zdrowie sprawy społeczne

Citizen Day 2019: ponad 300 pracowników L’Oréal Polska i L’Oréal Warsaw Plant wsparło kilkanaście placówek i organizacji non-profit

17.06.2019 | L'ORÉAL

W ramach Citizen Day – globalnego programu wolontariatu Grupy L’Oréal – pracownicy w Polsce włączyli się w działania na rzecz lokalnych społeczności. W pierwszych tygodniach czerwca (6, 7 i 11 czerwca) wolontariusze wykorzystywali swoje umiejętności, energię i zapał do pracy na rzecz organizacji pozarządowych, placówek wychowawczych oraz dla społeczności miejskich.  W 2019 r. pracownicy L’Oréal Polska i L’Oréal Warsaw Plant wsparli 12 placówek, instytucji i organizacji non-profit, poświęcając na to blisko 2000 godzin pracy. Szacujemy, że z pomocy wolontariuszy L’Oréal skorzysta – pośrednio i bezpośrednio niemal 6000 beneficjentów.

- L’Oréal uważa za swój obowiązek zapewnienie pracownikom możliwości i środków do podejmowania inicjatyw wolontariackich i wykonywania konkretnych prac, ponieważ w kontekście bieżących potrzeb społecznych i środowiskowych takie działanie ma znaczenie. powiedziała Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer L’Oréal.

Ten zapoczątkowany w 2010 r. doroczny dzień pracy społecznej umożliwia pracownikom z prawie 65 krajów przeznaczyć ponad milion godzin pracy na rzecz setek organizacji non-profit i ich beneficjentów. Na poziomie Grupy, w 2018 prawie 30 000 pracowników w 63 krajach włączyło się w akcje na rzecz 855 organizacji non-profit, poświęcając 170 000 godzin prac społecznych.

- Citizen Day jest dla mnie wyjątkowym dniem już od 10 lat! To niesamowite doświadczenie i satysfakcja związana z niesieniem pomocy innym. Jesteśmy firmą globalną, ale naszą działalność prowadzimy na lokalnych rynkach i czujemy się związani ze społecznościami w poszczególnych krajach. Widzimy ich potrzeby i reagujemy na nie. Stąd tak szeroki zasięg tego programu – również w Polsce. – podkreślił Niels Westerbye Juhl, Dyrektor Generalny HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Aktywności podejmowane przez pracowników L’Oréal Polska i fabryki L’Oréal Warsaw Plant mają różnorodny charakter. Część działań skupia się na polepszeniu warunków, w których mieszkają bądź spędzają czas podopieczni ośrodków, którym pomagają wolontariusze. Inne z kolei mają na celu wniesienie radości w życie osób, które zmagają się z problemami zdrowotnymi lub znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.

Niesiemy uśmiech

Wolontariusze w ramach akcji Citizen Day zorganizowali pikniki dla dzieci – podopiecznych Środowiskowych Ognisk Wychowawczych TPD na warszawskiej Białołęce oraz w Pruszkowie, Placówki Szkolno-Wychowawczej nr 1 w Błoniu oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lesznie. Zawody sportowe, warsztaty kreatywne oraz liczne gry i zabawy pozwoliły dzieciom miło spędzić czas.

– Dzisiaj zrealizowaliśmy marzenia dzieci Placówki Opiekuńczo Wychowawczej  NR 1 w Błoniu. Zespół L’Oréal zasadził nowe roślinki w ogrodzie, wypielił grządki i pomalował ściany. Zmęczeni, ale opaleni wracamy do naszych zadań. Z wdzięcznością pozdrawiamy Wspaniałych Młodych Ludzi, którym nie straszny skwar i wysiłek fizyczny dla bezinteresownej pomocy dzieciom – powiedziała Ewa Bargieł, Dyrektor Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej nr 1 w Błoniu.

Chciałabym serdecznie podziękować za odświeżenie i pomalowanie naszej placówki w Pruszkowie. Uczęszcza do niej 30-cioro dzieci w wieku szkolnym (szkoła podstawowa).(…) Nasza praca opiera się na zapewnieniu warunków do zrównoważonego rozwoju dzieci i młodzieży. Dzięki Państwa pomocy, środki własne możemy przeznaczone na zajęcia dodatkowe, pomoce dydaktyczne i wycieczki, a dzieci korzystają z pięknej i przede wszystkim CZYSTEJ placówki. Serdecznie dziękuję – dodała Urszula Ziółkowska-Frokter, Koordynator TPD Środowiskowe Ognisko Wychowawcze w Pruszkowie.

W Domu Dziecka "CHATA" na Białołęce dla dzieci przygotowano gry i zabawy sportowe, buble football, ściankę wspinaczkową, malowanie buziek i wiele innych atrakcji. – Dzieci zawsze czekają z utęsknieniem na dzień dziecka organizowany przez L’Oréal – podkreśliła Elżbieta Stencel, Dyrektor Domu Dziecka Chata.

W Mazowieckim Szpitalu Onkologicznym w Wieliszewie odbyły się z kolei warsztaty makijażu dla pacjentek, które walczą z chorobą. Szkolenie z technik makijażu dla pacjentem w trakcie lub po terapii onkologicznej prowadzili wyspecjalizowani wolontariusze. – Bardzo dziękuję za ten dzień. Przez chwilę zapomniałam o troskach i przeniosłam się, dzięki Wam, w zaczarowane miejsce. Jesteście wyjątkowi i robicie tak wiele dla innych. Jestem pod olbrzymim wrażeniem. Dziękuję za te wspólne chwile, dziękuję całemu zespołowi i najserdeczniej jak potrafię pozdrawiam. To był wyjątkowy dzień – opowiadała Pani Elżbieta, pacjentka Mazowieckiego Szpitala Onkologicznego w Wieliszewie, uczestniczka warsztatów.

Zmieniamy skrawek świata

Pracownicy L’Oréal Polska wspólnie urządzili ogród, z którego korzystają podopieczni Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie. Dzięki temu dzieci korzystające z pomocy Fundacji mogą cieszyć się pięknym, zielonym zakątkiem.

 Zależało nam, żeby stworzyć naszym podopiecznym ciepłe i przytulne miejsce, w którym nie tylko otrzymają realną pomoc, ale także będą się czuć bezpiecznie i dobrze – mówiła Izabela Małyska, specjalistka ds. fundraisingu indywidualnego Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. - Tak też zaprojektowane zostały wnętrza placówki. Jednak nie tylko wnętrze ma znaczenie. Zależy nam bardzo na tym, aby i teren wokół Centrum był zadbany i „zapraszał” dzieci do przyjścia. Stąd potrzeba przyjaznego i zielonego ogrodu. Jest nam więc niezmiernie miło, że mogliśmy gościć wolontariuszy z  L’Oréal Polska, którzy postanowili,  że pomogą nam zrealizować ten cel.  Wielkie wrażenie zrobił na mnie ich entuzjazm i motywacja. Mimo bardzo wysokiej temperatury nie poddawali się i z oddaniem wyrywali chwasty, nawozili i sadzili rośliny oraz przygotowywali ogród pod kolejne nasadzenia! A wszystko z humorem i dobrą energią! Teraz nasze Centrum Pomocy Dzieciom ma już uporządkowany i „przygotowany na sezon” ogród. Dziękujemy!

Prace remontowe odbyły się także w Lesznie koło Warszawy. W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, który opiekuje się niepełnosprawnymi dziećmi w różnym wieku, pracownicy odnowili korytarz szkolny oraz zaaranżowali miejsce na kreatywne prace plastyczne dzieci. 

Bardzo dziękujemy za zaangażowanie firmy L’Oréal i inicjatywę na terenie naszego ośrodka. Jest to szczególnie cenne dla naszych dzieciaków, ale również dla nas nauczycieli i rodziców. Takie działania sprawiają dzieciom ogromną radość i robimy coś naprawdę dobrego – zaznaczyła Jadwiga Sowiańska, Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lesznie.

W Krakowie i Warszawie wolontariusze zorganizowali również wspólne sprzątanie najbliższej okolicy – we współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej w Krakowie oraz Zarządem Zieleni Miejskiej m. st. Warszawa. Zebrano kilkadziesiąt worków śmieci z nadwiślańskich miejskich plaż. Pracownicy fabryki L’Oréal Warsaw Plant wsparli również Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Milanówku.

Dajemy od siebie to, co najcenniejsze

Są takie podarunki, których wartości nie da się wyrazić ani zastąpić niczym innym. Jednym z nich jest krew. W ramach programu wolontariackiego pracownicy L’Oréal Polska oddali w sumie 18 litrów krwi w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie. Podczas Citizen Day zarejestrowano również 22 potencjalnych dawców szpiku w bazie fundacji DKMS.

W biurze L’Oréal Polska zorganizowano również zbiórkę zabawek, książek i maskotek dla potrzebujących dzieci.

informacje o firmie

O L'Oréal

LOréal już od ponad 100 lat skupia swoją uwagę na pięknie. Posiadając niepowtarzalne portfolio składające się z 36. różnorodnych i uzupełniających się marek, Grupa osiągnęła w 2018 roku obroty sięgające 26,9 miliarda euro i obecnie zatrudnia 82 600 osób na całym świecie. Jako lider na światowym rynku kosmetycznym, LOréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w centrach handlowych, aptekach, drogeriach,

 

salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych. Produkty L’Oréal dostępne są także we własnych sklepach firmowych marek oraz w handlu internetowym. Dział badań i innowacji wraz z grupą 3 885 badaczy stanowi podstawę strategii LOréal dążącej do spełnienia wszystkich marzeń o pięknie Klientów na całym świecie. Sharing Beauty With All– zobowiązanie LOréal dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2020, stawia ambitne cele zrównoważonego rozwoju w każdym punkcie łańcucha wartości Grupy. Więcej informacji: www.loreal.com.

https://twitter.com/LOrealPL

https://facebook.com/LOrealPoland/

 

informacje o firmie

O L'Oréal

LOréal już od ponad 100 lat skupia swoją uwagę na pięknie. Posiadając niepowtarzalne portfolio składające się z 36. różnorodnych i uzupełniających się marek, Grupa osiągnęła w 2018 roku obroty sięgające 26,9 miliarda euro i obecnie zatrudnia 82 600 osób na całym świecie. Jako lider na światowym rynku kosmetycznym, LOréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w centrach handlowych, aptekach, drogeriach,

 

salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych. Produkty L’Oréal dostępne są także we własnych sklepach firmowych marek oraz w handlu internetowym. Dział badań i innowacji wraz z grupą 3 885 badaczy stanowi podstawę strategii LOréal dążącej do spełnienia wszystkich marzeń o pięknie Klientów na całym świecie. Sharing Beauty With All– zobowiązanie LOréal dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2020, stawia ambitne cele zrównoważonego rozwoju w każdym punkcie łańcucha wartości Grupy. Więcej informacji: www.loreal.com.

https://twitter.com/LOrealPL

https://facebook.com/LOrealPoland/