ekonomia/biznes/finanse

Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za 9 miesięcy 2019 roku

18.10.2019 | Nestlé Polska S.A.

Pierwsze 9 miesięcy 2019 roku Nestlé S.A. zamyka z 3,7% wzrostem organicznym oraz 3,0% rzeczywistym wzrostem wewnętrznym.

9-miesięczny raport wyników Nestlé za 2019 rok:

  •  Organiczny wzrost 3,7%, przy rzeczywistym wzroście wewnętrznym 3,0% (RIG) i wpływie zmian cen 0,7%, zgodnie z oczekiwaniami.
  • Dalszy wzrost w procesie tworzenia wartości firmy Nestlé, był wspierany przez utrzymanie znaczących wzrostów sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i marki Purina PetCare.
  • Całkowita sprzedaż wzrosła o 2,9% do 68,4 mld CHF (9M-2018: 66,4 mld CHF). Pozytywny wpływ akwizycji na poziomie 0,7%, wpływ zmiany kursów walutowych zmniejszył zaraportowaną sprzedaż o 1,5%.
  • Postęp w transformacji portfela produktowego w pełni zgodnie z planem. Sprzedaż Nestlé Skin Health za 10,2 mld CHF została zakończona 1 października 2019 r.
  • Zarząd Nestlé postanowił przekazać udziałowcom Nestlé kwotę do 20 mld CHF w latach 2020–2022, głównie w formie skupu akcji własnych.
  • Potwierdzono prognozę całoroczną na 2019 rok. Oczekuje się wzrostu bazowego zysku na akcję przy zachowaniu stałego kursu walutowego i poprawie efektywności kapitałowej. Oczekujemy, że organiczny wzrost sprzedaży wyniesie około 3,5%, a roczna marża zysku operacyjnego z działalności handlowej będzie wynosić 17,5% lub więcej.

Mark Schneider, Nestlé CEO:

„Jesteśmy zadowoleni z naszych dziewięciomiesięcznych wyników. Jednocześnie poczyniliśmy dalsze postępy w realizacji naszych celów finansowych na rok 2020. Wciąż obserwujemy dobrą dynamikę wzrostu na naszym największym rynku - Stanach Zjednoczonych i bardzo silny wzrost dla marki Purina PetCare na całym świecie. Rozwój Nestlé był uwarunkowany nie tylko przez inwestycje w poszczególne marki, ale również inwestycje w innowacje i wprowadzenia. W trzecim kwartale kontynuowano wdrażanie produktów Starbucks, obecnych  już w 34 krajach. Nasza transformacja portfela jest na dobrej drodze, o czym świadczy terminowe zakończenie procesu sprzedaży Nestlé Skin Health. Dzięki rozważnym inwestycjom i zdyscyplinowanemu podejściu do przejęć, nasz model tworzenia wartości generuje zyskowny wzrost i atrakcyjne zwroty dla naszych akcjonariuszy.”

 

Szczegóły w informacji prasowej w języku angielskim:

https://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/nine-month-sales-2019

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.