nauka/edukacja/szkolenia

Kulinarne smaki Warszawy, Krakowa i Zakopanego

Jaki związek ma warszawska trasa W-Z ze słynnym ciastkiem wuzetka? Co jadano na dworze Zygmunta II Augusta? Z czego słynął krakowski lokal Antoniego Hawełki? Te i inne historie już wkrótce będzie można odkryć przemierzając szlaki kulinarne Warszawy, Krakowa i Zakopanego. W ramach programu Polskie Skarby Kulinarne w wybranych lokalach mieszkańcy i turyści będą mogli rozsmakować się w tradycji i poznać polską historię od kuchni.

 

Do współtworzenia historii kulinarnych w ramach szlaku kulinarnego MAKRO Polska zaprosiło 50 szefów kuchni i restauratorów z Warszawy, Krakowa i Zakopanego. Podczas cyklu spotkań i warsztatów wspólnie odtworzyli dawne receptury, które wkrótce pojawią się w kartach dań ich lokali. Mieszkańcy i turyści będą mogli wybrać się na wędrówkę po bardziej i mniej znanych smakach lokalnej kuchni. Oprócz poznania historii i zwyczajów danego regionu, przemierzając szlaki kulinarne, spróbują oryginalnych dań z różnych części Polski.

 

Szefowie kuchni z warszawskich restauracji przywrócili zapomniane receptury z książek Lucyny Ćwierczakiewiczowej, zapisków szefów kuchni hotelu Europejskiego, kultowej restauracji „U Langnera” czy nadwornego kucharza Stanisława Poniatowskiego. W Krakowie goście będą mogli celebrować pamięć o winnicy królowej Bony za murami Wawelu, podmiejskich polach rzepaku i bobu czy pączkach różanych z cukierni Maurizia. Natomiast podhalański szlak kulinarny to wyprawa śladami Karola Szymanowskiego, Wojciecha Roja czy dra Tytusa Chałubińskiego, którzy raczyli swoich gości zarówno świeżą żętycą na górskim szlaku, jak i wymyślnymi zakąskami w restauracji „Przełęcz”.

 

Organizatorem szlaków kulinarnych jest sieć hurtowni MAKRO Polska. Inicjatywa wspierana jest przez: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Urząd Miasta Zakopane oraz miasto Kraków, które otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. Parterem spotkań w Warszawie, Krakowie i Zakopanem była firma Drosed – jeden z największych w kraju producentów w branży drobiarskiej. Partnerem warsztatów w Warszawie i Krakowie była firma Spomlek – największe i najnowocześniejsze zakłady mleczarskie w Polsce.

 

Celem programu Polskie Skarby Kulinarne, prowadzonego przez MAKRO Polska, jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju oraz sprawienie, by bardziej docenili oni kuchnię polską i dostrzegli, że rodzime dania również mogą być prestiżowe i pełne zaskakujących doznań smakowych. Projekt obejmuje m.in. materiały edukacyjne i warsztaty kulinarne, podczas których szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają swoją wiedzę, odkrywają historyczne receptury i uczą się je interpretować, by móc wprowadzić je do restauracyjnych kart. 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie