wydarzenia handel środowisko naturalne/ekologia rolnictwo

Carrefour zorganizuje jeden z największych kongresów poświęconych rolnictwu i żywności ekologicznej w Polsce

21.05.2019 | Carrefour Polska

W dniu 11 czerwca w Warszawie odbędzie się pierwszy Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem jest Carrefour Polska. Celem wydarzenia jest upowszechnienie wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej oraz promocja polskiego rolnictwa ekologicznego. Demokratyzacja żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów, jest jednym z priorytetów strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć Carrefour na polskim rynku. Kongres został objęty honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Jana Krzysztofa Ardanowskiego.

Kongres ECO FOOD 360 to wydarzenie, które w całości zostanie poświęcone upowszechnieniu wiedzy na temat rolnictwa i żywności ekologicznej wśród rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz konsumentów. Wśród zaproszonych przez Carrefour mówców, znaleźli się polscy i międzynarodowy eksperci, w tym m.in. dr Flavio Paoletti z Włoch - naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, dr Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS i badający wpływ rolnictwa na region Morza Bałtyckiego, futurystka trendów żywności Birthe Linddal z Danii czy prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska, wybitny polski ekspert zajmujący się tematem żywności ekologicznej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Celem Carrefour jest  zainspirowanie decydentów oraz biznesu w Polsce oraz zachęcenie ich do podjęcia wzmożonych działań na rzecz rozwoju rynku żywności ekologicznej w naszym kraju.

Carrefour realizując swoją globalną strategię transformacji żywieniowej pragnie zostać światowym liderem w zakresie zmiany żywienia dla wszystkich. Jednym z priorytetów naszej strategii jest upowszechnienie produktów BIO wśród konsumentów. Polski rynek żywności ekologicznej jest wciąż słabo rozwinięty i wymaga wsparcia w zakresie edukacji, ustawodawstwa, rozwoju produkcji, logistyki, promocji czy sprzedaży. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację Kongresu ECO FOOD 360mówi Christophe Rabatel, Prezes Carrefour Polska. – W kongresie wezmą udział zarówno uznani eksperci z polskiego rynku, jak również szereg międzynarodowych autorytetów podejmujących tematykę rolnictwa i żywności ekologicznej w Polsce i na świecie. Jesteśmy przekonani, że przyczyni się on do popularyzacji wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej i jej wpływu na zdrowie, a przede wszystkim – zwróci uwagę szerokiego audytorium na konieczność zwrotu ku naturze, naturalnym formom produkcji, przetwórstwa oraz konsumpcji, a także wypromuje potencjał polskiego rolnictwa ekologicznego na arenie międzynarodowejdodaje Rabatel.

Patronat honorowy nad Kongresem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczypospolitej Polskiej, Jan Krzysztof Ardanowski, a patronami zostali Krajowa Rada Izb Rolniczych, Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO w Polsce, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN, Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie, organizacje pozarządowe: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Centrum UNEP-GRID Warszawa oraz szkoły wyższe: Uniwersytet Rolniczy w Krakowie i Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Kongres otrzymał również wsparcie patronów medialnych, magazynów: Biokurier oraz Ekodostawcy, a także portali Teraz-środowisko.pl, Dietetycy.org.pl i DoZdrowia.com.pl.

W pracach nad agendą oraz wyborem prelegentów Kongresu ECO FOOD 360 brała udział Rada Programowa złożona ze znamienitych ekspertów polskiego rynku, którym bliskie są obszary rolnictwa i żywności ekologicznej w Polsce. Wśród jej członków znaleźli się: prof. nadzw. dr hab. Bolesław Rok - dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Karol Krajewski – doradca w gabinecie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Katarzyna Jagiełło - koordynatorka kampanii na rzecz ochrony pszczół i rolnictwa ekologicznego w Greenpeace Polska, Łukasz Gębka – właściciel Gospodarstwa Farma Świętokrzyska, Mieczysław Babalski – rolnik ekologiczny, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia EKOŁAN, Krystyna Radkowska - Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz przedstawiciele Carrefour Polska: Anna Kurnatowska – dyrektor ds. produktów świeżych i Maria Cieślikowska - dyrektor komunikacji zewnętrznej i PR.

W ramach realizowanej strategii transformacji żywieniowej, Carrefour Polska podejmuje również szereg innych działań, których celem jest wsparcie polskiego rolnictwa oraz promocji i sprzedaży polskich produktów lokalnych i regionalnych. Sieć podpisała, m.in. kontrakty farmerskie z piętnastoma polskimi dostawcami na kilkanaście rodzajów warzyw, przyznała wsparcie finansowe o wartości blisko 800.000 złotych dla 25 polskich gospodarstw na rozwój upraw ekologicznych, jak również wprowadziła do swoich sklepów certyfikowane produkty ekologiczne od polskich producentów. Carrefour Polska jest również inicjatorem pierwszej na rynku Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio w Polsce, która została powołana pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem działania Koalicji jest podejmowanie inicjatyw prowadzących do budowy rynku żywności ekologicznej i wdrożenie rozwiązań wspierających rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy konsumentów. Organizacja Kongresu ECO FOOD 360 przez Carrefour jest realizacją jednego z największych wyzwań stojących przed Koalicją, jakim jest upowszechnienie wiedzy i edukacji wszystkich środowisk na temat roli i znaczenia rolnictwa i żywności ekologicznej w życiu człowieka oraz w zrównoważonym rozwoju naszego kraju.

Więcej informacji o Kongresie na stronie: www.ecofood360.pl

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Organizator:

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Patronaty:

Patronat honorowy:

- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Patronaty merytoryczne:

- Uniwersytet Rolniczy, im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

- Krajowa Rada Izb Rolniczych

- Centrum UNEP/GRID-Warszawa

Centrum UNEP/GRID-Warszawa powstało 17 września 1991 roku. Jest Zakładem Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska i ma status organizacji pozarządowej. Działa jako jeden z kilku ośrodków globalnej sieci GRID (Global Resource Information Database - światowej bazy danych o zasobach Ziemi), utworzonej przez agendę ONZ UNEP w celu wzmocnienia efektywnego zarządzania zasobami środowiska. Swoje działania realizuje we współpracy z organizacjami i instytucjami krajowymi oraz zagranicznymi. Jest partnerem jednostek samorządu terytorialnego, instytucji oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu.

- Kujawsko Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN

Promocja rolnictwa ekologicznego i jego produktów – to główne zadania jakie postawiliśmy przed sobą tworząc Kujawsko Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN. Działamy przede wszystkim na terenie województwa kujawsko – pomorskiego, ale jesteśmy gotowi zaangażować się w promocję żywności eko także na szerszą skalę. Członkami Stowarzyszenia są kujawsko pomorscy rolnicy i przetwórcy, którzy posiadają certyfikat ekologiczny.

- Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio

Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio to inicjatywa zrzeszająca różne organizacje, które łączy idea rozwoju rynku bio w Polsce. Celem Koalicji jest przede wszystkim wypracowanie standardów działania i rozwiązań problemów dotyczących rozwoju rynku żywności bio, a także opracowanie projektów w zakresie gospodarczym, handlowym, edukacyjnym, społecznym i zdrowotnym. Ponadto inicjatywa odpowiadać ma za upowszechnianie wiedzy z tego zakresu wśród producentów, przetwórców, handlowców oraz konsumentów. Działania Koalicji pozwolą m.in. wypromować wśród konsumentów produkty ekologiczne, a także zwiększyć ich dostępność w sklepach w całej Polsce.

- Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie

Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie powstał dzięki wsparciu duńskiej Fundacji Velux. Pieniądze przekazane przez Fundację miały posłużyć do zrealizowania jego dwóch edycji. Jednak dzięki planowaniu wydatków i życzliwości wielu osób udało się z zaoszczędzonych środków rozpocząć realizację trzeciego kursu. Dziękujemy wszystkim darczyńcom, dzięki którym możliwa jest kontynuacja naszej działalności, a zwłaszcza Fundacji Eko?Logiczne!

Patronaty:

- Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Patronaty medialne:

- BioKurier

- Ekodostawcy

- Teraz-środowisko.pl

- Dietetycy.org.pl

- DoZdrowia.com.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Organizator:

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Patronaty:

Patronat honorowy:

- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Patronaty merytoryczne:

- Uniwersytet Rolniczy, im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

- Krajowa Rada Izb Rolniczych

- Centrum UNEP/GRID-Warszawa

Centrum UNEP/GRID-Warszawa powstało 17 września 1991 roku. Jest Zakładem Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska i ma status organizacji pozarządowej. Działa jako jeden z kilku ośrodków globalnej sieci GRID (Global Resource Information Database - światowej bazy danych o zasobach Ziemi), utworzonej przez agendę ONZ UNEP w celu wzmocnienia efektywnego zarządzania zasobami środowiska. Swoje działania realizuje we współpracy z organizacjami i instytucjami krajowymi oraz zagranicznymi. Jest partnerem jednostek samorządu terytorialnego, instytucji oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu.

- Kujawsko Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN

Promocja rolnictwa ekologicznego i jego produktów – to główne zadania jakie postawiliśmy przed sobą tworząc Kujawsko Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN. Działamy przede wszystkim na terenie województwa kujawsko – pomorskiego, ale jesteśmy gotowi zaangażować się w promocję żywności eko także na szerszą skalę. Członkami Stowarzyszenia są kujawsko pomorscy rolnicy i przetwórcy, którzy posiadają certyfikat ekologiczny.

- Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio

Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio to inicjatywa zrzeszająca różne organizacje, które łączy idea rozwoju rynku bio w Polsce. Celem Koalicji jest przede wszystkim wypracowanie standardów działania i rozwiązań problemów dotyczących rozwoju rynku żywności bio, a także opracowanie projektów w zakresie gospodarczym, handlowym, edukacyjnym, społecznym i zdrowotnym. Ponadto inicjatywa odpowiadać ma za upowszechnianie wiedzy z tego zakresu wśród producentów, przetwórców, handlowców oraz konsumentów. Działania Koalicji pozwolą m.in. wypromować wśród konsumentów produkty ekologiczne, a także zwiększyć ich dostępność w sklepach w całej Polsce.

- Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie

Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie powstał dzięki wsparciu duńskiej Fundacji Velux. Pieniądze przekazane przez Fundację miały posłużyć do zrealizowania jego dwóch edycji. Jednak dzięki planowaniu wydatków i życzliwości wielu osób udało się z zaoszczędzonych środków rozpocząć realizację trzeciego kursu. Dziękujemy wszystkim darczyńcom, dzięki którym możliwa jest kontynuacja naszej działalności, a zwłaszcza Fundacji Eko?Logiczne!

Patronaty:

- Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Patronaty medialne:

- BioKurier

- Ekodostawcy

- Teraz-środowisko.pl

- Dietetycy.org.pl

- DoZdrowia.com.pl