media/marketing/reklama

MAKRO Polska z nagrodą im. Jacka Kuronia w kategorii „Darczyńca Ogólnopolski – przekazywanie żywności”

Sieć hurtowni MAKRO Polska została wyróżniona nagrodą im. Jacka Kuronia w kategorii „Darczyńca Ogólnopolski – przekazywanie żywności”. Firma została doceniona za wsparcie Banków Żywności i działania na rzecz zmniejszania problemów niedożywienia i marnowania żywności w Polsce. Statuetkę podczas uroczystej gali, która miała miejsce 26 listopada, odebrał Dominik Branny, prezes MAKRO.

 

MAKRO Polska od 2016 roku współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności – organizacją non-profit, która przeciwdziała marnowaniu i utylizacji żywności. W ciągu dwóch ostatnich lat sieć hurtowni przekazała 6 tys. ton produktów, dzięki czemu udało się ufundować blisko 12 mln posiłków dla osób potrzebujących. Żywność przekazywana jest przez każdą z 29 hal sieci, a następnie przez Banki Żywności dystrybuowana do organizacji i instytucji społecznych, pomagających osobom żyjącym w niedostatku, m.in.: jadłodajni, świetlic środowiskowych, domów dziecka, ośrodków wychowawczych i wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, noclegowni i domów dla bezdomnych czy hospicjów.

 

Firmy i instytucje pomagające Bankom Żywności w ich codziennej działalności i wypełnianiu misji zostały wyróżnione podczas uroczystej gali, która odbyła się 26 listopada br. pod Patronatem Honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy oraz Małżonki Prezydenta Pani Agaty Kornhauser-Dudy. Nagrodę im. Jacka Kuronia w kategorii „Darczyńca Ogólnopolski – przekazywanie żywności” otrzymała sieci hurtowni MAKRO Polska.

 

– To duży zaszczyt stać w miejscu, gdzie dzieje się dobro – tymi słowami rozpoczął  Dominik Branny, prezes MAKRO odbierając nagrodę. – To wyróżnienie jest de facto odzwierciedleniem kilku ostatnich lat pracy. Od 2016 r. dzięki współpracy z Bankami Żywności możemy nie tylko efektywnie pomagać osobom w trudnej sytuacji życiowej, ale też ograniczać ilość zmarnowanego jedzenia. Chcemy to kontynuować. Strategia naszej firmy mówi „razem lepiej” i takie mam odczucie, że działamy razem lepiej dla innych – podsumował.

 

Współpraca z Bankami Żywności prowadzona jest przez MAKRO Polska w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu promowanie działań prospołecznych, stałe ograniczenie negatywnego wpływu na ekosystem oraz poszanowanie zasad ochrony środowiska naturalnego.

 

Sieć hurtowni pod mecenatem Federacji Polskich Banków Żywności w 2017 r. prowadziła akcję „Nie marnuję, pakuję”. Projekt zaadresowany był do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów oraz miał na celu zachęcać ich do pakowania i zabierania nieskończonego posiłku z restauracji. Wszystkie placówki sieci zostały oznakowane naklejkami oraz edukacyjnymi plakatami. Klienci otrzymali także zniżki na zakupy artykułów do pakowania posiłków oraz broszury informacyjne z podpowiedziami, jak zaradzić problemowi marnowania żywności.

 

W ubiegłym roku sieć  MAKRO wsparła Banki Żywności poprzez umożliwienie nagrania reportażu „Opowiem Wam o pewnym paradoksie”, który pokazuje drogę żywności od darczyńcy (darowizna żywności z hali MAKRO w Poznaniu) do magazynu Wielkopolskiego Banku Żywności, a następnie do organizacji partnerskiej – Domu Młodzieży w Poznaniu.

 

Banki Żywności ratują żywność przed zmarnowaniem i przekazują ją najbardziej potrzebującym. 31 Banków Żywności działających na terenie całego kraju tworzy Federację Polskich Banków Żywności. Wszystkie są organizacjami pozarządowymi o statusie stowarzyszenia lub fundacji.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie