handel środowisko naturalne/ekologia

Klépierre szerzy świadomość ekologiczną

05.11.2019 | Klépierre

Dbałość o środowisko to podstawa idei zrównoważonego rozwoju. Firma Klépierre, właściciel i zarządca 6 centrów handlowych w Polsce, stworzyła międzynarodowy program Act For Good, który wyznacza w grupie kierunki wszystkich działań w obszarze CSR. Inicjatywa skupia się na trzech obszarach: Act For The Planet, Act For Territories oraz Act For People i skierowana jest do pracowników, najemców, usługodawców oraz klientów.

Zmiany klimatyczne i ich wpływ na ekosystem to temat zyskujący na znaczeniu nie tylko ze względu na rosnącą świadomość społeczeństwa, ale także dzięki inicjatywom, które zwracają uwagę na przykład na problem zaśmiecania oceanów i środowiska naturalnego plastikiem. Program Act For Good Grupy Klépierre pozwala realizować założenia zrównoważonego rozwoju w wielu obszarach.  

Działania firmy skupiają się na trosce o środowisko naturalne, a ich głównym celem jest redukcja emisji CO2, ograniczenie zużycia energii i przejście na odnawialne źródła energii we wszystkich obiektach należących do Grupy w myśl idei Act For The Planet. W codziennej działalności galerii handlowych duży nacisk kładziony jest na zmniejszenie zużycia mediów i właściwą segregację odpadów, która umożliwia odzyskanie części surowców. Podczas ostatnich modernizacji Lublin Plaza i Poznań Plaza zadbano o to, aby wymienić urządzenia i oświetlenie na energooszczędne. Centra angażują się także w liczne akcje proekologiczne, takie jak „Godzina dla Ziemi” oraz współpracują z organizacjami takimi jak WWF, których celem jest podejmowanie działań na rzecz ochrony najcenniejszych obszarów przyrodniczych. Wszystkie galerie Klépierre w Polsce posiadają międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEM In-Use, który potwierdza wyjątkową dbałość o funkcjonowanie budynku w sposób zrównoważony i wysokie standardy zarządzania nieruchomościami.

Kolejnym ważnym obszarem, w którym działa Klépierre jest rozwój regionów. Działania w ramach idei Act For Territories realizowane są poprzez wsparcie i udział w inicjatywach oraz akcjach organizowanych przez miejskie władze, pracodawców oraz usługodawców. Przykładem jest akcja „Wypełnij u nas swój PIT” czy przekazanie świątecznych choinek kilkudziesięciu szkołom i przedszkolom, znajdującym się w sąsiedztwie centrów handlowych Lublin Plaza, Poznań Plaza, Sadyba Best Mall, Rybnik Plaza, Sosnowiec Plaza i Ruda Śląska Plaza. Centra również udostępniają swoje powierzchnie pod ważne dla regionu inicjatywy i organizują zbiórki darów na rzecz społeczności lokalnej.

Klépierre dba także o dobre samopoczucie gości, najemców oraz pracowników wcielając w życie ideę Act For People. - Organizujemy szereg akcji skierowanych do klientów naszych centrów handlowych. Promujemy zdrowy styl życia i profilaktykę medyczną oraz prowadzimy szkolenia w zakresie pierwszej pomocy. Zachęcamy do skorzystania z możliwości bezpłatnych badań w centrum i konsultacji ze specjalistami. Organizujemy liczne wydarzenia edukacyjne i kulturalne, warsztaty kreatywne oraz promujemy czytelnictwo. Wspieramy lokalną społeczność, by mogła pielęgnować tradycje regionalne. Realizujemy akcje, które mają ułatwić młodym osobom znalezienie pracy, publikując na naszych stronach internetowych ogłoszenia rekrutacyjne najemców – mówi Anna Kosacz, Marketing Director w Klépierre.

Działania firmy w ramach zrównoważonego rozwoju skierowane są nie tylko na zewnątrz, ale też do wewnątrz grupy. Firma zachęca ponadto swoich pracowników do udziału w akcjach charytatywnych. Pracownicy spółki Klépierre w Polsce osobiście angażują się w działania na rzecz środowiska i chętnie biorą udział w lokalnych inicjatywach. W ubiegłym roku nad brzegiem Bobru zespół Klépierre posadził prawie 200 krzewów kaliny koralowej, które za kilka lat będą niczym małe fabryki tlenu, ponadto zbudowane zostały własnoręcznie budy, przekazane następnie na rzecz Schroniska dla Małych Zwierząt w Jeleniej Górze. W tym roku została odnowiona przez pracowników firmy ścieżka sensoryczna przy Ośrodku Rehabilitacyjno–Wychowawczym Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Zakopanem, dzięki której podopieczni placówki będą mogli lepiej rozwinąć wyobraźnie dotykową, niezbędną do prawidłowego poznawania świata.

Klépierre dąży również do tego, aby do bieżącej obsługi operacyjnej centrów handlowych zatrudniać przede wszystkim miejscowych dostawców usług. W przypadku nowych inwestycji grupa bierze pod uwagę opinie lokalnych społeczności oraz plany ochrony i wsparcia różnorodności biologicznej okolicznej fauny oraz flory.

Dla Klépierre bardzo ważna jest także satysfakcja i pozytywne doświadczenia klientów odwiedzających galerie handlowe. W tym wśród najmłodszych gości. Starania w tym obszarze zostały docenione w raporcie „Centra handlowe przyjazne dzieciom”, w którym Poznań Plaza znalazło się na podium w rankingu poznańskich galerii najbardziej przyjaznych rodzinom z dziećmi. Wpływ na decyzję miała korzystna lokalizacja (odległość od domu, dostępność komunikacyjna i szybkość dojazdu), szeroka i dobrze dopasowana oferta dla najmłodszych, wygodny parking, a także bezpieczeństwo dziecka na terenie obiektu.

Dzięki tak kompleksowym działaniom prowadzonym w ramach programu Act For Good, wszystkim swoim partnerom oraz klientom Klépierre gwarantuje doskonałość operacyjną rozwijaną w poczuciu odpowiedzialności za lokalne społeczności i środowisko. 

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

KLÉPIERRE

Grupa Klépierre, jeden z największych operatorów centrów handlowych obecnych w  16 europejskich państwach, specjalizuje się w nieruchomościach komercyjnych o profilu handlowym. Inwestuje i realizuje wielkopowierzchniowe projekty deweloperskie w wielu krajach Europy, zapewniając także pełen zakres usług związanych z zarządzaniem nimi. Obiekty Klépierre są tworzone zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju oraz w poszanowaniu środowiska naturalnego.

W Polsce Klépierre jest właścicielem i zarządcą 6 centrów handlowych o łącznej powierzchni handlowej (GLA) 127 800 m2. Są to: Sadyba Best Mall w Warszawie, Lublin Plaza, Poznań Plaza, Rybnik Plaza, Sosnowiec Plaza oraz Ruda Śląska Plaza. Wszystkie galerie Klépierre w Polsce posiadają międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEM In-Use, który potwierdza wyjątkową dbałość o funkcjonowanie budynku w sposób zrównoważony i wysokie standardy zarządzania nieruchomościami.

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

KLÉPIERRE

Grupa Klépierre, jeden z największych operatorów centrów handlowych obecnych w  16 europejskich państwach, specjalizuje się w nieruchomościach komercyjnych o profilu handlowym. Inwestuje i realizuje wielkopowierzchniowe projekty deweloperskie w wielu krajach Europy, zapewniając także pełen zakres usług związanych z zarządzaniem nimi. Obiekty Klépierre są tworzone zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju oraz w poszanowaniu środowiska naturalnego.

W Polsce Klépierre jest właścicielem i zarządcą 6 centrów handlowych o łącznej powierzchni handlowej (GLA) 127 800 m2. Są to: Sadyba Best Mall w Warszawie, Lublin Plaza, Poznań Plaza, Rybnik Plaza, Sosnowiec Plaza oraz Ruda Śląska Plaza. Wszystkie galerie Klépierre w Polsce posiadają międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEM In-Use, który potwierdza wyjątkową dbałość o funkcjonowanie budynku w sposób zrównoważony i wysokie standardy zarządzania nieruchomościami.