysł 4.0 to kolejne kamienie milowe rozwoju przemysłu oraz przedsiębiorstw. W okresie nieustannych zmian, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i społecznym, konkurujące na rynku firmy muszą sprostać nieustannie rozwijającym się innowacjom technologicznym oraz analizować coraz więcej danych i planować kierunki rozwoju oraz obsługi klientów. Przykładem jest ogłoszony właśnie projekt polskiego lidera rozwoju w tym zakresie, jakim jest Grupa Amica.

Podczas konferencji, która odbyła się 24 stycznia w Warszawie, rozmawiano o wizji rozwoju oraz inwestycjach Grupy Amica w cyfryzację i robotyzację na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy.

Prowadzona przez nas transformacja cyfrowa jest częścią strategii HIT 2023, którą przyjęliśmy w 2014 r., a pod koniec 2019 r. doprecyzowaliśmy część założeń, w tym plan cyfryzacji oraz wartość inwestycji w tym zakresie. Poprzez szybki rozwój chcemy do lata 2023 r. stać się jednym z trzech czołowych producentów sprzętu grzejnego w Europie – mówił Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej. – Inteligentne przedsiębiorstwo skupia się na zwiększaniu wydajności operacyjnej i efektywności procesów wewnętrznych oraz opracowywaniu nowych modeli biznesowych, przy jednoczesnym czerpaniu z  doświadczeń klientów i pracowników. Nasz plan zakłada m.in. wzrost produkcji oraz usprawnienie systemu dystrybucji produktów do klienta, a jednym z efektów podjętych prac jest wybudowany w 2017 r. automatyczny magazyn wysokiego składowania. Nasz projekt i nasze rozumienie cyfryzacji wyróżnia to, że ma ona dotyczyć wszystkich obszarów funkcjonowania Grupy. Skupiamy się jednocześnie na procesach dotyczących marketingu, zarządzania danymi, księgowości, dystrybucji czy obsługi klienta. Drugą częścią naszej transformacji będą zmiany w produkcji, takie jak robotyzacja i automatyzacja części procesów w fabryce kuchni we Wronkach – dodał Robert Stobiński.

Podczas spotkania Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i kontrolingu, wspomniał również o aspekcie wzrostu przychodów i zyskowności, jaką niesie za sobą transformacja cyfrowa Amica 4.0.  

HIT2023 jest pierwszą tak długoterminową strategią naszej spółki. Amica konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Planowane inwestycje w obrębie cyfryzacji i automatyzacji w okresie 2020-2023 wyniosą około 250 mln złotych, natomiast wszystkie inwestycje w tym okresie zamkną się w kwocie ok. 500 mln złotych. Tak duży procent zaplanowanych nakładów na cyfryzację i robotyzację wynika z wyzwań, jakie stawia przed nami rynek, oraz ambicji Grupy, ponieważ nie tylko chcemy utrzymać naszą dotychczasową pozycję, ale rozwijamy się, by osiągnąć zasięg globalny – powiedział Michał Rakowski.

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.

załączniki

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.