handel

Grupa Amica rozwija sprzedaż w Chinach

20.12.2019 | Amica S.A.

Grupa Amica obecna jest na rynkach kilkudziesięciu krajów, również na takich, gdzie firmowane przez nią sprzęty mogą być zaskoczeniem. AGD polskiego producenta można kupić nawet w Chinach. Od niedawna tamtejsi klienci B2B mogą je także zobaczyć i przetestować na profesjonalnie urządzonych ekspozycjach.

Prezes Amica Handel i Marketing Alina Jankowska-Brzóska wraz ze współpracownikami gościła pod koniec listopada w Szanghaju, na wydarzeniu zorganizowanym przez partnera biznesowego Grupy Amica – Qingdao Gram Appliances. Okazją do wizyty było otwarcie przez tę chińską firmę showroomu Gram – jednej z pięciu (obok Amica, Hansa, CDA, i Fagor) marek produktowych znajdujących się w portfolio polskiej Grupy. Na macierzystym dla tej marki rynku skandynawskim znana jest od 1901 r., a na wielu innych, w tym również w Chinach, postrzegana jest jako marka bardzo prestiżowa.

Szanghaj, czwarte pod względem liczby ludności miasto świata, jest trzecim miejscem na mapie Chin, w którym urządzenia marki Gram, między innymi produkowane we Wronkach piekarniki i płyty grzejne, można zobaczyć w profesjonalnie zorganizowanym showroomie.

- Chińczycy cenią jakość produktów z Europy, które stają się popularne na tamtejszym rynku. Chińscy klienci coraz chętniej wykorzystują piekarniki, co stwarza możliwości rozwoju Grupie Amica. Mamy doskonałe rozeznanie na tamtejszym rynku i zdecydowaliśmy się podjąć trudne wyzwanie, jakim jest budowa własnego kanału sprzedaży i jej rozszerzanie, i to w kraju będącym największym producentem sprzętu AGD na świecie. Niejako więc wchodzimy do jaskini lwa! W czasie gali podpisałam listy autoryzacyjne dla kolejnych siedmiu punktów w całych Chinach, w których będą dystrybuowane nasze urządzenia – mówi Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing. - Showroomy otwierane w tym wielkim kraju mają bardzo duże znaczenie dla zainteresowania naszymi produktami klientów B2B z różnych zakątków Chin. Z przedstawicielami tych firm spotkaliśmy się na uroczystej kolacji po oficjalnym otwarciu w Szanghaju i oceniamy, że ich zainteresowanie naszą ofertą stale rośnie.

 

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.

załączniki

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.